Je zou de netwerkinstellingen op je mobiel eens kunnen resetten @Herman Valkhof , misschien dat dat verbetering geeft.
Succes.
Bedankt voor het meedenken. Helaas geen enkel verschil. Hoop dat Simyo misschien weet waar het in kan zitten.
Bedankt voor het meedenken. Helaas geen enkel verschil. Hoop dat Simyo misschien weet waar het in kan zitten.
Jammer @Herman Valkhof , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.
Succes.
Hoi @Herman Valkhof,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!
Als ik het goed begrijp had je dus geen internet totdat je handmatig een netwerk hebt gekozen in je telefoon, klopt dat? Het is zo dat je telefoon automatisch het sterkste netwerk kiest, alleen betekent dat niet dat wij ook roamingspartners zijn met het netwerk waar je telefoon automatisch voor kiest in het buitenland. Om deze reden is het soms nodig om zelf handmatig een ander netwerk in je telefoon te kiezen voordat je goed bereik hebt in het buitenland. Werkt alles nu verder naar behoren? Ik hoor het graag!
Bedankt voor je hulp! @JanD
Groetjes,
Roeqajja
Bedankt voor je reactie Roeqaija.
Ik begrijp niet goed waarom met een KPN abonnement er wel automatisch verbinding tot stand komt (kreeg ook altijd een SMS als ik de grens passeerde) maar bij Simyo dit niet werkt. Het is toch beide KPN netwerk. Bij navigeren zou dit betekenen dat ik altijd handmatig een netwerk moet zoeken. Da’s niet handig.
Ik zal het binnenkort nog een keer proberen. Hoop dat het dan werkt. Misschien is er iemand die dit probleem ook had en met een wijziging in instellingen toch een automatisch verbinding tot stand kon brengen?
Simyo mag dan wel een KPN-dochter zijn en van het KPN-netwerk gebruik maken @Herman Valkhof , maar het zijn echt 2 verschillende bedrijven met hun eigen technieken en instellingen.
Wat bij KPN wel kan, hoeft niet te kunnen bij Simyo en vice versa.
OK duidelijk verhaal. Heel erg jammer omdat ik voor m’n overstap juist dit soort vragen heb voorgelegd en ik van overtuigd was dat het allemaal goed zou werken. Ik ga even nadenken wat ik ga doen. Heb een maandabonnement dus redelijk vrijheid in mijn keuze.
Hoi @Herman Valkhof,
Bedankt voor je reactie.
Je ontvangt bij Simyo ook altijd een grensbericht zodra je in het buitenland bent. Ik zie op je aansluiting ook dat er 2 grensberichten zijn verstuurd per sms op 9 en 12 augustus. Heb je beide sms’jes binnen gekregen?
Het is niet zo dat je altijd handmatig een netwerk zou moeten selecteren zodra je in een ander land bent. Ik lees in je bericht dat je het binnenkort opnieuw gaat proberen. Ik hoor graag van je wat er hier uit is gekomen!
Groetjes,
Roeqajja
Ik heb inderdaad 1 SMS ontvangen.Dat was echter pas nadat ik handmatig verbinding had gemaakt met Vodafone DE. Ik heb de afgelopen weken iedere mogelijke instelling geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Heb vanmorgen advies van janD opgevolgd en nogmaals de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Na opnieuw opstarten van m’n iPhone roaming weer aangezet en ben naar Duitsland gereden. Helaas geen SMS en geen automatische internetverbinding.
Ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen Heb jij nog suggesties Roeqajja? Ik hoor het graag. Internet in Nederland werkt perfect dus zou jammer zijn als we het buitenlandprobleem niet kunnen oplossen.
Ik heb de APN instellingen zo gezet als bij toestelhulp is aangeven, roaming staat aan maar bij een nieuwe poging geen SMS bericht en belangrijker nog geen automatisch internet in in Duitsland. Is er iemand die instellingen zo heeft ingesteld op een iPhone dat het wel werkt? Ik hoor het graag. Anders helaas geen andere mogelijkheid als terug naar KPN.
Heb nog nooit een APN ingesteld op mijn iPhone en de afgelopen jaren nooit problemen ondervonden in onder andere belgië Luxemburg Frankrijk en Duitsland.
de instellingen bij mijn zijn als volgt bij APN staat internet dit wordt automatisch aangemaakt door de iPhone.
bij gebruikersnaam en wachtwoord staat niets ingevuld, misschien kun je dit nog eens proberen.
Ik ga het vanavond meteen proberen Ron.
Ik ga het vanavond meteen proberen Ron.
Kun je mij laten weten of dit heeft gewerkt? Als dit niet het geval is kan ik altijd nog even informeren bij onze netwerk specialisten. Bedankt!
Hallo Seren. Vandaag helaas wederom geen automatische verbinding met internet in Duitsland. Verbinding springt op Simyo Edge maar dit werkt niet. Ook de navigatie stopte er mee. Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. Ik hoor graag of er nog zaken zijn die ik kan proberen.
Hallo Seren. Vandaag helaas wederom geen automatische verbinding met internet in Duitsland. Verbinding springt op Simyo Edge maar dit werkt niet. Ook de navigatie stopte er mee. Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. Ik hoor graag of er nog zaken zijn die ik kan proberen.
Hoi @Herman Valkhof, ik zie dat je mij inmiddels ook een privé bericht hebt gestuurd. Deze zal ik in de loop van de dag oppakken. Dan kijken we samen verder naar een oplossing.
Ik zit met hetzelfde probleem geen automatische overschakeling in het buitenland is echt vervelend
mijn partner heeft het zelfde abonnement van simyo en exact het zelfde toestel maar bij haar werkt het wel
het enige verschil dat ik kan opmaken is dat er bij haar simyo simkaart netwerk provider KPN stadaard staat ingesteld en op mijn simkaart van simyo gewoon simyo kan dit ook niet aanpassen
is er inmiddels al een oplossing
Ik heb mijn telefoon helemaal opnieuw ingesteld en ben vanavond naar Duitsland gereden. Wederom geen SMS gekregen bij passeren van de grens. Wel verbinding met internet (na even wachten). Ik ga zaterdag naar Emmerich en ga het dan opnieuw proberen. Hopelijk dan goed nieuws.
Hoi @Herman Valkhof,
Bedankt voor je reactie. Wat gek dat je niet gelijk een sms hebt ontvangen.
Het kan soms even duren voordat je de sms ontvangt. Als het Nederlands netwerk nog sterker is bij de grens kan het even duren voordat je toestel overschakelt naar een Duits netwerk. Ik zie wel dat er een grens sms is verstuurd op 4-9. Heb je deze dus veel later ontvangen?
Wij horen graag of het aankomende zaterdag wel goed is gegaan.
Groetjes,
Ashley
Zowel afgelopen zaterdag geprobeerd. Tijdens navigeren eerst wel verbinding maar deze viel weg (EDGE) op moment dat ik snelweg verliet en naar centrum van Emmerich reed. Ik kan me echt niet voorstellen dat 4G daar niet beschikbaar is.
Helaas is het natuurlijk niet werkbaar als het ene moment er wel automatisch verbinding wordt gemaakt en dan weer niet.
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd zoals verschillende instellingen geprobeerd. Ik heb zelfs m’n telefoon helemaal opnieuw ingesteld.
Hoe kan dit? Kunnen we nog iets proberen? Ik hoor het graag.
Hoi @Herman Valkhof,
Zoals je weet heb ik dit ook aan onze netwerkspecialisten gevraagd en dit antwoord heb ik via PB's met je gedeeld, ik weet niet zeker of je dit hebt gelezen. Ik zal het antwoord daarom nogmaals even delen in deze topic:
Ik heb zojuist met de netwerkspecialisten gesproken, en zij zien geen blokkade op het netwerk. Hieronder vat ik kort samen wat de netwerkspecialist aangaf:
Grensgebieden: Grensgebieden kunnen altijd wat lastig zijn. Zodra je een grens overgaat, is er een grotere kans dat je minder bereik hebt, zowel op ons netwerk als op buitenlandse netwerken. De netwerkspecialist wil graag weten of je verbinding wegvalt wanneer je net over de grens gaat, en of deze ook wegblijft wanneer je bijvoorbeeld 5 tot 10 kilometer in Duitsland bent. Je verbinding zou namelijk binnen 5 tot 10 kilometer in Duitsland automatisch moeten verbinden. Er zou ook geen verschil moeten zijn tussen je verbinding bij KPN of Simyo, aangezien we op hetzelfde netwerk zitten.
De volgende stappen zou je kunnen proberen:
1. Software-update: Controleer of je toestel de nieuwste software-update heeft. Dit kan mogelijk de situatie verbeteren.
2. Kruistest: Om uit te sluiten of het probleem bij je toestel of simkaart ligt, kun je een kruistest uitvoeren. Plaats je simkaart in een ander toestel en controleer of deze automatisch verbinding maakt met het netwerk wanneer je de grens overgaat. Als de simkaart in een ander toestel wel automatisch verbindt, ligt het probleem waarschijnlijk aan je eigen toestel. Als de simkaart ook in een ander toestel niet werkt, kan ik je een vervangende simkaart sturen.
In je laatste reactie lees ik niet terug dat je een kruistest hebt uitgevoerd, zou je dit voor mij kunnen proberen? Zo kunnen we uitstellen of dit probleem ligt aan de simkaart of het toestel. Mocht het de simkaart zijn kan ik altijd een nieuwe opsturen.
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Seren
Hallo Seren
ik heb de kruistest eerder al geprobeerd maar dit loste niets op. Vandaag was er eerst wel verbinding maar deze verdween op het moment dat ik verder in Duitsland was. Heel vreemd dus. zou een nieuwe SIM kaart dit kunnen oplossen?
Heel herkenbaar dit. Ik had hier ook een thread over lopen. Helpdesk hier kon me ook niet verder helpen.
Ik heb op gegeven moment zelf maar een nieuwe sim besteld. Maar nog geen idee of dit werkt. Geen zin om elke keer de grens over te rijden of een aangedragen oplossing werkt.
Toevallig een samsung?
Voor mij ook heel herkenbaar zodra ik de grens over ga en enkele km in Duitsland of België rijd geen internet en ontvangst meer schakel ik handmatig over naar een ander netwerk werkt alles weer. Van het buitenland naar Nederland gaat wel automatisch
heb al een nieuwe simkaart gekregen geen oplossing voor probleem
Kruistest met andere toestellen exact het zelfde
mijn partner heeft exact het zelfde pakket en telefoon zei heeft geen problemen alles schakelt automatisch het enige dat mij opvalt zei krijgt in Nederland geen simyo als netwerk keuze maar kpn en op mijn telefoon is het gewoon simyo en kan ik niet kiezen uit kpn
we hebben zelfs mijn kaartje in haar toestel gedaan en andersom mijn kaartje in haar toestel werkt ook niet maar haar kaartje in mijn toestel werkt wel
Dus gaarne iemand een oplossing want het is zeer irritant als je via Apple CarPlay werkt en je navigatie en dab radio stopt er mee moet je eerst weer schakelen voordat dit goed is
ben van het zomer met de auto naar Spanje gereden en moest in Duitsland Luxemburg Frankrijk en Spanje steeds handmatig schakelen
zelfs als je de telefoon op nieuw opstarte geen verbinding en netwerk moest echt handmatig switchen
Dit is echt wel een probleem waar de helpdesk van Simyo veel te makkelijk omheen gaan.
Anders advies dat ik nog kreeg om dan contact met de helpdesk op te nemen. Maar op whatsapp berichten wordt pas dagen later gereageerd (als er al een reactie volgt) en met bellen zit je al gauw 20 mins in de wacht, of je krijgt te horen dat ze de achterstand aan het inlopen zijn en daardoor telefonisch onbereikbaar.
Overigens zou je DAB moeten blijven werken, dat gaat niet via internet/gsm, hooguit dat je moet overschakelen naar buitenlandse zenders. Maar dat is met FM niet anders.
Ik heb zelf maar een nieuwe sim besteld, want de simyo mensen op dit forum kwamen niet verder dan doorverwijzen naar een topic waar wat stappen stonden (die ik zelf ook al had gevonden en wat het probleem niet oploste). Binnenkort weer naar het buitenland, ik ben benieuwd, maar vrees het ergste…..
Stom dat ze dit niet kunnen oplossen
Bedankt voor jullie reactie. Wel goed om te horen dat ik hier niet alleen in sta. Jammer om te horen dat een andere SIM kaart blijkbaar ook geen oplossing is. Bllijf het toch vreemd vinden dat er verschillen zitten tussen KPN netwerk bij Simyo en KPN. Ik ben serieus aan het overwegen terug te gaan naar KPN. (ondanks dubbele prijs per maand)