.

Beantwoord

Ik wil graag in Europa ook op mijn laptop kunnen internetten. Kan ik mijn simkaart in een dongel gebruiken?


Goedenavond!
Deze zomer is het mogelijk om met je abonnement in heel Europa te internetten. Fijn natuurlijk! Nu heb ik een eigen bedrijf en vind ik het fijn om af en toe op de laptop mijn mail te kunnen checken. Kan ik een dongel kopen en daar mijn simkaart van de telefoon in doen? Kan ik dan gewoon (kort) internetten op de bundel van mijn telefoon (ik snap dat mijn telefoon gedurende die tijd niet bruikbaar is)?
Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Ray 12 May 2017, 09:34

Bekijk originele reactie

14 reacties


Deze zomer is het mogelijk om met je abonnement in heel Europa te internetten.


Eerst even iets verhelderen. Het is op dit moment ook mogelijk om in heel Europa te internetten. Op dit moment zitten daar nu nog extra kosten aan verbonden. Over 20 dagen vervallen deze extra kosten en gaat het verbruik uit je bundel die je ook in Nerdeland gebruikt.

Dan je vraag: Dat kan inderdaad, hou er wel rekening mee dat een laptop veel meer verbruikt en daarmee je bundel vele malen sneller leegloopt dan bij normaal gebruikt. Je hebt dus meerdere opties. Wifi gebruiken, je bundel verhogen voor de maand in gaat dat je in het buitenland bent of je mail checken op je telefoon.
Eerst even iets verhelderen. Met prepaid:( (voor de zekerheid van andere lezers) je niet in het buitenland, dus Europa ook, niet internetten via Simyo.
Ray, bedankt voor je reactie. Natuurlijk snap ik dat het nu ook mogelijk is haha. Gelukkig snap jij dit ook. Bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee.
Reputatie 7
Badge +6
Persoonlijke hotspot een idee?........geen aanschaf dommel en mobiel gewoon te gebruiken!!
En geen gehannes met simkaart, mits je simonly hebt natuurlijk.
Persoonlijke hotspot een idee?........geen aanschaf dommel en mobiel gewoon te gebruiken!!
En geen gehannes met simkaart, mits je simonly hebt natuurlijk.


Dat is een hele goeie tip. Alleen kan je verbruik nog hoger uitvallen. En Telefoon en Laptop. Dat is wel een risico.
Reputatie 7
Badge +6
Nog hoger .....als met dommel??
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou aanraden om een persoonlijke hotspot van je mobiel te gebruiken i.p.v. een dongel. Ik raad aan om niet te veel te klungelen met je simkaart als het niet nodig is.

Met windows 10 kun je aangeven, dat een draadloos netwerk een data limiet heeft. Hierdoor zal Windows 10 zelf minder gebruiken. Natuurlijk doet niet elke applicatie op de laptop hieraan mee, dus hierdoor kan er nog steeds veel data verbruikt worden.

Voordeel van een hotspot is dat alle datalimieten, die ingesteld zijn op de mobiel, gehandhaafd blijven met een persoonlijke hotspot. Als je mobiel ingesteld is na bijvoorbeeld 1GB te stoppen, dan zal je mobiel dat blijven doen! Ook blijf je bereikbaar op je mobiel.

Zodra je met een dongel gaat werken, dan kun je daar vaak ook een limiet op instellen, maar je mobiel en de dongel-software houden deze limiet zelf bij, waardoor je dus limieten moet bijstellen op beide apparaten om op het juiste moment te stoppen.
Badge +7
Hoi Veentje,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat leuk om te horen dat je zo blij bent met het vervallen van de roamingskosten! Hierdoor kun je inderdaad binnen de EU per 1 juni bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundels. Dit laatste geldt alleen voor Sim Only. Met een Prepaid simkaart is het niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Let er wel op dat hiervoor de optie 'Internet in het buitenland' aan hoort te staan op Mijn Simyo. Deze heb jij nu uit staan. Je kunt deze aanzetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Natuurlijk kun je een Dongel of persoonlijke hotspot gebruiken zodat je ook kunt internetten op je laptop. Hou hierbij de tips van Ray wel goed in je achterhoofd. Je MB's kunnen hierdoor er vrij snel doorheen gaan. Als je internetbundel op is, betaal je alsnog buitenbundel kosten. Ook in het buitenland.

Als je verwacht hier veel gebruik van te maken, raad ik je aan om je internetbundel iets op te hogen voordat je naar het buitenland gaat. Je kunt elke maand je bundels wijzigen op Mijn Simyo. Deze wijziging gaat per de eerste van de volgende maand in. Stel je gaat in augustus op vakantie, zorg er dan voor dat je voor 1 augustus je bundel hebt opgehoogd. In augustus kun je je internetbundel weer naar beneden bijstellen, zodat je per 1 september weer je normale internetbundel hebt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Friesian,Ron H en Groentjuh, heel erg bedankt voor jullie goede hulp en het meedenken 😃
Ik zou eerst eens nagaan of de telefoon beschikt over de faciliteiten tethering en hotspot. Niet te verwarren met hutspot .

🙂
Hoi Veentje,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat leuk om te horen dat je zo blij bent met het vervallen van de roamingskosten! Hierdoor kun je inderdaad binnen de EU per 1 juni bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundels. Dit laatste geldt alleen voor Sim Only. Met een Prepaid simkaart is het niet mogelijk om te internetten in het buitenland.

Let er wel op dat hiervoor de optie 'Internet in het buitenland' aan hoort te staan op Mijn Simyo. Deze heb jij nu uit staan. Je kunt deze aanzetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Natuurlijk kun je een Dongel of persoonlijke hotspot gebruiken zodat je ook kunt internetten op je laptop. Hou hierbij de tips van Ray wel goed in je achterhoofd. Je MB's kunnen hierdoor er vrij snel doorheen gaan. Als je internetbundel op is, betaal je alsnog buitenbundel kosten. Ook in het buitenland.

Als je verwacht hier veel gebruik van te maken, raad ik je aan om je internetbundel iets op te hogen voordat je naar het buitenland gaat. Je kunt elke maand je bundels wijzigen op Mijn Simyo. Deze wijziging gaat per de eerste van de volgende maand in. Stel je gaat in augustus op vakantie, zorg er dan voor dat je voor 1 augustus je bundel hebt opgehoogd. In augustus kun je je internetbundel weer naar beneden bijstellen, zodat je per 1 september weer je normale internetbundel hebt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Friesian,Ron H en Groentjuh, heel erg bedankt voor jullie goede hulp en het meedenken :D


Kijk! Dit is super! Ik was inderdaad van plan om mijn bundel op te hogen wanneer ik op vakantie ga, werkt perfect. Ik ga nog eens kijken naar die tips over hotspots. Ik werk alleen met een iPhone en Macbook dus tips over Windows hebben niet veel zin helaas. Ik ga het even uitzoeken, ik weet voorlopig voldoende. Bedankt allemaal!
Reputatie 7
Badge +6
Misschien al gevonden.😉

https://support.apple.com/nl-nl/HT204023
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Veentje,

Dat is mooi om te horen! Heel graag gedaan namens Samantha.

Heb je de link gezien die Ron heeft gedeeld? Volgens mij is dit het antwoord waar je naar op zoek bent. Bedankt Ron H!

Groetjes,
Asma
Heb ik gezien Asma! Bedankt Ron H!
Reputatie 7
Badge +10
Super! Dan rest ons voor nu niets anders dan jou alvast een fijn verblijf te wensen in het buitenland. Als we nog eens iets voor je kunnen doen, zien we je graag terug op het forum :)

Groetjes,
Angela

Reageer