Skip to main content

.

in buitenland vaak melding simkaart niet geldig om aan te melden bij een provider Zowel in Spanje als Amerika  maar soms weer wel.

Ik heb hier voorgaande jaren nooit last van gehad . Wat is er verandert. Ps de settings staan goed.

Hoi @Leen van den betg,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen bereik hebt in het buitenland!

Heb je al eens geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren in het buitenland? Via onze Toestelhulp kun je vinden hoe je dit precies doet, je kiest hier dan voor iOS of Android.

Ik hoor graag van je wat het resultaat hiervan is geweest.

Groetjes,
Roeqajja


Roeqajja,

ik heb het ook handmatig geprobeerd met Vodafone movistar en allerlei anderen providers die bij handmatig zoeken naar voren komen.

gisteren een rit gemaakt van 120 km in zuid Spanje zodra ik mijn verblijfplaats verlaat valt het signaal weg en kan me nergens aanmelden.

pas toen we weer terug waren had ik weer bereik.  als voorbeeld met t.mobiel soms kan ik aanmelden en als ik ergens anders ben is de melding weer simkaart niet geldig om aan te melden bij die zelfde provider.

ik heb er al jaren geen last mee gehad zowel in Amerika als in Europa maar het is nu echt een ramp.

als het niet opgelost kan worden zal ik toch over moeten stappen naar een andere provider want dit kan ik niet gebruiken om steeds niet te bereiken ben.

met vriendelijke groet

leen van den Berg

 


Hoi @Leen van den betg,

Bedankt voor je bericht.  Jammer om te horen dat het handmatig selecteren van een netwerk niet geholpen heeft!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd, hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk. Het is belangrijk dat je je telefoon nog even voor 15 minuten uitschakeld om de reset te voltooien.

Verder zie ik dat je een verouderde simkaart hebt, dit is hoogstwaarschijnlijk de reden dat je de laatste tijd netwerkproblemen ervaart. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres). Dan regel ik dit voor je. 🙂

Groetjes,
Roeqajja