.

Beantwoord

Instellingen voor het gebruiken van mijn toestel in het buitenland

  • 12 November 2013
  • 9 reacties
  • 1215 Bekeken

Badge
Ik ga binnenkort een weekendje naar Londen. Moet ik nog ergens opletten qua instellingen?
Een tijdje terug ben ik naar Brussel geweest en toen kreeg ik een roaming tekentje in beeld terwijl alles uit stond. Ik had geen extra kosten maar ik vond het wel apart dat het tekentje in beeld kwam.

In het hotel heb ik waarschijnlijk wifi internet, moet ik hierbij nog iets aan mijn instellingen veranderen? Ik wil geen kosten krijgen.
icon

Beste antwoord door Scotsman 12 November 2013, 12:35

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het roaming tekentje krijg je zodra je sim contact maakt met een buitenlands netwerk, of je er nu gebruik van maakt of niet (bellen, internet).

Als je beslist niet van plan bent om van het internet gebruik te maken in het buitenland via Simyo, zorg dat "Internet op je mobiel - buitenland" uitstaat op Mijn Simyo.

Als je wilt kunnen bellen in Londen (en gebeld worden) moet "Bellen in en naar het buitenland" aan staan.

Het kan voorkomen dat je mobiel niet meteen kan inloggen op een plaatselijk netwerk wanneer je het mobiel op "automatisch zoeken" hebt staan. In dat geval moet je proberen een netwerk met de hand te kiezen - uit eigen ervaring weet ik dat je alle beschikbare UK netwerken kunt kiezen met uitzondering van Vodafone.

Als je het Wi-Fi netwerk van het hotel wilt gebruiken hoef je niets aan je instellingen te veranderen, wel even kijken of er instructies zijn hoe je moet inloggen (bijvoorbeeld de naam van het WiFi netwerk, en het paswoord als je dat nodig hebt). Meestal is het gebruik gratis voor hotelgasten.
Badge
Bedankt voor uw reactie. Oke, dan weet ik nu dat het geen kwaad kan als ik weer een roaming tekentje zie en dat ik geen kosten krijg. :p
Als ik Internet op je mobiel - buitenland" uit doe, kan ik dan wel gebruik maken van WIFI of moet ik dit dan weer aanzetten?
Reputatie 7
Badge +9
De instelling "Internet op je mobiel - buitenland" heeft alleen betrekking op het mobiele netwerk. Ook al wordt dat uitgezet, dan kun je evengoed inloggen op een WiFi netwerk in het buitenland want die verbinding loopt niet via de simkaart en Simyo heeft daar zelfs helemaal geen weet van. Aan internetgebruik via WiFi zijn dus ook geen kosten verbonden voor wat Simyo betreft. Dat is trouwens in Nederland niet anders.
Badge +6
Ik ga binnenkort een weekendje naar Londen. Moet ik nog ergens opletten qua instellingen?
Een tijdje terug ben ik naar Brussel geweest en toen kreeg ik een roaming tekentje in beeld terwijl alles uit stond. Ik had geen extra kosten maar ik vond het wel apart dat het tekentje in beeld kwam.

In het hotel heb ik waarschijnlijk wifi internet, moet ik hierbij nog iets aan mijn instellingen veranderen? Ik wil geen kosten krijgen.


Hoi Michelle1988,

Fijn om te lezen dat het antwoord van Scotsman je geholpen heeft met je vragen. Mocht je nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag.

@ Scotsman bedankt voor je antwoord.
Badge
Oke dat is een duidelijk antwoord, bedankt!  Ik zie alleen geen Internet op je mobiel ''buitenland'' staan bij Mijn Simyo maar ik verwacht dat het gewoon Internet op je mobiel is en dat ik die uit moet doen. :p

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je misschien een prepaid sim van Simyo? Dat verklaart wellicht dat je de knop "Internet op je mobiel - buitenland" niet ziet want alleen met een abonnement heb je die mogelijkheid. De instelling die je wel ziet heeft alleen betrekking op toegang tot het internet binnen Nederland.
Reputatie 5
Badge +11
Heb je misschien een prepaid sim van Simyo? Dat verklaart wellicht dat je de knop "Internet op je mobiel - buitenland" niet ziet want alleen met een abonnement heb je die mogelijkheid. De instelling die je wel ziet heeft alleen betrekking op toegang tot het internet binnen Nederland.

Klopt helemaal. Dank je Scotsman :)

Michelle1988, helpt je dit?
Badge
Ja dat helpt 🙂 Ik heb inderdaad prepaid. 
Reputatie 5
Badge +11
Ja dat helpt 🙂 Ik heb inderdaad prepaid. 

Gelukkig :)
Veel plezier in Londen!

Reageer