.

Beantwoord

Internet activeren voor in het buitenland

  • 1 July 2014
  • 8 reacties
  • 539 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ga aanstaande vrijdag weg naar duitsland voor 1 weekend.
Nu vindt ik het makkelijk dat ik daar dan gewoon internet heb.

Ik heb dat aangevinkt, ' internet in het buitenland'  o.i.d.
Wordt dit net zoals de rest direct ingeschakeld en aan het eind van de maand gedeactiveerd als je daarvoor kiest?

Misschien loop ik wel op de feiten vooruit en krijg ik nog een mail o.i.d. maar wou het toch graag even weten.

Dus, kan ik vrijdag zonder zorgen internet aandoen in het buitenland zonder dat ik torenhoog boven mijn factuur uitkom?
icon

Beste antwoord door Charlene 2 July 2014, 13:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +8
Hoi geerthofman,

Welkom op het forum en goed dat je deze vraag komt stellen :)
De optie Internet op je Mobiel - Buitenland moet aan staan om in het buitenland van internet gebruik te kunnen maken. Ik zie dat je die optie al hebt aangezet. Die optie gaat niet vanzelf uit. Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van Internet in het buitenland, dan schakel je die dus weer uit op Mijn Simyo.

De kosten voor Mobiel internet in het Buitenland vallen altijd buiten je bundel, tegen de volgende tarieven.
In dit topic wordt dat uitgelegd. Ook lees je daar dat je bij een bepaald bedrag gewaarschuwd wordt, en zelf toestemming moet geven om nog meer kosten te maken.

We raden zelf wel aan om zoveel mogelijk op zoek te gaan naar Wifi in het buitenland. Dat is nog het goedkoopst uiteindelijk :)

Mag ik trouwens nog vragen wat voor toestel je precies gebruikt?

Groetjes,
Charlene
Om door te gaan op de vraag, waar ik ook graag het antwoord van zou willen weten:

"k heb dat aangevinkt, ' internet in het buitenland'  o.i.d.
Wordt dit net zoals de rest direct ingeschakeld?"

Ik ga zelf namelijk eind juli op vakantie naar verschillende landen in het oosten (landen die binnen Zone 1 vallen).

Zojuist heb ik 'internet in het buitenland' aangezet, maar vroeg mij af:
- Is het verstandig om dat nu al aan te zetten, of pas vlak voordat ik naar het buitenland ga? (neem aan dat ik niet het buitenlandse tarief betaal in NL wanneer dit aanstaat)
- En of er nog extra kosten aan deze optie verbonden zijn (afgezien van het feit dat je per gebruikte MB in het buitenland betaald).

Mobiel: Huawei Ascend Y300.

Mvg,

André
Reputatie 7
Badge +9
Die optie is net zoiets als de optie "Internet op je mobiel - Nederland". Het aanhebben van die optie kost niets. Je betaalt immers per MB of voor je bundel en niet voor het aanhebben van die optie. Voor in het buitenland heeft Simyo geen databundels, dus betaal je daar per MB.

Het aan- en uitzetten is bijna direct. Soms zit er een paar minuten verwerkingstijd tussen. Daarom is het niet aan te raden om snel achter elkaar het aan en uit te schakelen (snel is binnen enkele minuten na het aan- of uitschakelen nog een keer schakelen). In het verleden is wel eens voorgekomen dat daardoor de optie bleef hangen op een van de twee standen totdat de klantenservice handmatig de optie goed zette.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet waar dr.dre woont, maar als hij in de buurt van de landsgrenzen woont dan bestaat het risico dat als het KPN signaal op bepaalde locaties aan de zwakke kant is, de telefoon een sterker buitenlands netwerk pakt wanneer de buitenland optie aanstaat. Dan ben je dus aan het roamen en dat kan in de papieren lopen.
@Scotsman, goed gedacht, gelukkig woon ik aan de westkant ;)

@Groentjuh, bedankt voor het antwoord, dan laat ik de optie "Internet op je mobiel - buitenland" aan staan totdat ik uiteindelijk weer terug ben van vakantie.

Groetjes
Reputatie 2
Badge +6
Hoi dr. dre,

Klinkt als een goed plan! Veel plezier op vakantie 🙂
Badge
Hoi geerthofman,

Welkom op het forum en goed dat je deze vraag komt stellen :)
De optie Internet op je Mobiel - Buitenland moet aan staan om in het buitenland van internet gebruik te kunnen maken. Ik zie dat je die optie al hebt aangezet. Die optie gaat niet vanzelf uit. Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van Internet in het buitenland, dan schakel je die dus weer uit op Mijn Simyo.

De kosten voor Mobiel internet in het Buitenland vallen altijd buiten je bundel, tegen de volgende tarieven.
In dit topic wordt dat uitgelegd. Ook lees je daar dat je bij een bepaald bedrag gewaarschuwd wordt, en zelf toestemming moet geven om nog meer kosten te maken.

We raden zelf wel aan om zoveel mogelijk op zoek te gaan naar Wifi in het buitenland. Dat is nog het goedkoopst uiteindelijk :)

Mag ik trouwens nog vragen wat voor toestel je precies gebruikt?

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene

Natuurlijk, ik gebruik een Nokia Lumia 800. Een oudje 🙂 . 
Intussen weer uit Duitsland, en inderdaad veel geprobeerd te werken met WiFi. Hierdoor niet eens deze functie nodig gehad.

Bedankt voor de uitleg! Top communicatie zo!
Badge +6
Hoi Geerthofman,

Fijn dat het zo duidelijk is en je voldoende WiFi mogelijkheden hebt gehad in Duitsland om zo gebruik te kunnen maken van internet :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden hè!

Reageer