.

Beantwoord

internet in het buitenland


Badge
Binnenkort  Gaan we op vakantie naar noorwegen.
Wat gaat me dat per mb kosten?
Dacht dat sinds vandaag de kosten voor internet in het buitenland naar beneden zijn gegaan.
icon

Beste antwoord door Natascha 2 July 2013, 17:32

Bekijk originele reactie

95 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Voor zover ik weet is internet in het buitenland momenteel nog niet mogelijk.
Wat betekent dit dan???? Staat onder tarieven / buitenland
Tarieven voor mobiele data in het buitenland

   Internet in
Alle tarieven per MB  Zone 1  Zone 2  Zone 3  Zone 4  
Per MB  € 0,55  € 5,00  € 5,00  € 5,00
Reputatie 7
Badge +9
Was me niet eerder opgevallen dat er tarieven vermeld staan, misschien zijn dit de tarieven die je betaalt wanneer de mogelijkheid van internetten in het buitenland wordt ingevoerd. Dit is al een tijdje geleden door Simyo aangekondigd, maar de invoering is herhaaldelijk uitgesteld. Een officiële bekendmaking dat internet in het buitenland nu wel ondersteund wordt heb ik nog niet gezien.
Badge +6
Hoi allemaal,

Het is vanaf vandaag mogelijk gebruik te maken van het internet in het buitenland voor de klanten die een abonnement hebben bij Simyo. De tarieven voor het internet vinden jullie hier .
De optie kan je aanzetten via je persoonlijke pagina.
Reputatie 7
Badge +9
welke optie moet ik dan precies aanzetten en kan ik ook bellen/sms maar niet internetten in het buitenland.
Reputatie 3
Badge +9
Staat onder mijn Simyo, kosten zone 1 €0,55 per MB :eek:
Vanaf zone 2 €5,00 per MB.

Jawel Turkije is bijvoorbeeld gewoon 5 euro per MB.....  OMG !!!

DIT GAAT NERGENS OVER.
Badge +1
Is inderdaad erg duur naar Turkye bij Vodafone betaal je 0,54 cent per mb is ff wat anders dan 5,00
Reputatie 7
Badge +9
paar keer uit eten bij restaurantjes (de groeten uit Marmaris, Turkije) en prima internet op de meeste plekken... 3g met 5 euro per MB zou ik mijden, maar voor alleen data zijn andere diensten. prepaid daar kopen is lastig ivm het moeten registreren van je imei. Dat vodafoon goedkoop is kan.Vodafoon heeft hier een netwerk.

Dus wifi of specifiek een roaming simkaart bij providers die daar voor zijn. 
Reputatie 7
Badge +9
welke optie moet ik dan precies aanzetten en kan ik ook bellen/sms maar niet internetten in het buitenland.

Ah daar issie: "Internet op mobiel - Buitenland"
Ik mis alleen de officiele bekendmaking op de simyo site.

Komen er ook nog (dag)bundels zoals bij t-mobile en vodafone?
Badge
Dit zijn de maximale tarieven die vast gesteld zijn door europa. Erg prijzig!
Had wel een mooie bundel verwacht met ook nog wat voordeel voor de klanten. 100 mb voor 55 euro haha. pffffff
Vandaag in Duitsland geweest,............ maar ik had daar toch geen internet via Simyo.
Hoe kan dat? Roaming stond aan.
Badge
je moet het eerst aanzetten op je eigen simyo pagina!
Badge
Eindelijk, ben afgelopen Dinsdag net terug.
Marja, er zijn eindelijk mogelijkheden om een route te bekijken of een hotelreservering af te sluiten.
De verdere regio's zijn wel kostbaar maar het begin is er.
Simyo mijn dank.
Badge
Dat de mogelijkheid er is, is super!
je moet het eerst aanzetten op je eigen simyo pagina!


Waar dan precies? Zie bij instellingen niks daarover staan.
Badge
Eindelijk internet buitenland, jammer dat je geen tijdelijke bundel kan kopen. Het begin is er gelukkig. Als je een maand in het buitenland zit, dan heb je dus niets aan je internetbundel of worden deze kosten verrekend met de kosten die je in het buitenland maakt, naar rato natuurlijk neem ik aan. Je gaat dan natuurlijk wel heel hard door je internetbundel heen
Badge
                                   2008 2009  2010  2011 2012 1 juli 2013 1 juli 2014
Bellen per minuut  €0,65 €0,61  €0,56 €0,42 €0,35  €0,29 €0,23
Gebeld worden per minuut €0,31 €0,27 €0,21 €0,13 €0,10 €0,08 €0,06
Sms versturen   €0,13 €0,13 €0,13 €0,11 €0,10 €0,07
Internetten per MB                                                             €0,83 €0,54 €0,24

Word vanaf volgend jaar 1-7-2014 nog goedkoper, 0,24ct per mb

bron : http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/extra/bellen-in-het-buitenland-kosten/
Badge +6
Ik mis alleen de officiele bekendmaking op de simyo site.

Komen er ook nog (dag)bundels zoals bij t-mobile en vodafone?


Hoi Bulletdodger,

Welkom op het forum!
De bekendmaking op de site moet er nog komen. Het is niet bekend of er ook bundels komen.
Badge +6
Dit zijn de maximale tarieven die vast gesteld zijn door europa. Erg prijzig!
Had wel een mooie bundel verwacht met ook nog wat voordeel voor de klanten. 100 mb voor 55 euro haha. pffffff


Hoi Patricia79,

Dit zijn de tarieven voor binnen Europa zoals deze door de Europese Unie zijn vast gelegd. Het is nog niet bekend of Simyo met een bundel komt.
Badge +6
Vandaag in Duitsland geweest,............ maar ik had daar toch geen internet via Simyo.
Hoe kan dat? Roaming stond aan.


Hoi Remco76,

Zoals Patricia79 aangeeft dien je deze optie zelf aan te zetten via je persoonlijke pagina. Wanneer de optie niet aanstaat kan je geen gebruik maken van het internet.

@ Patricia79 bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Eindelijk, ben afgelopen Dinsdag net terug.
Marja, er zijn eindelijk mogelijkheden om een route te bekijken of een hotelreservering af te sluiten.
De verdere regio's zijn wel kostbaar maar het begin is er.
Simyo mijn dank.


Hoi Beko,

Graag gedaan. 🙂
Badge +6
Waar dan precies? Zie bij instellingen niks daarover staan.

Hoi Remco76,

Ik zie in het systeem dat je op 5 juli de optie om gebruik te maken van het internet in het buitenland hebt aangezet via je persoonlijke pagina.
Badge +6
Eindelijk internet buitenland, jammer dat je geen tijdelijke bundel kan kopen. Het begin is er gelukkig. Als je een maand in het buitenland zit, dan heb je dus niets aan je internetbundel of worden deze kosten verrekend met de kosten die je in het buitenland maakt, naar rato natuurlijk neem ik aan. Je gaat dan natuurlijk wel heel hard door je internetbundel heen

Hoi Esd,

Welkom op het forum!
De kosten die je in het buitenland maakt door gebruik te maken van het internet zullen niet worden verrekend met je internetbundel. De internetbundel is voor verbruik binnen Nederland en niet voor het buitenland.
Badge +6
                                   2008 2009  2010  2011 2012 1 juli 2013 1 juli 2014
Bellen per minuut  €0,65 €0,61  €0,56 €0,42 €0,35  €0,29 €0,23
Gebeld worden per minuut €0,31 €0,27 €0,21 €0,13 €0,10 €0,08 €0,06
Sms versturen   €0,13 €0,13 €0,13 €0,11 €0,10 €0,07
Internetten per MB                                                             €0,83 €0,54 €0,24

Word vanaf volgend jaar 1-7-2014 nog goedkoper, 0,24ct per mb

bron : http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/extra/bellen-in-het-buitenland-kosten/


Hoi DennisG,

Dat is handig om te weten dat het volgend jaar nog goedkoper wordt voor binnen de EU.
Bedankt voor je tip. 🙂

Reageer