Skip to main content
Ik heb speciaal voor mijn vakantie 500mb op mijn telefoon gezet maar nu wou ik mijn data aanzetten in Rome maar dit lukt niet. Ik probeerde toestel hulp te gebruiken maar daar staat het Lenovo merk niet bij.

Als ik data roaming aan wil zetten krijg ik de melding dat dit in hoge kosten kan oplopen. Hoe kan ik mijn mb's in Europa gebruiken zonder extra kosten?
Je spreekt over Rome is zone 1 uit je bundel......, ter controle, ben/kom je in Vaticaanstad dat is zone 2 en dat is niet uit je NL bundel..buiten de bundel. 5 euro per MB, 1,271 bellen per minuut..



Gebruik onderstaande Android apn. Daarna toestel uit en weer aan.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54



(Data) roaming aan op je toestel.



Werkt het?
Hoi Lian,



Welkom terug op het forum :)



Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat het niet lukte om je data aan te zetten in Rome. Dat komt omdat jij een Prepaid hebt. Onze Prepaid simkaarten kunnen niet op internet in het buitenland. Je kunt alleen internetten in Nederland.



Je kunt natuurlijk wel internetten via wifi. Ook kun je ter plekke een plaatselijke simkaart kopen waarmee je kunt internetten. Als je graag wilt internetten met je Simyo simkaart, zou je ook kunnen overwegen om over te stappen naar Sim Only. Met een Sim Only kun je wel internetten in het buitenland. Binnen de EU vanuit je Nederlandse internetbundel, zonder extra kosten. De melding in je telefoon kun je dan negeren. Die kan namelijk de tarieven niet zien.



Als je wilt overstappen naar Sim Only, kun je in je Overzicht klikken op 'Stap over naar Sim Only'. Volg vervolgens goed alle stappen. Je Prepaid wordt dan de volgende werkdag al omgezet in een abonnement.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@Friesian, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer