.

Beantwoord

Internet buitenland prepaid


Wat zijn precies de tarieven voor internet in het buitenland voor prepaid klanten?
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 July 2013, 16:04

Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Die zijn er niet want alleen Sim Only abonnement klanten hebben het privilege om in het buitenland te kunnen internetten... :(
Die zijn er niet want alleen Sim Only abonnement klanten hebben het privilege om in het buitenland te kunnen internetten... :(

Hmm, flauw hoor 😕
Badge +6
Wat zijn precies de tarieven voor internet in het buitenland voor prepaid klanten?

Hoi Mr_awesome,

Zoals Scotsman aangeeft is het gebruik van internet in het buitenland alleen mogelijk voor klanten met een abonnement.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Vodafone biedt prepaid internet ook voor het buitenland. Als ik het goed lees in de EU zelfs voor dezelfde tarieven als in Nederland. Ik denk dat Simyo hier snel iets aan moet doen om klantenverlies te voorkomen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Idevaan,

Bedankt voor je feedback! Ik heb meteen even op de site van Vodafone gekeken, en je betaalt bij hen net als bij ons € 0,06 per MB binnen de E.U.

Prepaid internetbundels voor in het buitenland kan ik je op dit moment helaas nog niet aanbieden, maar ik zorg er uiteraard voor dat jouw reactie op onze 'Wall of change' terecht komt.

Heb je verder nog vragen of opmerkingen?

Groetjes,
Sean
Probleem is het prepaid. Ik heb slechts af en toe internet nodig, met name tijdens vakanties. Een abonnement is dus, omdat ik vrij weinig bel en nooit SMS, geen optie. Bij Vodafone gaat dit volgens mij wel. Ik heb dus inmiddels een prepaid Vodafone simcard besteld om dit uit te proberen. Ik hoop dat jullie op niet te lange termijn deze mogelijkheid ook gaan bieden, want bellen is bij Vodafone duurder dan bij Simyo
Reputatie 7
Badge +7
Internet in de buitenland zou ik ook graag willen. Wellicht is het als tussenstap een idee om alleen.EU landen toe te staan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Idevaan & Wimj12,

Jullie zijn zeker niet de eerste die deze wens hebben en ik verwacht dat jullie ook niet de laatste zullen zijn 🙂 Nogmaals bedankt voor deze feedback. Zoals jullie wellicht weten, hebben wij een Wall of Change bij Simyo. Alle ideeën die vanuit jullie als klant komen, worden door ons op deze muur gehangen. Elke week worden de ideeën besproken en verder uitgewerkt.

Ik zal dit idee er nog een keer voorleggen! Hoe vaker, hoe beter, denk ik dan ;)

Groetjes,
Angela
Ik heb inmiddels een prepaid simkaart van Vodafone ontvangen. Hiermee kan ik voor 1 euro per dag 100Mb gebruiken (dit wordt een dagbundel genoemd). Deze is geldig in Nederland en in alle EU-landen. De kosten per Mb hangen dus af van hoeveel je op die dag gebruikt. Bij meer dan 100Mb betaal je 15 cent per Mb extra. Voor 10 euro kan ik een maandbundel van 1Gb kopen die 30 dagen geldig is in deze landen. Tijdelijk krijg je hierbij voor alleen Nederland 1,5Gb extra.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Idevaan,

Dat is één voorbeeldje van hoe buitenlandbundels eruit zouden kunnen zien! Dankjewel voor het schetsen hiervan. Mijn collega's hebben dit punt op de Wall of Change gehangen. Er zal dus echt over gepraat worden intern. Ik zal het je laten weten, mocht er verandering in komen!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb op het moment hetzelfde probleem internet niet zo vaak maar als ik het wil is het vaak in het buitenland, eigenlijk alleen voor whatsappjes zodat ik heel weinig gegevens verbruik en daardoor bijna niks betaal. Maar als ik naar het buitenland rijd is het niet meer mogelijk. Wat ik niet snap is dat jullie al de service hebben voor abonnementen maar nog niet voor prepaid terwijl dat voor mij een ding lijkt te zijn.

Ik hoop dat jullie dit snel mogelijk zullen maken.

Groet Paul
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Ik snap je heel goed! Het zou ook heel handig zijn om te internetten in het buitenland met een Prepaid. Hier wordt naar gekeken en ik hoop dat we je zo snel mogelijk blij kunnen maken!

Groetjes,
Caspar
Is er al iets gewijzigd bij simyo wat betreft internet prepaid in buitenland?

m.vr.grt, M.
Op dit moment, nee.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-met-mijn-prepaid-simkaart-internetten-201?c=361
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Morph.

Welkom op het Simyo forum!

Goed dat je dit navraagt. Helaas heb ik nog geen nieuws voor je :(

Zodra er iets verandert, brengen we je uiteraard op de hoogte!

Groetjes,
Sean

@Friesian, bedankt weer!
Hallo,
We zijn weer 5 maanden verder. Al iets bekend of prepaid buitenland er gaat komen of niet ?
Ik wil graag een prepaid datasim voor in een mifi tijdens de vakantie. Een abonnement is dan niet handig en onnodig duur. Als simyo hier niet mee komt, moet ik ook uitwijken naar een andere provider.
Mvg
Remco
Reputatie 5
Badge +6
Hey Remco,

helaas gaat dit de komende maanden nog niet gebeuren.
Ik vind het ook jammer maar helaas willen ze niet inzien hoe fijn het is om ook gewoon internett in het buitenland te hebben voor prepaid.
En ook ik vind dat het niet zo veel werk kan zijn. Aangezien de abonnementen het al hebben.
Iedereen die dit ook vindt reply even, misschien worden we dan gehoord.

Groet Paul
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/prepaid-internet-eu-zit-wilt-de-klant-37289/index1.html

In de lijn der verwachtingen, mijn stem heb je. Wel jaarlijks 1000MB simyaardag voor sim only (150 euro) gratis en voor niks. Prepaid HELEMAAL niks, zelfs geen data EU of buitenland. Er is geen enkele reden waarom dit nog ter sprake moet komen laat staan op de wall of change.
3 jaar na start na topic zegt Caspar...

Ik snap je heel goed! Het zou ook heel handig zijn om te internetten in het buitenland met een Prepaid. Hier wordt naar gekeken en ik hoop dat we je zo snel mogelijk blij kunnen maken!

Voor mij vreemd, eigenlijk als ik eerlijk ben teleurstellend...

In mijn ogen kost dit klanten, anderen bieden het wel aan...onverdedigbaar.:( onbegrijpelijk.

@Simyo
Gewoon doen, niet meer aan deze tijd, ik zal niet zeggen de tijd van smoesjes is voorbij.
Heb ik het toch nog gezegd.... 😃 tis wat. :S suikerklontjes zijn op.... 😛
Badge
Beste allemaal,, inderdaad loslaten. gewoon los sim kaartje kopen in het land waar je naar toe gaat. Voor 25 euro heb je een hele maand veel MB's en bel tegoed. daarna je eigen sim weer gebruiken. Jammer van je resterende MB's, maar probleem opgelost.
Ik heb het probleem ook opgelost, namelijk door te besluiten Simyo helaas te gaan verlaten, ook mijn dochter met haar prepaid Simyo neem ik mee naar een andere provider, waar je als prepaid klant wel een internetbundel kunt kopen die ook gewoon in het buitenland werkt. Simyo, wellicht een keer tot ziens.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Dank voor alle feedback! Ik weet het, het klinkt alsof er helemaal niet naar jullie geluisterd wordt. Dat is niet zo! Er wordt regelmatig gekeken naar de mogelijkheid omtrent Prepaid en internetten in het buitenland. Op de korte termijn zal het niet gerealiseerd worden, maar dat betekent niet dat het nooit zal volgen.

Ik vind het natuurlijk jammer als je hierdoor besluit om over te stappen, maar niet onbegrijpelijk. Dit is een dienst die we (nog) niet aanbieden, en als je daar veel waarde aan hecht, dan snap ik goed dat je die keuze maakt. Jammer, dat altijd, maar begrijpelijk.

Mocht hier verandering in komen, wees ervan verzekerd dat we dat laten weten.

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Het is dat wij nog saldo hebben. Dat krijg je niet terug bij opzegging, in tegenstelling tot bv Aldi (ja zelfs Aldi).
Wij zijn ook erg teleurgesteld, maar ja, Simyo wil gewoon niet, dat is duidelijk.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi MartNL,

Je krijgt inderdaad je saldo niet terug bij een opzegging. Hopelijk duurt het niet te lang voordat je beltegoed op is, zodat je zou kunnen overstappen zonder dat je beltegoed verliest. Uiteraard willen we natuurlijk liever dat je bij ons blijft :$

Als je nog vragen hebt, weet je me te vinden.

Groetjes,
Caspar
Wil net even een internet bundel aanzetten voor het buitenland (wat bij onze kinderen die bij KPN, Vodafone prepaid zitten wel kan, heel simpel en makkelijk), blijkt dit niet te kunnen bij simyo prepaid................................. heel vreemd :?
Ga ik wel op de mobiele hotspot van mijn man die bij Vodafone zit.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi alcatelC5,

Welkom op het Forum!

Ben blij om te horen dat je er net op tijd achter bent gekomen!

Het klopt dat je met een Prepaid simkaart niet kunt internetten in het buitenland. Gelukkig kun je in het buitenland wel gebruik maken van wifi en hotspots. :$

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer