Skip to main content
Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet

  • 16 June 2024
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb gisteren een internetbundel aangezet.

In de Simyo app heb ik bellen en internet in buitenland aangezet. In mijn telefoon heb ik mobiele data en roaming aangezet, maar ik krijg geen internetverbinding. Hoe kan dit?

Ik ben in Zweden (Sundsvall) waar ik toch bereik zou moeten hebben. 

Andere jaren heb ik in Spanje mobiel internet gebruikt met dezelfde telefoon en simkaart en toen was er geen enkel probleem.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al eens handmatig een andere provider gezocht @Yyyvonne ?

 

Badge

Ja, ik heb van alles geprobeerd. Automatisch provider kiezen uitgezet en drie andere geprobeerd, die geven dan gelijk een melding 'niet beschikbaar'. De provider die automatisch gekozen wordt geeft die melding niet maar geeft geen internet. Paar keer telefoon uit en aangeschakeld. Helpt ook niet. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yyyvonne,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in het buitenland!

Heb je al geprobeerd om handmatig je internet opnieuw in te stellen? Dit kun je doen met behulp van onze Toestelhulp! Je kiest hier dan voor iOS of Android.

Laat je het ons weten of het hiermee is gelukt?

Bedankt voor je hulp! @J.D.L. 

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Vanmiddag geprobeerd handmatig in te stellen, opgeslagen en toestel opnieuw opgestart maar het werkt nog steeds niet!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yyyvonne,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat dit niet geholpen heeft!

Ik ben met je mee gaan kijken op je aansluiting en ik zie dat je een verouderde simkaart hebt. Ik vermoed sterk dat dit de reden is dat je internet niet werkt in het buitenland. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je graag kosteloos een nieuwe simkaart, dit zou je verbinding moeten verbeteren.

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd, het is belangrijk dat je je telefoon nog even uitschakeld voor 10 minuten zodra je dit leest om de reset te voltooien. Ik hoop dat de reset ervoor zorgt dat je toch tijdelijk internet verbinding hebt! Ik zie je privébericht graag tegemoet. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ik ben weer thuis en heb de nieuwe simkaart geactiveerd maar hij doet het niet (terwijl de oude het na de reset dus wel weer deed). Nadat ik geactiveerd had kreeg ik de melding dat ik de nieuwe simkaart in de telefoon kon doen en gebruiken. Dat heb ik gedaan, ik kan ook inloggen met de aangegeven code maar hij doet het niet! Krijg ook steeds de melding Sim 1 niet geregistreerd.

In mijn Simyo staat: Simkaartstatus Actief Je kan je simkaart gebruiken.

Ik heb ook een bevestigingsmail gehad dat de kaart geactiveerd is, met pincode en pukcode.

Maar hij doet het dus niet. Wat nu?!

Ik heb niet geprobeerd de oude simkaart terug te doen want ik neem aan dat die het nu ook niet meer doet omdat de nieuwe kaart geactiveerd is.

Maar nu kan ik dus niet meer bellen en ben ik niet meer telefonisch bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yyyvonne,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb je mij via privéchat laten weten dat je simkaart nu wel werkt! Gelukkig maar. 😊

Ik wens je een hele fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer