Ik wil internet in het buitenland gebruiken. In MijnSimyo staat de optie aan, op mijn telefoon staat roaming aan. Toch werkt het niet. Uit eerder postings over dit onderwerp begrijp ik dat het soms helpt als support de buitenland-optie opnieuw koppelt. Zouden jullie dit svp zsm willen proberen? Dank alvast!
Bladzijde 1 / 1
Even er vanuit gaan dat APN goed staat, probeer eens of via handmatig netwerkselectie je wel een internetverbinding hebt.
Hoi Merinoso,
Welkom op het Simyo forum 🙂
Wat jammer dat je geen verbinding krijgt in het buitenland! De instellingen op Mijn Simyo staan inderdaad allemaal juist. Daarom heb ik deze een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Zo kan de reset worden doorgevoerd.
Mocht dit niet werken, dan kun je het beste handmatig naar een netwerk zoeken. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen meerdere buitenlandse netwerken. Lukt het met één van hen wel om een verbinding te krijgen?
Je kunt ook nog de tip van Friesian opvolgen en de APN-instellingen van je toestel nakijken. Dit kan met behulp van onze toestelhulp. Als alles juist staat ingesteld, zou je ook moeten kunnen internetten in het buitenland.
Als dit alles niet het gewenste effect geeft, kun je het beste een kruistest uitvoeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar we de oplossing moeten zoeken: bij je simkaart of bij je telefoon.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Samantha
@friesian, Heel erg bedankt voor je tips 🙂
Welkom op het Simyo forum 🙂
Wat jammer dat je geen verbinding krijgt in het buitenland! De instellingen op Mijn Simyo staan inderdaad allemaal juist. Daarom heb ik deze een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Zo kan de reset worden doorgevoerd.
Mocht dit niet werken, dan kun je het beste handmatig naar een netwerk zoeken. Dit doe je in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen meerdere buitenlandse netwerken. Lukt het met één van hen wel om een verbinding te krijgen?
Je kunt ook nog de tip van Friesian opvolgen en de APN-instellingen van je toestel nakijken. Dit kan met behulp van onze toestelhulp. Als alles juist staat ingesteld, zou je ook moeten kunnen internetten in het buitenland.
Als dit alles niet het gewenste effect geeft, kun je het beste een kruistest uitvoeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar we de oplossing moeten zoeken: bij je simkaart of bij je telefoon.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Samantha
@friesian, Heel erg bedankt voor je tips 🙂
Dag @friesian en @samantha,
Dank voor jullie tips!
De reset heeft helaas niet geholpen.
Probleem bij het foutzoeken is dat ik de telefoon niet zelf vast kan houden: ik zit in NL, terwijl zoonlief met de telefoon op schoolwerkweek in Denemarken zit.....
Ik heb hem de url van dit draadje doorgestuurd, zodat hij zelf nog wat kan uitproberen.
Eén ding wat ik me nog kan bedenken: we zijn dit abonnement ooit begonnen als pre-paid (= geen internet buitenland mogelijk) en hebben het later omgezet in sim-only. Zou daar nog een instelling kunnen zijn blijven hangen die internet buitenland onmogelijk maakt?
Dank voor jullie tips!
De reset heeft helaas niet geholpen.
Probleem bij het foutzoeken is dat ik de telefoon niet zelf vast kan houden: ik zit in NL, terwijl zoonlief met de telefoon op schoolwerkweek in Denemarken zit.....
Ik heb hem de url van dit draadje doorgestuurd, zodat hij zelf nog wat kan uitproberen.
Eén ding wat ik me nog kan bedenken: we zijn dit abonnement ooit begonnen als pre-paid (= geen internet buitenland mogelijk) en hebben het later omgezet in sim-only. Zou daar nog een instelling kunnen zijn blijven hangen die internet buitenland onmogelijk maakt?
Hoi Merinoso,
Wat jammer dat het niet geholpen heeft! Wat ik me nog even afvraag: het nummer waarmee je ingelogd bent op het forum, is dat wel het nummer van jouw zoon? Als jij een eigen nummer hebt dan ben je waarschijnlijk daarmee ingelogd. De reset is dan op het verkeerde nummer uitgevoerd 😉 Je kunt me in dat geval een privébericht sturen met het juiste nummer. Dat doe je door te klikken op mijn naam. De optie komt dan in je scherm.
Verder kan het niet zo zijn dat de 'Prepaid' instellingen nog van kracht zijn. De reset zou in deze voldoende moeten zijn en je zou ook geen bundels kunnen hebben als dit nog het geval was. En deze staan netjes geactiveerd :)
Laat je nog even weten of we op het juiste nummer bezig zijn?
Groetjes,
Angela
Wat jammer dat het niet geholpen heeft! Wat ik me nog even afvraag: het nummer waarmee je ingelogd bent op het forum, is dat wel het nummer van jouw zoon? Als jij een eigen nummer hebt dan ben je waarschijnlijk daarmee ingelogd. De reset is dan op het verkeerde nummer uitgevoerd 😉 Je kunt me in dat geval een privébericht sturen met het juiste nummer. Dat doe je door te klikken op mijn naam. De optie komt dan in je scherm.
Verder kan het niet zo zijn dat de 'Prepaid' instellingen nog van kracht zijn. De reset zou in deze voldoende moeten zijn en je zou ook geen bundels kunnen hebben als dit nog het geval was. En deze staan netjes geactiveerd :)
Laat je nog even weten of we op het juiste nummer bezig zijn?
Groetjes,
Angela
Dag Angela,
Goeie vraag! Maar ik ben ingelogd met het goede nummer (061294****), dus daar kan het niet aan liggen.
Ook het handmatig kiezen van een netwerk biedt geen soelaas, heb ik inmiddels vernomen vanuit Denemarken.
Lastig probleem dus. Morgen komt de telefoon terug naar NL en zal ik de APN-settings enzo bekijken; maar ik verwacht eigenlijk niet dat het 'm daarin zit, omdat internet in NL altijd wél werkte.
Wordt vervolgd!
Goeie vraag! Maar ik ben ingelogd met het goede nummer (061294****), dus daar kan het niet aan liggen.
Ook het handmatig kiezen van een netwerk biedt geen soelaas, heb ik inmiddels vernomen vanuit Denemarken.
Lastig probleem dus. Morgen komt de telefoon terug naar NL en zal ik de APN-settings enzo bekijken; maar ik verwacht eigenlijk niet dat het 'm daarin zit, omdat internet in NL altijd wél werkte.
Wordt vervolgd!
Hoi Merinoso,
Oh, balen dat het nog steeds niet werkt!
Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Volgens mijn collega is de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' op netwerkniveau niet goed ingesteld. Hiervoor onze excuses. :(
Ik zal mijn collega van de technische afdeling hierom vragen dit voor je zoon uit te zoeken en op te lossen. Op deze manier weet je zeker dat internet in het buitenland de volgende keer wel werkt.
Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?
Groetjes,
Asma
Oh, balen dat het nog steeds niet werkt!
Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Volgens mijn collega is de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' op netwerkniveau niet goed ingesteld. Hiervoor onze excuses. :(
Ik zal mijn collega van de technische afdeling hierom vragen dit voor je zoon uit te zoeken en op te lossen. Op deze manier weet je zeker dat internet in het buitenland de volgende keer wel werkt.
Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?
Groetjes,
Asma
Dag Asma,
Dat is bijzonder! Ben benieuwd.
De telefoon is inmiddels weer terug in NL. Helaas doet internet het nu helemaal niet meer.....
We hebben alle instellingen nagelopen: die op MijnSimyo, de APN handmatig ingevoerd, automatisch en handmatig netwerken geselecteerd, niets helpt :-(
Ook hebben we de simkaart in een ander toestel geprobeerd en ook dan werkt het niet.
De melding blijft: "Verbinding verbroken, omdat dienst niet beschikbaar is".
heel frustrerend allemaal. ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Dat is bijzonder! Ben benieuwd.
De telefoon is inmiddels weer terug in NL. Helaas doet internet het nu helemaal niet meer.....
We hebben alle instellingen nagelopen: die op MijnSimyo, de APN handmatig ingevoerd, automatisch en handmatig netwerken geselecteerd, niets helpt :-(
Ook hebben we de simkaart in een ander toestel geprobeerd en ook dan werkt het niet.
De melding blijft: "Verbinding verbroken, omdat dienst niet beschikbaar is".
heel frustrerend allemaal. ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Hi Merinoso,
Wat vervelend dat nu ook het internet in Nederland niet meer werkt 😞 Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de internetoptie, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau heb vernieuwd, Wil je het toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?
Als het daarna nog niet werkt, wil je me dat dan laten weten? Ik ga jou dan een gratis vervangende simkaart toesturen. Zeker omdat het niet werkt in een ander toestel, lijkt het er dan op dat het een simkaart-issue is. Hou je me dus op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Wat vervelend dat nu ook het internet in Nederland niet meer werkt 😞 Ik heb meteen een reset uitgevoerd op de internetoptie, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau heb vernieuwd, Wil je het toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?
Als het daarna nog niet werkt, wil je me dat dan laten weten? Ik ga jou dan een gratis vervangende simkaart toesturen. Zeker omdat het niet werkt in een ander toestel, lijkt het er dan op dat het een simkaart-issue is. Hou je me dus op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Dag Jihane,
Telefoon uitgezet, sim eruit, kwartiertje wachten, sim er weer in, toestel starten en.......
De reset heeft helaas niet geholpen :-(
Stuur svp de nieuwe simkaart op; hopelijk is dat de oplossing.
NB: heeft de constatering van Asma dat de instellingen op netwerkniveau niet goed ingesteld zouden zijn, en dat de technische afdeling hier naar zou kijken, nog iets opgeleverd? Lost een nieuwe simkaart dit op?
Hartelijke groet.
Telefoon uitgezet, sim eruit, kwartiertje wachten, sim er weer in, toestel starten en.......
De reset heeft helaas niet geholpen :-(
Stuur svp de nieuwe simkaart op; hopelijk is dat de oplossing.
NB: heeft de constatering van Asma dat de instellingen op netwerkniveau niet goed ingesteld zouden zijn, en dat de technische afdeling hier naar zou kijken, nog iets opgeleverd? Lost een nieuwe simkaart dit op?
Hartelijke groet.
Hoi Merinoso,
Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Je hebt de simkaart binnen enkele dagen binnen. Laat je het weten of het wel goed werkt op de nieuwe simkaart?
Groetjes,
Caspar
Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Ik heb je gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. Je hebt de simkaart binnen enkele dagen binnen. Laat je het weten of het wel goed werkt op de nieuwe simkaart?
Groetjes,
Caspar
Dag Caspar,
De nieuwe simkaart is binnen. Helaas, zonder succes:-(
We hebben de nieuwe simkaart ook in een ander toestel geprobeerd, en ook daar geen succes. De vodfone-kaart uit dat toestel in het originele toestel gestopt, en dat werkt wél.
Kortom, aan het toestel ligt het niet, maar kennelijk toch echt aan de simyo-aansluiting......
Hoe nu verder?
De nieuwe simkaart is binnen. Helaas, zonder succes:-(
We hebben de nieuwe simkaart ook in een ander toestel geprobeerd, en ook daar geen succes. De vodfone-kaart uit dat toestel in het originele toestel gestopt, en dat werkt wél.
Kortom, aan het toestel ligt het niet, maar kennelijk toch echt aan de simyo-aansluiting......
Hoe nu verder?
Hoi Merinoso,
Jeetje, dit verandert langzaam wel in een heel vervelend probleem 😞 Ik heb een verzoek naar onze IT-afdeling doorgezet met extra hoge prioriteit om na te gaan of er wat misgaat in de techniek. Om je een klein beetje een beeld te geven; alle toevoegingen op jouw aansluiting zijn achter de schermen als codes toegevoegd. Als er een bepaalde code mist of een code niet juist toegevoegd is, kan het zijn dat je geen gebruik kan maken van bepaalde diensten. Mijn collega's van de IT-afdeling kunnen voor je nagaan of deze codes goed staan. En dit is precies wat ik ze gevraagd heb.
Omdat het probleem al even loopt, heb ik er een hoge prioriteit aan kunnen hangen voor je. Zodra ik hier meer over weet, hoor je dit van mij.
Groetjes,
Angela
Jeetje, dit verandert langzaam wel in een heel vervelend probleem 😞 Ik heb een verzoek naar onze IT-afdeling doorgezet met extra hoge prioriteit om na te gaan of er wat misgaat in de techniek. Om je een klein beetje een beeld te geven; alle toevoegingen op jouw aansluiting zijn achter de schermen als codes toegevoegd. Als er een bepaalde code mist of een code niet juist toegevoegd is, kan het zijn dat je geen gebruik kan maken van bepaalde diensten. Mijn collega's van de IT-afdeling kunnen voor je nagaan of deze codes goed staan. En dit is precies wat ik ze gevraagd heb.
Omdat het probleem al even loopt, heb ik er een hoge prioriteit aan kunnen hangen voor je. Zodra ik hier meer over weet, hoor je dit van mij.
Groetjes,
Angela
Dag Angela,
We wachten (inmiddels wel een beetje ongeduldig) af wat dit oplevert...... Gisteren werden we van harte gefeliciteerd met onze Simyaardag, met als cadeau een extra GB aan data. Maar daar hebben we niet zoveel aan als internet niet werkt :-(
Overigens meldde Asma een paar dagen geleden al dat er "instellingen op netwerkniveau" niet goed ingesteld zouden staan, en dat de technische afdeling daar naar zou kijken. Misschien kun je haar vragen wat dat betekende en wat het heeft opgeleverd?
We wachten (inmiddels wel een beetje ongeduldig) af wat dit oplevert...... Gisteren werden we van harte gefeliciteerd met onze Simyaardag, met als cadeau een extra GB aan data. Maar daar hebben we niet zoveel aan als internet niet werkt :-(
Overigens meldde Asma een paar dagen geleden al dat er "instellingen op netwerkniveau" niet goed ingesteld zouden staan, en dat de technische afdeling daar naar zou kijken. Misschien kun je haar vragen wat dat betekende en wat het heeft opgeleverd?
Hi Merinoso,
Ik snap je teleurstelling 😞 Dit loopt inderdaad ook al veel te lang. Wat Asma bedoelde met wat ze zei, is precies hetzelfde als wat Angela zegt. Daarna is er een hoge prioriteit aan gehangen. Ik zie ook dat mijn collega van de IT-afdeling het verzoek opgepakt heeft! Wil je nogmaals controleren of het internet werkt? Ik raad je wel aan om het toestel even uit- en aan te zetten.
Als alles weer werkt, dan valt de Simyaardag net in de juiste maand 😉 Als het nog niet werkt, dan hoef je je geen zorgen te maken over dat je Simyaardag-cadeau verloren gaat. Ik zal dan later 1000 MB's alsnog toevoegen zodat er alsnog van genoten kan worden.
Duizend maal sorry voor de vertraging! Laat je me weten of het nu wel werkt?
Groetjes,
Jihane
Ik snap je teleurstelling 😞 Dit loopt inderdaad ook al veel te lang. Wat Asma bedoelde met wat ze zei, is precies hetzelfde als wat Angela zegt. Daarna is er een hoge prioriteit aan gehangen. Ik zie ook dat mijn collega van de IT-afdeling het verzoek opgepakt heeft! Wil je nogmaals controleren of het internet werkt? Ik raad je wel aan om het toestel even uit- en aan te zetten.
Als alles weer werkt, dan valt de Simyaardag net in de juiste maand 😉 Als het nog niet werkt, dan hoef je je geen zorgen te maken over dat je Simyaardag-cadeau verloren gaat. Ik zal dan later 1000 MB's alsnog toevoegen zodat er alsnog van genoten kan worden.
Duizend maal sorry voor de vertraging! Laat je me weten of het nu wel werkt?
Groetjes,
Jihane
Dag Jihane,
Goed om te zien dat jullie ook om 2 uur 's nachts voor ons bezig zijn ;-)
Het goede nieuws is: het werkt weer! De telefoon moest wel een kwartiertje uit.
Of internet in het buitenland nu ook werkt, kan ik natuurlijk niet controleren; dat zien we te zijner tijd dan wel weer.....
Hartelijk dank voor jullie hulp en inspanning.
Goed om te zien dat jullie ook om 2 uur 's nachts voor ons bezig zijn ;-)
Het goede nieuws is: het werkt weer! De telefoon moest wel een kwartiertje uit.
Of internet in het buitenland nu ook werkt, kan ik natuurlijk niet controleren; dat zien we te zijner tijd dan wel weer.....
Hartelijk dank voor jullie hulp en inspanning.
Hoi Merinoso,
Onze lieve Jihane heeft hart voor de zaak. :D
Ik ben blij om te horen dat je inmiddels kunt internetten. Ik hoop dat je hier in het buitenland ook gebruik van kunt maken.
Mocht dit toch niet lukken, kun je ons het beste even contacteren. Wij helpen jou hier dan direct mee. Goed?
Groetjes,
Asma
Onze lieve Jihane heeft hart voor de zaak. :D
Ik ben blij om te horen dat je inmiddels kunt internetten. Ik hoop dat je hier in het buitenland ook gebruik van kunt maken.
Mocht dit toch niet lukken, kun je ons het beste even contacteren. Wij helpen jou hier dan direct mee. Goed?
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.