.

Beantwoord

Internet buitenland

  • 2 July 2014
  • 5 reacties
  • 274 Bekeken

Beste,

Tot voor kort kon ik met mijn Iphone4 gewoon internetten in het buitenland dmv roaming.
Nu sinds een aantal weken niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Ernst 3 July 2014, 12:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Rinkert, welkom op het Simyo forum :)

In jouw gegevens zie ik inderdaad dat je vorige maand hebt geïnternet in het buitenland. Ook zie ik dat je deze optie uit en aan hebt gezet.
Ik daarom even laten nakijken door een IT'er hier of dit nu goed staat bij jou, en dat is het geval.
Als het aan ons ligt kun je dus internetten in het buitenland.

Je hebt in je toestel bij Instellingen > Mobiel netwerk wél nog Dataroaming aan staan?
Als dat zo is kun je het beste de buitenlandse netwerken even 1 voor 1 handmatig selecteren en proberen of het lukt.
Hoi Ernst,

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard zet ik dataroaming aan als ik wil internetten in het buitenland. Daarom was het zo vreemd dat ik tijdens een internetsessie ineens geen internet meer had.

Het aan en uitzetten heb ik gisteren gedaan om te kijken wat er iets zou veranderen qua instellingen.

Groeten,
Rinke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Rinkert,

Heel goed dat je dataroaming aan hebt staan 🙂 Ik heb voor de zekerheid een reset gedaan van je internetoptie in het buitenland. Als je je telefoon uit/aan zet zou je internet moeten hebben. Handmatig een netwerk selecteren kan ook helpen. Controleer ook even of je zelf je instellingen in je telefoon wel goed hebt staan. Dat kan met behulp van dit topic.

Zou je willen laten weten of het nu wel is gelukt?
Done, over een paar weken zit ik weer in het buiteland dus dan laat ik het even weten.

Thanks!
Badge +6
Oké, helemaal goed, we horen het graag van je, Rinkert! 🙂

Reageer