.

Beantwoord

Internet doet het niet in het buitenland. Wat nu?

  • 3 March 2018
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Ik ben in Zwitserland en probeer op internet te komen, maar dat lukt niet (is nog nooit gelukt in het buitenland). In mijn Simyo profiel staat de buitenlandfunctie aan. Ik heb 2 SIMs in het toestel en internet staat ingesteld op de juiste SIM (de ander staat uit) en roaming staat aan. Ik heb het toestel ook opnieuw aan en uit gezet.
Wat zou ik kunnen doen om internet werkend te krijgen?
icon

Beste antwoord door franswon 3 March 2018, 14:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Met die buitenlandfunctie doel je dus op internet op je mobiel in het buitenland?

Al handmatig naar een netwerk gezocht?
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling op Ray

Even een algemene checklist:

Internet:

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi eline05_03,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet gelijk heeft gewerkt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat het inmiddels mogelijk is geweest om te internetten in het buitenland. Kun je ons laten weten of het probleem hiermee is verholpen?

@Ray en @Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Het is gelukt, ik heb het toegangspunt (APN) ingesteld en nu werkt het!

Bedankt voor jullie hulp!
Eline
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Eline,

Wat fijn! Goed dat je het nog even laat weten, dank je wel. Laat je het me weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els

Reageer