Ik ben op vakantie in Frankrijk. Ik heb van te voren bij de Simyo instellingen aangevinkt dat ik vanuit het buitenland wil bellen.
Echter, mijn toestel (een Sony Xperia z1 Compact) kan geen Franse provider vinden. Ik heb het toestel al uit gezet, een half uur gewacht en toen weer aangezet. Maar ook dit helpt niet.
Ik ben ten einde raad, want ik moet nu echt naar huis bellen! Wat nu te doen?
Bladzijde 1 / 1
Kijk eens of roaming ook aan staat op je telefoon..
Dat is nou precies waarom ik het merk en het type toestel erbij zet. Op een Sony Xperia Z1 Compact met Lollipop zit geen instelling om roaming aan of uit te zetten... Er zit alleen een instelling om dataroaming aan en uit te zetten. Maar dat wil ik niet want ik zit op Wifi. Ik wil alleen maar kunnen bellen naar Nederland!
Van de SERVICE pagina van Simyo!
Dus zet je roaming toch maar aan ;)
Die Sony heeft 4G zag ik, klopt dat? Probeer het eens om hem alleen op 2G of 3G te zetten? Want als ie vast staat op alleen 4G en er is geen 4G verbinding mogelijk vind ie helemaal geen netwerk..
Lukt dat ook niet dan moet Simyo misschien even een reset uitvoeren..
Controleer eerst of de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aanstaat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Staat de optie aan, maar werkt het niet? Controleer dan of je (data) roaming aan hebt staan in je telefoon. Laat vervolgens je telefoon handmatig naar een netwerk zoeken. Dit kan meestal vanuit het menu 'Instellingen' en 'Netwerk instellingen'.
Alles geprobeerd, maar nog steeds geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice via ons Forum, Twitter, het contactformulier of telefonisch op werkdagen van 09:00 - 17:30 op 1200 (gratis vanaf je Simyo nummer) of 0900-8090 (€ 0,35 per gesprek).
Let op: wil je vanuit het buitenland onze klantenservice bellen? Bel dan +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je je begeeft.
Dus zet je roaming toch maar aan ;)
Die Sony heeft 4G zag ik, klopt dat? Probeer het eens om hem alleen op 2G of 3G te zetten? Want als ie vast staat op alleen 4G en er is geen 4G verbinding mogelijk vind ie helemaal geen netwerk..
Lukt dat ook niet dan moet Simyo misschien even een reset uitvoeren..
Hoi susank.
Staat op jouw mijn simyo internet in het buitenland uit? Dan kun je met een gerust hart op je telefoon roaming aanzetten. Dan zou normaal gesproken je telefoon verbinding moeten maken....gastgebruik van een netwerk is roaming, dus noodzakelijk.
Internet uit in buitenland op mijn simyo = geen kosten voor internet in het buitenland.
Dur zijn denk ik wel meer telefoons.....
Ennuh - het allerbelangrijkste - geniet van je vakantie (en de rust:D).
Houdoe.
Staat op jouw mijn simyo internet in het buitenland uit? Dan kun je met een gerust hart op je telefoon roaming aanzetten. Dan zou normaal gesproken je telefoon verbinding moeten maken....gastgebruik van een netwerk is roaming, dus noodzakelijk.
Internet uit in buitenland op mijn simyo = geen kosten voor internet in het buitenland.
Dur zijn denk ik wel meer telefoons.....
Ennuh - het allerbelangrijkste - geniet van je vakantie (en de rust:D).
Houdoe.
Bij de instellingen van Simyo staat " Internet op je mobiel in Nederland" op uit.
Dataroaming op het toestel staat nu aan. Als voorkeursnetwerktype heb ik alle mogelijkheden al geprobeerd: Alleen WCDMA, Alleen GSM, WCDMA (voorkeur)/GSM, LTE (voorkeur)/WCDMA/GSM
Maar jullie begrijpen het al: ik kan nog steeds niet bellen! Hij vind wel 2G, 3G en LTE netwerken, maar bij geen enkele kan ik me aanmelden/registreren.
Ik begin het nu echt zat te worden. De hele dag ben ik ermee bezig omdat ik m'n ouders moet bellen. Genieten van de vakantie is er nu niet bij.
Dataroaming op het toestel staat nu aan. Als voorkeursnetwerktype heb ik alle mogelijkheden al geprobeerd: Alleen WCDMA, Alleen GSM, WCDMA (voorkeur)/GSM, LTE (voorkeur)/WCDMA/GSM
Maar jullie begrijpen het al: ik kan nog steeds niet bellen! Hij vind wel 2G, 3G en LTE netwerken, maar bij geen enkele kan ik me aanmelden/registreren.
Ik begin het nu echt zat te worden. De hele dag ben ik ermee bezig omdat ik m'n ouders moet bellen. Genieten van de vakantie is er nu niet bij.
Je instellingen staan nu goed lijkt het.. Roaming staat aan, mobiel internet in het buitenland staat uit (gebruik je toch niet) en bellen in het buitenland staat aan. Je kan nu echter wel een provider vinden, in je eerste bericht schreef je dat het vinden al niet eens kon.
Orange, SFR, Free Mobile en Bouygues zijn de grootste mobiele providers.
Ik denk dat er niks anders opzit dan dat Simyo een reset uitvoert.
PS: Je zou een een goedkoop Frans Pre Paid kaartje kunnen proberen. Ongetwijfeld nog goedkoper ook.
Orange, SFR, Free Mobile en Bouygues zijn de grootste mobiele providers.
Ik denk dat er niks anders opzit dan dat Simyo een reset uitvoert.
PS: Je zou een een goedkoop Frans Pre Paid kaartje kunnen proberen. Ongetwijfeld nog goedkoper ook.
Friesian-510 schrijft dat ik op Mijn Simyo "internet in het buitenland" moet uitzetten, maar die optie heb ik helemaal niet op Mijn Simyo. Ik heb alleen de optie "internet op je mobiel in Nederland". Deze heb ik op uit staan.
Ik ben nu wel een beetje huiverig voor kosten aangezien ik op m'n mobiel dataroaming heb aan staan. Als ik nu maar niet op datakosten wordt gejaagd als ik zometeen wel verbinding heb met een netwerk.....
Ik hoop overigens dat er gauw een Simyo medewerker is die me kan verder helpen met een reset of zoiets.
Ik ben nu wel een beetje huiverig voor kosten aangezien ik op m'n mobiel dataroaming heb aan staan. Als ik nu maar niet op datakosten wordt gejaagd als ik zometeen wel verbinding heb met een netwerk.....
Ik hoop overigens dat er gauw een Simyo medewerker is die me kan verder helpen met een reset of zoiets.
Als je de optie "mobiel internet in het buitenland" helemaal niet ziet, dan denk ik dat je een prepaid aansluiting hebt. Daarmee is internet in het buitenland niet mogelijk. Je hoeft dan niet bang te zijn dat je toch met hoge internetkosten in het buitenland te maken krijgt. Maar bellen in het buitenland moet wel kunnen, tenminste als die optie op Mijn Simyo aan staat, en je roaming niet hebt uitgezet op je toestel.
Normaal gesproken komt een reactie binnen 24 uur Is er iemand in de buurt met een telefoon waarvan de sim even geprobeerd kan worden? Werkt die sim wel kun je om te bellen rechtstreeks via die provider vooruit. En kan mobiele netwerken uit.Die test kost dan maar een beetje.
Klopt Scotsman...volgens mij bij prepaid geen 4G !
Alleen SFR en Free daar kan worden geregistreerd. Zowel op 2G, 3G als LTE. Echter, dat registreren lukt bij alle 6 de opties niet.
Dataroaming staat aan, op Mijn Simyo staat bellen in het buitenland aan, etc. Maar het lukt gewoonweg niet. Jullie tips zijn goed bedoeld en super, maar het lukt gewoonweg echt niet. En Simyo reageert niet, dus zo wordt het niets. Voor m'n volgende reis (Italië) stap ik wel over naar een andere provider. Zonde, want Simyo is in Nederland erg goed.
Ik heb overigens geprobeerd m'n simkaart eruit te halen, maar dat lukt niet. Daar heb je een heel klein pinnetje voor nodig en dat heb ik niet in m'n koffer zitten.
Dataroaming staat aan, op Mijn Simyo staat bellen in het buitenland aan, etc. Maar het lukt gewoonweg niet. Jullie tips zijn goed bedoeld en super, maar het lukt gewoonweg echt niet. En Simyo reageert niet, dus zo wordt het niets. Voor m'n volgende reis (Italië) stap ik wel over naar een andere provider. Zonde, want Simyo is in Nederland erg goed.
Ik heb overigens geprobeerd m'n simkaart eruit te halen, maar dat lukt niet. Daar heb je een heel klein pinnetje voor nodig en dat heb ik niet in m'n koffer zitten.
Dat Simyo nog niet heeft gereageerd heeft meerdere factoren.
1. In de regel reageren ze binnen 1 werkdag. Die is nog niet voorbij ;)
2. Ze werken, net als bij de versafdeling van de super, met een FIFO systeem. Oudste berichten eerst. (ik wacht al een week op een niet acute vraag)
3. Elke keer als je zelf reageert ben je weer het oudste bericht.
Maar goed, ik ben van mening dat je Simkaart een reset nodig heeft.
1. In de regel reageren ze binnen 1 werkdag. Die is nog niet voorbij ;)
2. Ze werken, net als bij de versafdeling van de super, met een FIFO systeem. Oudste berichten eerst. (ik wacht al een week op een niet acute vraag)
3. Elke keer als je zelf reageert ben je weer het oudste bericht.
Maar goed, ik ben van mening dat je Simkaart een reset nodig heeft.
Hoi susank, welkom op het forum van Simyo!
Super dat de forumgebruikers je al zo goed hebben geholpen. Alleen begrijp ik dat je nog niet kan bellen in Frankrijk. Als je op het forum een vraag stelt, dan streven we er naar om deze binnen 24 uur te beantwoorden. In de tussentijd helpen andere forumgebruikers vaak.
Wanneer je graag sneller een reactie wilt of het is bijvoorbeeld dringend, dan kun je het beste via Twitter contact opnemen. Daar kun je op werkdagen een reactie verwachten binnen ongeveer twee uur. Ook zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar.
Je hebt een Prepaid aansluiting. Met zo’n aansluiting kun je niet internetten in het buitenland. Om deze reden zie je op je Mijn Simyo pagina deze optie ook niet staan. Je hoeft je geen zorgen te maken, dat je onverwacht internetkosten kan maken.
Daarbij staat je optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ gelukkig ook aan. Ik heb deze optie een reset gegeven. Dit betekent dat het opnieuw op het netwerk wordt gezet. Het is belangrijk dat je je telefoon eenmalig uit- en aandoet. Ook kun je in je telefoon een netwerkmodus selecteren. Ik raad je aan om te kiezen voor ‘automatisch’.
Daarnaast heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven aan dat het probleem niet aan het netwerk ligt, maar of aan de simkaart of aan de telefoon ligt. Het is hierbij belangrijk dat je je simkaart test in een andere telefoon. Alleen op zo’n manier kunnen we verder het één en ander uitzoeken.
Misschien is er een mogelijkheid dat je pinnetje van iemand leent? Op deze manier kan je alsnog zo'n test uitvoeren.
@Raytje, Friesian-510 en Scotsman; erg bedankt voor jullie hulp! Super dat jullie zo goed meehelpen 😃
Super dat de forumgebruikers je al zo goed hebben geholpen. Alleen begrijp ik dat je nog niet kan bellen in Frankrijk. Als je op het forum een vraag stelt, dan streven we er naar om deze binnen 24 uur te beantwoorden. In de tussentijd helpen andere forumgebruikers vaak.
Wanneer je graag sneller een reactie wilt of het is bijvoorbeeld dringend, dan kun je het beste via Twitter contact opnemen. Daar kun je op werkdagen een reactie verwachten binnen ongeveer twee uur. Ook zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar.
Je hebt een Prepaid aansluiting. Met zo’n aansluiting kun je niet internetten in het buitenland. Om deze reden zie je op je Mijn Simyo pagina deze optie ook niet staan. Je hoeft je geen zorgen te maken, dat je onverwacht internetkosten kan maken.
Daarbij staat je optie ‘Bellen in en naar het buitenland’ gelukkig ook aan. Ik heb deze optie een reset gegeven. Dit betekent dat het opnieuw op het netwerk wordt gezet. Het is belangrijk dat je je telefoon eenmalig uit- en aandoet. Ook kun je in je telefoon een netwerkmodus selecteren. Ik raad je aan om te kiezen voor ‘automatisch’.
Daarnaast heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven aan dat het probleem niet aan het netwerk ligt, maar of aan de simkaart of aan de telefoon ligt. Het is hierbij belangrijk dat je je simkaart test in een andere telefoon. Alleen op zo’n manier kunnen we verder het één en ander uitzoeken.
Misschien is er een mogelijkheid dat je pinnetje van iemand leent? Op deze manier kan je alsnog zo'n test uitvoeren.
@Raytje, Friesian-510 en Scotsman; erg bedankt voor jullie hulp! Super dat jullie zo goed meehelpen 😃
Graag gedaan..
Ben benieuwd of de reset heeft geholpen..
Ben benieuwd of de reset heeft geholpen..
Met behulp van een oorbel met een lange steker is het gelukt om de Simyo simkaart uit de Xperia Z1 Compact te krijgen. Met dezelfde oorbel is het ook gelukt om een simkaart uit een LG G2 te krijgen. Deze persoon belt met Choozze (T-Mobile) en hij kan wel gewoon gebruik maken van alle Franse netwerken.
Enfin, de Simyo simkaart in de LG G2 gestopt en gehoopt dat het nu zou werken. Maar nee hoor, ook in dit toestel doet de simkaart het niet. Ook hier vindt hij wel de netwerken van SFR en Free, maar aanmelden (zowel automatisch als handmatig) lukt niet.
We hebben de simkaart van Choozze nog in de Xperia Z1 compact gestopt en deze deed het keurig. Het toestel koos automatisch voor het netwerk van Bouygues.
Kortom, het ligt echt niet aan het toestel, maar blijkbaar ligt het aan de simkaart van Simyo. Ik ben al heel lang klant bij Simyo (volgens mij bel ik nog tegen het oude tarief). Ik heb de sim eigenlijk in al die jaren nooit mee gehad naar het buitenland omdat we altijd in NL op vakantie gingen. En nu ga ik eens naar het buitenland en dan werkt het niet! Zeer frustrerend dit.
Wat nu te doen? Ik denk dat ik na terugkomst het beste maar klant kan worden bij Choozze of YouFone bijvoorbeeld. Ik hoop dat Simyo dan als compensatie het openstaande beltegoed van € 7,50 aan me terugstort. Ik heb zelfs nog niet eens kunnen bellen met m'n ouders. Gelukkig kon ik ze wel een mail sturen...
Enfin, de Simyo simkaart in de LG G2 gestopt en gehoopt dat het nu zou werken. Maar nee hoor, ook in dit toestel doet de simkaart het niet. Ook hier vindt hij wel de netwerken van SFR en Free, maar aanmelden (zowel automatisch als handmatig) lukt niet.
We hebben de simkaart van Choozze nog in de Xperia Z1 compact gestopt en deze deed het keurig. Het toestel koos automatisch voor het netwerk van Bouygues.
Kortom, het ligt echt niet aan het toestel, maar blijkbaar ligt het aan de simkaart van Simyo. Ik ben al heel lang klant bij Simyo (volgens mij bel ik nog tegen het oude tarief). Ik heb de sim eigenlijk in al die jaren nooit mee gehad naar het buitenland omdat we altijd in NL op vakantie gingen. En nu ga ik eens naar het buitenland en dan werkt het niet! Zeer frustrerend dit.
Wat nu te doen? Ik denk dat ik na terugkomst het beste maar klant kan worden bij Choozze of YouFone bijvoorbeeld. Ik hoop dat Simyo dan als compensatie het openstaande beltegoed van € 7,50 aan me terugstort. Ik heb zelfs nog niet eens kunnen bellen met m'n ouders. Gelukkig kon ik ze wel een mail sturen...
Je hebt er nu niets aan, maar na terugkomst in Nederland moet je maar eens een nieuwe simkaart aanvragen. Simkaarten hebben niet het eeuwige leven, en het zou best wel eens kunnen dat een nieuwe sim het probleem oplost.
Simkaarten hebben niet het eeuwige leven
Dat is één van de mogelijkheden, die Scotsman daar aandraagt.
Om helemaal zeker te weten dat je aansluiting in orde is heb ik deze laten nakijken en je zou moeten kunnen bellen als het aan ons ligt.
Ik vind het wel echt heel vervelend voor je dat het maar niet lukt.
Je hoort te kunnen bellen met de Franse netwerken Orange en Bouygues. Soms is het nodig om vaker achter elkaar het netwerk te proberen te selecteren.
Al lijkt zo onderhand wel dat het euvel in je simkaartje ligt...
Yes, het is eindelijk gelukt. Het toestel geeft al dagen aan dat de netwerken van Orange en Bouygues niet beschikbaar zijn en dat ik alleen kan kiezen uit SFR en Free. Doordat Ernst aangaf dat je bij Simyo in Frankrijk alleen kunt bellen met Orange en Bouygues heb ik nu toch op deze niet beschikbare netwerken geklikt. Meteen een melding dat dit niet mogelijk is en of ik toch wil doorgaan. Daarvoor gekozen en voilla!
Kortom, de netwerken die je niet zou mogen kiezen staan op beschikbaar en de netwerken die je wel zou moeten kiezen, staan op niet beschikbaar....
Ben blij dat het is opgelost dankzij de opmerking van Ernst! Maar ook alle andere forumleden bedankt voor de hulp. Au revoir!
Kortom, de netwerken die je niet zou mogen kiezen staan op beschikbaar en de netwerken die je wel zou moeten kiezen, staan op niet beschikbaar....
Ben blij dat het is opgelost dankzij de opmerking van Ernst! Maar ook alle andere forumleden bedankt voor de hulp. Au revoir!
En hop.. nu genieten van je vakantie 😃
Wat fijn dat het gelukt is, susank!
En graag gedaan natuurlijk 😃 Maar wél raar dat je telefoon die meldingen zo geeft... :?
En graag gedaan natuurlijk 😃 Maar wél raar dat je telefoon die meldingen zo geeft... :?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.