Hoi Will,
Allereerst wil ik je welkom heten op het Simyo forum!
Dit is wel vervelend, ineens niet meer kunnen internetten in het buitenland...
Ik heb contact gehad met een netwerkspecialist en die bevestigt inderdaad je verbinding met Telefónica-O2 tot en met 10 augustus, maar hij ziet geen enkele belemmering voor jou om te kunnen internetten op dit moment.
Wel dat je inderdaad hebt ge'smst naar 1330. Dit betekent overigens dat wanneer je wel weer verbinding hebt in het buitenland, je niet geblokkeerd zult worden bij 50.
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat je misschien dataroaming in je toestel uit hebt gezet. Dan kan je APN nog wel goed staan, maar gaat internetten echt niet lukken.
Wil je dit eens checken en laten weten of dit het probleem was?
Het heeft vanmiddag een paar uur gewerkt.
Op dit moment is alles bij het oude - dus geen internet.
Data + roaming staan allebei aan.
In Mijn Simyo is alles bij het oude.
Wat is er toch mis?
Het lijkt dan haast wel een toestelprobleem, is het mogelijk om het simkaartje even te wisselen van toestel en dan te proberen te internetten?
Ik zie dat je via e-mail ook contact hebt gehad en dat je optie 'internet in het buitenland' is gereset, dus die zou in elk geval; moeten werken.
Bleken uiteindelijk toch de instellingen te zijn - die hier in het forum rondzwerven blijken voor mij niet te werken.
Toen ik terug kwam in Nederland via 1300 de instellingen laten sturen.
Die zagen er toch anders uit - zie ook hieronder:
Naam: Mobiel Internet
APM: internet
Proxy, poort, gebruikersnaam, wachtwoord, server, MMSC, MMS proxy en MMS poort: niet ingevuld.
MCC: 204
MNC: 08
Authenticatie type: geen
APM type: default,supl
Met deze instellingen werkt het wel - ook in het buitenland.
Die ziet er inderdaad anders uit dan ik gewend ben voor Android... Authenticatie type zou PAP moeten zijn bijvoorbeeld.
Maar wat maakt het nu uit? Het werkt :p
Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad, in ieder geval! 😃