.

Beantwoord

Internet buitenland werkt niet

  • 19 August 2013
  • 7 reacties
  • 610 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik zit nu in Italië en ik heb Ingernat buitenland aangevinkt in mijn abbonement. Helaas krijg ik de melding dat ik geen abbonement heb op een mobiele dataservice. Heel veel dingen kan ik daardoor niet doen terwijl ik er graag voor wil betalen. Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Alex 20 August 2013, 15:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Helemaal niets.
Ik had t zelfde in frankrijk.
En van de week in duitsland.
Ik heb gebeld met de helpdesk..... Die weten t ook niet.
Heeft iemand wel internet in het buitenland?
Misschien zat je op een netwerk waar Simyo geen dataroaming overeenkomt mee heeft. In dat geval kun je ter plaatse altijd proberen handmatig een ander netwerk te selecteren.
Badge +2
Hoi, het kan liggen aan de instellingen van je telefoon, check even met iemand van de technische dienst of je instellingen gewijzigd moeten worden. Bij een iPhone kan dat helpen (heb ik ook gehad). Maar weet niet of je een iPhone hebt.
Badge +2
Voor de zekerheid: probeer bij je APN settings even:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: gprs

Soms kan dat helpen, succes!
Reputatie 5
Badge +10
Ik zit nu in Italië en ik heb Ingernat buitenland aangevinkt in mijn abbonement. Helaas krijg ik de melding dat ik geen abbonement heb op een mobiele dataservice. Heel veel dingen kan ik daardoor niet doen terwijl ik er graag voor wil betalen. Wat doe ik verkeerd?

Helemaal niets.
Ik had t zelfde in frankrijk.
En van de week in duitsland.
Ik heb gebeld met de helpdesk..... Die weten t ook niet.
Heeft iemand wel internet in het buitenland?


Hoi hdtje en Cupcake,

Ik heb jullie aansluiting bekeken. De optie 'internet' voor zowel NL als het buitenland staat netwerktechnisch gezien aan. Ik ben daarom benieuwd naar het type telefoon dat jullie gebruiken.

Kunnen jullie even laten weten wat voor telefoon jullie gebruiken? Ook zou ik graag willen weten welk toegangspunt/apn ingesteld staat op het toestel. De tip van Kas2u zou namelijk weleens de oplossing kunnen zijn.

@Larsegast en Kas2u. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb inderdaad de iPhone 5 en met de instellingen is het gelukt. Heeft dit nu ook invloed op internet in Nederland?
Badge +6
Ik heb inderdaad de iPhone 5 en met de instellingen is het gelukt. Heeft dit nu ook invloed op internet in Nederland?

Hoi Hdtje,

Het kan zijn wanneer je in Nederland bent je de instellingen moet veranderen. De instellingen die je in Nederland dient te gebruiken vindt je hier .

Reageer