Skip to main content

.

Beantwoord

In het buitenland geen internet. Wat kan ik doen?

• 18 februari 2025
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 3 reacties

Goedemorgen,

Ik woon aan de grens met Duitsland en ook vlakbij België. Omdat ik veel fiets en wandel kom ik regelmatig over de grens. Helaas werkt internet en dus al mijn navigatie apps geen van alle zodra ik een meter de grens over ben (bij wijze van spreken). Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe telefoon, een OPPO A79. Met de telefoon die ik eerder had, had ik hetzelfde probleem.

Ik heb alle mogelijke tips en aanwijzingen die te vinden zijn op de Simyo website en dit forum tig keer geprobeerd, inclusief het handmatig instellen en kiezen van een andere provider, maar zonder succes.

Bellen is geen probleem.

Misschien heeft iemand nog een oplossing?

Groeten, Ger.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@GerG,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen goeie internetverbinding hebt over de grens!

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en ik zie dat je een verouderde simkaart hebt. Dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak dat je verbinding niet goed werkt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik stuur je dan graag een nieuwe simkaart op.

Heel erg bedankt voor je hulp en tips! ​@Scotsman 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

7 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4193 reacties
  • 19 februari 2025

Het lijkt mij dat een paar kilometer over de grens in Duitsland er meestal nog steeds een bruikbaar KPN bereik is, dus misschien is het een idee om de “bellen en internet in het buitenland” optie uit te zetten. Dan pakt de telefoon geen buitenlands netwerk. Ik neem aan dat internet via KPN in Nederland (en dus navigatie) gewoon werkt.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Bedankt voor de tip. Zeker de moeite waard om eens te proberen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat lost eigenlijk het probleem van geen verbinding met een buitenlands netwerk te kunnen maken niet op.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4193 reacties
  • 19 februari 2025

Een moderator zal er aan te pas moeten komen om dit probleem op te lossen. Misschien een reset van je simkaart, of een nieuwe simkaart als de huidige al wat jaartjes oud is. Omdat het probleem zich ook voordeed met je vorige telefoon lijkt me dat er iets mis is met de simkaart en niet met de Oppo. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2560 reacties
  • antwoord
  • 20 februari 2025

Hi ​@GerG,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen goeie internetverbinding hebt over de grens!

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en ik zie dat je een verouderde simkaart hebt. Dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak dat je verbinding niet goed werkt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik stuur je dan graag een nieuwe simkaart op.

Heel erg bedankt voor je hulp en tips! ​@Scotsman 

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 21 februari 2025

@Scotsman Je tip om roaming uit te zetten heb ik vandaag geprobeerd en zolang ik me niet te ver van huis waag, blijft de internetverbinding met KPN in stand. Goeie tip.

• Beginner
  • 1 reactie
  • 5 maart 2025

Ter info. Met mijn partner vandaag naar Lingen Duitsland geweest mooi weer om even te shoppen.  Beide Simyo abonnement. De Samsung van mijn Partner wilde eerst helemaal niet op internet (wel bereik en SMS) later wel maar heel traag. Mijn prive Iphone had wel Internet maar gewoon super traag soms ging hij naar Edge.  Aan/uit geen verschil. Beide telefoons de juiste instellingen Roaming en via de App staat alles aan. Dit konden we even checken via een Wifi Hotspot. Pas in NL alles weer ok. Mijn zakelijke telefoon met Odido had de hele tijd super snel internet dus het bereik was prima.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Bedankt voor het delen. Ik ga binnenkort mijn nieuwe kaartje wat verder in Duitsland proberen.

Reageer