.

Beantwoord

internet in buitenland

  • 27 December 2013
  • 23 reacties
  • 2264 Bekeken

     hallo ik kan geen internet krijgen in het buitenland. alles is goed ingesteld roaming ed. het gaat om een windows phone nokia lumia 925
icon

Beste antwoord door Charlene 30 December 2013, 12:46

Bekijk originele reactie

23 reacties

Ik zit momenteel in Oostenrijk. Maar ook hier zoals vele gebruikers geen werkende internet.. Alles staat aan en ook opnieuw aan/ uit gezet. Wie kan mij helpen wat te doen?
Reputatie 3
Badge +9
Als internet op je mobiel en op je pagina aanstaat, en je telefoon opnieuw hebt opgestart dan kan ik nog een ding bedenken en dat is de batterij er even uit. Mits je geen iphone hebt. Ik weet dat dit eerder bij een klant is gelukt. Ik hoor het wel.
Ook dat werkt niet helaas. Heb een iPhone, opnieuw opgestart, op pagina aanstaan en mobiel internet ook.. Evt bij simyo resetten??
Reputatie 3
Badge +9
Probeer volgende instellingen eens. We blijven proberen :)

Verander de instellingen naar:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Batterij kan er niet uit. Apn kan niet veranderd worden
Reputatie 3
Badge +9
Je kan je APN wel veranderen, ik moet dit zelf ook opzoeken omdat ik geen iPhone heb, maar ik heb wat gevonden.

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Herstel netwerkinstellingen.

Je netwerkinstellingen herstellen.
Dan oude APN verwijderen

En anders deze link misschien?

http://iphonesettings.net/
Hi Martijn, werkt nog steeds niet.. Ook niet met de gewijzigde namen. zwaar irritant dit... Gr Ilse
Badge +8
     hallo ik kan geen internet krijgen in het buitenland. alles is goed ingesteld roaming ed. het gaat om een windows phone nokia lumia 925

Hoi jappie k,

Wat lastig. Zou je ook even kunnen vermelden in welk land je zit? Ik zie dat je de optie zelf al aan hebt gezet. Ik heb hem ook even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Je toestel even 10 minuten uitzetten en dan daarna handmatig naar een netwerk zoeken kan helpen. Laat je me even weten of dat iets oplost?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik zit momenteel in Oostenrijk. Maar ook hier zoals vele gebruikers geen werkende internet.. Alles staat aan en ook opnieuw aan/ uit gezet. Wie kan mij helpen wat te doen?

Hoi Ilse74,

Je geeft aan dat je in Oostenrijk, net als meerdere mensen geen internetverbinding krijgt. Maken die andere mensen in Nederland ook gebruik van Simyo of van een ander netwerk?
Je kan nog proberen om de letters GPRS, in hoofdletters in te voeren in de APN. Ik heb de internetoptie ook opnieuw aan je aansluiting gekoppeld voor je. Als je dan een handmatige reset kunt uitvoeren (je raakt daarbij niks kwijt): ronde knop met aan/uit knop ingedrukt houden tot appeltje verdwijnt en weer verschijnt, kan de sim zich proberen aan te melden op het aanwezige netwerk.
Kijk ook even na of je dataroaming aan hebt staan onder Instellingen -> Mobiel netwerk.
Omdat je aangeeft dat er meer mensen zijn die geen gebruik kunnen maken van internet op je locatie, kan het natuurlijk zo zijn dat er op jouw locatie op het moment geen netwerk beschikbaar is. Dan kunnen wij daar ook geen gebruik van maken. Als er mensen met een lokale provider ook geen werkend internet krijgen, dan is dat waarschijnlijk aan de hand.

Laat je even weten of mijn tips iets hebben opgelost?

Groetjes, Charlene
Hallo charlene!! Helemaal prima je tips!! Werkt!!! Dank je wel!!
Reputatie 5
Badge +11
Hallo charlene!! Helemaal prima je tips!! Werkt!!! Dank je wel!!

Super! Fijne vakantie(?) verder 🙂
Zodra ik weer in buitenland zit laat ik het weten volgende week zit ik in brd en Tsjechië.
Badge +6
Zodra ik weer in buitenland zit laat ik het weten volgende week zit ik in brd en Tsjechië.

Hoi Jappie K,

Wij zijn benieuwd of je nu wel gebruik kunt maken van het internet 🙂.
Ik zit nu in Duitsland nog steeds geen internet sim kaart er uit gehad. Telefoon op nieuw opgestart hij doet het niet Nokia Lumia 925
Reputatie 3
Badge +9
En alles staat aan, mobiele gegevens en roaming op je telefoon en internet op de Simyo pagina?
Alles staat aan zit nu in Tsjechië
Reputatie 5
Badge +11
Hi jappie k,

Dit wordt wel een langlopend onderzoek... Ik heb onze IT mensen laten checken óf het internet in het buitenland echt mogelijk is met jouw simkaart, en dat is het ook gewoon 😕
Het zou dus gewoon moeten kunnen.
Kan het écht geen instelling in je telefoon zijn? Aan je aansluiting ligt het in ieder geval niet...

Mocht je nu de kans krijgen om je simkaart in een andere telefoon uit te proberen, dan zou ik je dat zeker aanraden.
Bij mijn vorige toestel htc radar deed hij het ook niet
Reputatie 5
Badge +11
Bij mijn vorige toestel htc radar deed hij het ook niet

Dát zou heel goed kunnen. Internet in het buitenland hebben we namelijk pas een half jaar...
Weet ik ik heb dit toestel nog maar 3 maanden.
Badge +6
Hoi jappie k,

Ik zie dat 16-1 in de avond er een klein pakketje internetverbruik is geweest in Duitsland? 🙂 Heb je het verder ook aan de praat gekregen?
Dat klopt ik dacht hij doet het eindelijk. Dus ik zet mijn roaming uit en even later weer aan . Toen deed ie het niet meer dus korte vreugd.
Badge +6
Hoi jappie k,

Wat vreemd :s Heb je misschien de mogelijkheid om het de volgende keer toch 'ns te testen in een andere telefoon?

In principe is het namelijk zo dat er nu dus wel verbinding is geweest met mobiel internet in het buitenland, wat betekent dat het wel mogelijk is met je aansluiting, maar het er daardoor toch meer op lijkt een toestelprobleem te zijn 😕

Reageer