.

Beantwoord

Internet en bellen in buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 16 September 2018
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Aangekomen in Luxemburg. Bellen en internet werkt niet. Instellingen bellen en internetten in binnen-en buitenland staat aan. Melding dat er geen verbinding mogelijk is. Bij aanmelding bij mobiele netwerkoperators krijg ik telkens de mededeling dat de simkaart het niet toestaat om verbinding te maken met deze operators.
Mijn echtgenote heeft hetzelfde Simyo abonnement en kan wel bellen en internetten!
Wat kan ik doen.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 September 2018, 16:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Adriek,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zonde dat je geen verbinding kunt maken in het buitenland! 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je meermaals contact hebt gehad met de klantenservice. Uit de notities begrijp ik dat er een heleboel dingen geprobeerd zijn, maar dat er desondanks nog steeds geen verbinding is. Heb je ook je simkaart in een ander toestel geprobeerd, om erachter te komen waar de kern van dit probleem zich precies bevindt?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Ik ben er vandaag, na contact met Simyo hulplijn, achter gekomen dat het aan mijn toestel (Samsung A3 2017) ligt. In het toestel van mijn vrouw werkt de simkaart wel, dus...
Reputatie 4
Badge +3
Hoi adriek,

Ohjee, dat is niet handig! Gelukkig weet je nu waar het aan ligt. Het is beter als je je telefoon opstuurt naar de leverancier. Zij kunnen uitzoeken wat er mis is met je telefoon. Ik vind het jammer dat het probleem niet opgelost kan worden. Vooral omdat je nu nog in Luxemburg bent. Ondanks alles hoop ik dat je een fijne tijd daar hebt :)

Groetjes,
Ashweeta
Dank voor de reactie. Ik laat mijn vakantie hierdoor niet bederven. Ik ga via een hotspot op de telefoon van mijn vrouw en als haar bundel op is verwisselen we de simkaarten.
Ik hoop nog enkele weken van mijn vakantie te genieten.
Opgelost! Bij vergelijking met de telefoon van mijn vrouw kwam ik er achter dat bij 'namen toegangspunten' bij mij KPN/Hi 4G LTE was aangevinkt. Bij mijn vrouw was KPN Iinternet aangevinkt. Gewijzigd, et voila. Het werkt!
Wel vreemd dat in contact met Simyo daar niet op gewezen is. Maar eind goed, al goed.
Reputatie 6
Badge +5
Hi adriek,

Wat fijn dat je inmiddels een oplossing hebt kunnen vinden voor het probleem 🙂 Is er aan de telefoon niet doorverwezen naar de APN-instellingen controleren op je toestel? Dat is wel vreemd, want aan je berichtje te zien lag hier dus de oorzaak. Gelukkig kan je nog even internet gebruiken op vakantie. Ik wil je nog heel veel plezier wensen!

Groetjes,
Niels

Reageer