.

Beantwoord

Ik reis naar Australië in november. Kan ik hier zorgeloos bellen en internetten?

  • 25 October 2018
  • 2 reacties
  • 586 Bekeken

Hi,
Ik vertrek als de planning niet veranderd de 3e week van november voor ongeveer 3,5 maand naar Australië.
Ik heb een sim only abonnement van 100 belminuten en 2 gig. Internet. Hoe moet ik het voor me zien in Australië met Bellen, whatsappen en internetten ?
Kan ik dat met mijn sim only abonnement doen zonder dat ik voor verassingen kom te staan en een torenhoge rekening krijg achteraf. ?
Gr. Kelly
icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 October 2018, 21:49

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Australië doet weliswaar mee met het Eurovision Songfestival, maar ligt toch niet binnen de EU. Daardoor zijn je bundels daar niet geldig. Bellen, SMSen en internetten in Australië valt buiten de bundel.

Australië valt volgens deze pagina in zone 3. Met op dit moment in 2,542 euro per minuut bellen/gebeld worden, 0,508 euro per verzonden SMS (ontvangen in gratis) en 5 euro per MB lijkt het mij verstandig om je Simyo abonnement zo weinig mogelijk te gebruiken.

Aanvullend is het verstandig om de optie "Internet op je mobiel - buitenland" UIT te zetten. Hiermee voorkom je dat je tegen het tarief van 5 euro per MB gaat internetten. Omdat je 3,5 maanden weg gaat, kun je overwegen om je bundels zo laag mogelijk te zetten. Dit kan je doen door je databundel uit te zetten (je bel/SMS bundel kun je gewoon behouden; je kan niet lager dan Simyo 100). Bij terugkomst kun je je databundel weer gelijk activeren.

Internetten kun je dan nog via Wifi doen. Eventueel kun je overwegen om in Australië een simkaart voor een lokale provider aan te schaffen om aan mobiel internet te komen.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi KelsJee,

Tof zeg zo'n reis naar Australië, spanned! Slim ook dat je vooraf aan het kijken bent naar de beste manier om daar bereikbaar te blijven. Met de tips van Groentjuh moet je een heel eind komen denk ik. Zoals je inz ijn bericht leest is het gebruiken van je Simyo simkaart niet zo heel erg aan te raden. Meestal raad ik zelf ook aan om ter plaatse en (Prepaid) simkaartje te nemen, dat is veelal een stuk goedkoper!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Thanks voor de supertips Groentjuh! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer