.

Beantwoord

Ik krijg zo snel buitenlands netwerk

  • 10 February 2014
  • 6 reacties
  • 641 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Heeft iemand ervaring met het bereik in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Scotsman 10 February 2014, 09:19

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Net als in Nederland hangt het van de plaatselijke omstandigheden af, maar als permanente bewoner van het Verenigd Koninkrijk heb ik geen klachten. Je leest regelmatig over problemen hier op dit forum, maar dat geeft uiteraard een scheef beeld want het zijn doorgaans klagers die het forum bevolken, en zelden mensen die komen melden dat alles prima werkt.
Vooropgesteld dat "Bellen in /naar het buitenland" aanstaat op Mijn Simyo en dat je het toestel een paar minuten uit hebt gezet is er een 99% kans (natte vinger) dat er goed bereik is in het buitenbland. Mocht de telefoon na het aanzetten niet meteen een passend roaming netwerk vinden dan wil het handmatig kiezen van een provider wel eens helpen.

Als je hier je reisplannen vermeldt dan is er wellicht iemand met specifieke ervaring met het land dat je gaat bezoeken.
Het gaat er vooral om als je tegen de belgische grens aanzit.. Dan pakt de provider die ik nu heb al snel belgisch netwerk.
Reputatie 7
Badge +9
Om dat te voorkomen moet je bellen in/naar het buitenland uitzetten op Mijn Simyo. Of had je dat al geprobeerd?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Syl, welkom op het Simyo forum :)

Wanneer je te snel een buitenlandse provider krijgt in de grensstreek, kun je inderdaad de optie 'bellen in en naar het buitenland' uitzetten.

Scotsman; dank je voor het antwoorden!
Badge
Opzet voor het gebruik in het buitenland heb ik al gedaan. Het werkte doen ik in Sweden, since ik in Finland ben er is niet meer op te bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ge.xh,

Wat vervelend dat je geen internetverbinding hebt in Finland, zeg! In Zweden lukte het dus wel? Ik raad je dan echt aan om handmatig een netwerk te zoeken. Ook kan het handig zijn om je toestel even uit te zetten en weer aan te doen. Wellicht staat je telefoon nog op het netwerk van Zweden, en dan heb je inderdaad geen verbinding.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer