.

Beantwoord

Internet Frankrijk


Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
O wat was ik blij dat ik de mogelijkheid had om internet in het buitenland te activeren. 
Gelijk ook aangezet. Maar ....het werkte voor geen meter in frankrijk.  Kreeg de volgende
melding " Mobiele datanetwerk  activeren  niet mogelijk U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"
En dan niet te vergeten dat ik dagenlang geen enkele verbinding had met een provider.
Echt waardeloos. Dit alles speelde in de periode 13-27 Juli. 
icon

Beste antwoord door Natascha 29 July 2013, 09:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Twee opmerkingen:
1. Buitenland internet is alleen mogelijk als je een sim-only abonnement hebt, zielige prepaid klanten zoals ik kunnen er niet van profiteren. Mogelijk heb je een prepaid aansluiting.
2. Er is een langdurige storing geweest m.b.t. roaming (bellen, sms en internet) voor klanten van KPN en van providers die het KPN netwerk gebruiken zoals Simyo. Het duurde relatief lang voordat het probleem in Frankrijk kon worden opgelost, mogelijk heeft dit jouw bereik in Frankrijk parten gespeeld. Voor info hierover zie https://forum.simyo.nl/nieuws-acties-and-verstoringen-59/storing-mobiel-bellen-sms-internet-frankrijk-inclusief-monaco-12591/
Badge +6
O wat was ik blij dat ik de mogelijkheid had om internet in het buitenland te activeren. 
Gelijk ook aangezet. Maar ....het werkte voor geen meter in frankrijk.  Kreeg de volgende
melding " Mobiele datanetwerk  activeren  niet mogelijk U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"
En dan niet te vergeten dat ik dagenlang geen enkele verbinding had met een provider.
Echt waardeloos. Dit alles speelde in de periode 13-27 Juli. 


Hoi Hadee,

Wat vervelend om te lezen dat je geen gebruik kon maken van het internet in het buitenland. De periode dat jij in Frankrijk zat heeft KPN te maken gehad met een grote storing waardoor mensen niet konden, bellen, sms'en en geen gebruik konden maken van het internet. In het systeem staat alles goed. Ik ben benieuwd van welk merk toestel je gebruik maakt.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Badge
Ik heb een iPone 5. Ik was met iemand mee die een abo bij KPN heeft zij had wel internet op haar iPhone 4. De instellingen voor haar heb ik ingesteld. Dit zijn dezelfde instellingen die ik bij mij had ingesteld, op beide toestelen draait iOS6.
Badge
Hallo,

Bij ons heeft de iphone 4 gedurende de afgelopen 3 weken geen mogelijkheid tot internet gehad in Frankrijk, terwijl alle instellingen gaat staat.
Erg jammer..
Reputatie 7
Badge +9
Er was een storing die Simyo klanten in het buitenland trof, en in Frankrijk duurde het wat langer voordat de boel weer werkte. Vandaar.
https://forum.simyo.nl/nieuws-acties-and-verstoringen-59/storing-mobiel-bellen-sms-internet-frankrijk-inclusief-monaco-12591/
Ook voor en na de storing van KPN hadden we geen internet, dus dit kan de reden niet zijn.
Badge +8
Ik heb een iPone 5. Ik was met iemand mee die een abo bij KPN heeft zij had wel internet op haar iPhone 4. De instellingen voor haar heb ik ingesteld. Dit zijn dezelfde instellingen die ik bij mij had ingesteld, op beide toestelen draait iOS6.

Hallo,

Bij ons heeft de iphone 4 gedurende de afgelopen 3 weken geen mogelijkheid tot internet gehad in Frankrijk, terwijl alle instellingen gaat staat.
Erg jammer..

Ook voor en na de storing van KPN hadden we geen internet, dus dit kan de reden niet zijn.

Hoi Hadee, Turtlespeed71 en evelienzoer,

De optie om in het buitenland van internet gebruik te maken staat op alle drie de aansluitingen goed aan. Dat heb ik na laten kijken.
Sommige mensen met een iPhone moeten de APN wijzigen, hebben we inmiddels gemerkt.
Verander de instellingen naar:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Staat dit al goed bij jullie? En ik neem aan dat jullie dataroaming aan hebben staan. Dat vind je onder Instellingen - Algemeen - Mobiel netwerk.
Bij welke provider waren jullie aangemeld?

Ik hoor van jullie,

Groetjes,
Charlene
Hoi,

je zegt dat de apn moet worden ingesteld bij de iphone 4; moet dit bij de optie mobiel datanetwerk?

zo ja, waar moet ik dit invullen: bij mobiele data, Mms of bij Internet-tethering?

Groet,

Evelien
Reputatie 5
Badge +11
Hoi,

je zegt dat de apn moet worden ingesteld bij de iphone 4; moet dit bij de optie mobiel datanetwerk?

zo ja, waar moet ik dit invullen: bij mobiele data, Mms of bij Internet-tethering?

Groet,

Evelien


Hoi evelienzoer,

Ik heb even een lijstje stappen voor je gemaakt om de APN in te stellen op je iPhone 4:

Je gaat naar:
> Instellingen
> Algemeen
> Mobiel netwerk, daar zet je Dataroaming aan
daaronder staat 'Mobiele datanetwerk', tik die aan en vul in:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS


Kun je laten weten of dit heeft geholpen?
Hoi,

Dank voor je lijstje, maar ik ben ondertussen weer in nederland dus testen zal niet gaan 😞
Badge +6
Hoi,

Dank voor je lijstje, maar ik ben ondertussen weer in nederland dus testen zal niet gaan :-(


Hoi Evelienzoer,

Dat is jammer dat je het niet meer kan testen 😞. Wellicht ga je binnenkort naar het buitenland misschien kan je het dan testen 🙂.

Reageer