Skip to main content
Ik lees op het forum, dat je internet buitenland kan aanzetten. Betekent dit, dat als je het niet aanzet, dat je dan ook niet kan internetten?

Mij is altijd verteld, dat ik roaming uit moest zetten, zodat apps e.d. niet automatisch internet gaan gebruiken.

Hoe zit dit nu precies?
Als je op je persoonlijke pagina internet buitenland uitzet kan je niet op internet in buitenland

Dus geen hoge kosten
Beste Annie,



Je kunt in de instellingen "internet in het buitenland" inderdaad aanzetten. Deze kosten vallen helaas niet binnen je bundel, hiervoor is ook geen aparte bundel aan te schaffen. De kosten voor internet in het buitenland liggen wel veel hoger dan de kosten binnen je bundel dus het is niet aan te raden om dit in te schakelen. Doe je dit wel dan zijn de kosten als volgt:



Tarieven voor mobiele data in het buitenland



Alle tarieven per MB

Zone 1 € 0,55 per MB,

Zone 2 € 5,00 per MB,

Zone 3 € 5,00 per MB,

Zone 4 € 5,00 per MB.



Welke landen onder welke zones vallen kun je terug vinden op de website van Simyo.
Ik lees op het forum, dat je internet buitenland kan aanzetten. Betekent dit, dat als je het niet aanzet, dat je dan ook niet kan internetten?

Mij is altijd verteld, dat ik roaming uit moest zetten, zodat apps e.d. niet automatisch internet gaan gebruiken.

Hoe zit dit nu precies?




Hoi Annie37,



Welkom op het forum :)



Roaming is de optie op je toestel die ervoor zorgt dat je gebruik kunt maken van andere netwerken dan je eigen netwerk. Niet alleen voor internet, maar ook voor bellen in het buitenland moet je die aan hebben staan. Data-roaming is vaak de optie die dat regelt voor Internet.

Als je die twee dingen uit hebt staan op je toestel, zou je niks moeten kunnen in het buitenland.

Bij Simyo kun je die opties ook via Mijn Simyo regelen. Dus als je op Mijn Simyo de optie Internet op je mobiel - Buitenland uit hebt staan, kun je inderdaad ook niet op internet in het buitenland.



Genoeg opties om jezelf te beschermen dus :)



Groetjes,

Charlene

Reageer