Ik zit nu in Italiƫ en ik heb Ingernat buitenland aangevinkt in mijn abbonement. Helaas krijg ik de melding dat ik geen abbonement heb op een mobiele dataservice. Heel veel dingen kan ik daardoor niet doen terwijl ik er graag voor wil betalen. Wat doe ik verkeerd?
Bladzijde 1 / 1
Helemaal niets.
Ik had t zelfde in frankrijk.
En van de week in duitsland.
Ik heb gebeld met de helpdesk..... Die weten t ook niet.
Heeft iemand wel internet in het buitenland?
Ik had t zelfde in frankrijk.
En van de week in duitsland.
Ik heb gebeld met de helpdesk..... Die weten t ook niet.
Heeft iemand wel internet in het buitenland?
Misschien zat je op een netwerk waar Simyo geen dataroaming overeenkomt mee heeft. In dat geval kun je ter plaatse altijd proberen handmatig een ander netwerk te selecteren.
Hoi, het kan liggen aan de instellingen van je telefoon, check even met iemand van de technische dienst of je instellingen gewijzigd moeten worden. Bij een iPhone kan dat helpen (heb ik ook gehad). Maar weet niet of je een iPhone hebt.
Voor de zekerheid: probeer bij je APN settings even:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: gprs
Soms kan dat helpen, succes!
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: gprs
Soms kan dat helpen, succes!
Ik had t zelfde in frankrijk.
En van de week in duitsland.
Ik heb gebeld met de helpdesk..... Die weten t ook niet.
Heeft iemand wel internet in het buitenland?
Hoi hdtje en Cupcake,
Ik heb jullie aansluiting bekeken. De optie 'internet' voor zowel NL als het buitenland staat netwerktechnisch gezien aan. Ik ben daarom benieuwd naar het type telefoon dat jullie gebruiken.
Kunnen jullie even laten weten wat voor telefoon jullie gebruiken? Ook zou ik graag willen weten welk toegangspunt/apn ingesteld staat op het toestel. De tip van Kas2u zou namelijk weleens de oplossing kunnen zijn.
@Larsegast en Kas2u. Bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Alex
Ik heb inderdaad de iPhone 5 en met de instellingen is het gelukt. Heeft dit nu ook invloed op internet in Nederland?
Hoi Hdtje,
Het kan zijn wanneer je in Nederland bent je de instellingen moet veranderen. De instellingen die je in Nederland dient te gebruiken vindt je hier .
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.