Skip to main content
Beantwoord

internet in buitenland

  • 17 July 2024
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Hey Sandy hier,

 

ik heb Simyo al meer dan 4 jaar. ik merk dat het in NL zeer goed werkt, maar in het buitenland moet ik het doen op de WiFi of op de hotspot van iemand anders. Ik had er geen last van tot dat ik vorige zomer in nood kwam tussen de branden in Griekenland en ik met thuis contact nodig had. Ik weet niet wat ik moet doen om mijn Sim te veranderen zodat ik het in het buitenland ook kan gebruiken.

in Engeland werkte het wel, maar in Frankrijk, Noorwegen en Duitsland werkte het totaal niet.

Ik ga deze zomer naar Kroatië en dan zou ik het fijn vinden om telefoon wel bij de hand te hebben. 

ik heb mijn dataroaming aanstaan, en de instellingen in de Simyo app heb ik in buitenland ook aanstaan wat kan ik nog meer doen zodat het wel gaat werken?

en hoe kan ik het meten voor ik weg ga? 

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

In een bepaalde regio soms handmatig voor een andere provider kiezen die wel een verbinding geeft @Sandyvanbrummelen 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sandyvanbrummelen,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet goed werkt in het buitenland, ik help je hier graag mee verder.

Op je aansluiting zie ik dat al je instellingen goed staan. Heb je al eens geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren in het buitenland zoals @J.D.L. ook aangeeft? Dit wilt vaak helpen. 

Het is ook altijd goed om je APN instellingen te controleren via onze Toestelhulp. Je kunt het beste contact met ons opnemen zodra je weer in het buitenland bent. Op deze manier zou je gelijk uit kunnen testen wat er voor jou werkt. Mocht dit geen verbetering opgeleverd hebben, dan voeren wij graag een reset uit voor je.

Bedankt voor je hulp! @J.D.L. 😃

Groetjes,
Roeqajja

Reageer