.

Beantwoord

Ik krijg geen internet in Frankrijk. Wat nu?

  • 9 November 2016
  • 13 reacties
  • 2076 Bekeken

Ik krijg geen internet verbinding in Frankrijk op mijn Android toestel (Samsung S-5) wat ik ook doe.
Alles gedaan en alle procedure's doorlopen zoals hier omtrent omschreven op de Simyo site. En wat nu?
icon

Beste antwoord door Asma 11 November 2016, 13:44

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Le Beau Reve,

Even de check-list:

Heb je prepaid of Sim-only (abonnement)? Met prepaid is internet in het buitenland onmogelijk (behalve Wi-Fi uiteraard).

Ik ga even uit van Sim-only abonnement:
Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo en roaming op je S5? (Instellingen - meer netwerken - mobiele netwerken -roaming)
Ben je verbonden met een Franse provider (Instellingen - meer netwerken - mobiele netwerken - Netwerkoperators - Netwerken zoeken of Automatisch selecteren).
Eventueel nadat alles goed staat opnieuw starten.
Helpt dit alles niet dan moet een moderator je simkaart resetten.

Laat je even weten of het nu werkt?

PS: De instellingen zoals vermeld zijn afkomstig van mijn S5 met Android M, er kunnen kleine verschillen zijn met een andere Android-versie.
Badge +7
Hoi Le Beau Reve,

Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met internet in Frankrijk! Ik zie dat alle buitenlandinstellingen goed staan. Toch heb ik voor de volledigheid je internetinstellingen een reset gegeven, dan wordt er weer opnieuw verbinding gemaakt met het Franse netwerk. Wil je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Daarna zou je internet in Frankrijk weer moeten werken.

Als dit niet zo is, wil je dan de tips van franswon opvolgen? Hopelijk werkt daarna je internet wel.

Mocht dit toch niet zo zijn, raad ik je aan een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart, of dat er iets in de telefoon nog niet goed staat ingesteld. Dan kunnen we je daarna gerichter helpen.

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes,
Samantha

@franswon Heel erg bedankt voor het meedenken! 🙂
Hoi Frans en Samantha,

Inderdaad heb alles gedaan zoals Simyo aangeeft hoe het moet, en dus ook zoals Frans omschrijft.
Al een paar keer uitgezet, ook na je reset Samantha, maar ook dat helpt niet.
Wilde met mijn vrouw de uitwisselingstest doen met de simkaarten.
Maar is niet aannemelijk dat dat gaat werken, want zij heeft ook een S-5 en een sim only abo van Simyo en bij har werkt het ook niet.
Kortom, ik zie het nog even niet.
Reputatie 7
Badge +9
Heel vreemd, beide simkaarten niet werkend in Frankrijk voor internet, hebben jullie wel op jullie telefoon verbinding met een Franse provider voor telefonie, dit zie je op je scherm bovenaan met de naam van de provider en de signaalsterkte in streepjes (hoe meer, hoe beter). Ik heb ook een S5, een dual-sim maar dat maakt verder niet uit. Controleer ajb nog een keer alle instellingen op jullie toestellen, ik kan me niet voorstellen dat allebei de simkaarten niet goed zijn en dat bij allebei de toestellen alles goed staat.

Zet voor de zekerheid 4G en 3G uit en kijk of je dan wel internet hebt, ik weet niet waar jullie in Frankrijk zijn en hoe daar de dekking is.
Ja hoor, wij zitten regelmatig hier in Frankrijk, hebben hier in de regio (Dordogne) bijna altijd een Orange verbinding, of onderweg op grotere afstand tussen Nederland en de Dordogne, een andere provider als die een betere verbinding geeft, omdat we dat ingesteld hebben op automatisch kiezen.
Ik ben het met je eens, ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen, dat wij tweeën toevallig de enigen zijn met een Simyo sim only abo en beide een Samsung S-5 en daarmee in Frankrijk geen internet meer ontvangen.
Overigens was dat de vorige keer dat wij er waren, in de periode mei en daarna de zomer, niet het geval.
Toen werkte het wel gewoon, met zelfde abonnement en zelfde toestel. Ook onderweg rijdend op de snelweg had ik gewoon internet op mijn mobiel met roaming aan.
Zoals het hoort, zal ik maar zeggen!
Kan het wellicht te maken hebben met een tussentijdse Android update?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Android M, maar ben sinds deze update niet in het buitenland geweest (niet zulk mooi weer om met de 45 km/u scooter lange afstanden te rijden). Ik sluit het niet uit, misschien dat je ergens een goede Wi-Fi hebt zodat je kan kijken of er aanvullende updates zijn.
Wij hebben automatische updates uploaden ingesteld, ik heb versie 6.0.1. kun je hier iets mee?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb ook 6.01...... En geen aanvullende updates beschikbaar.
Dus dat kan het ook niet zijn, wie het weet mag het zeggen. Benieuwd naar de reactie van Simyo morgen ochtend.
Dank je anyhow voor je betrokkenheid en medewerking.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Le Beau Reve,

Wat gek dat jullie nog steeds niet kunnen internetten in het buitenland! Heel vervelend :(

Kun je controleren of (data)roaming aanstaat op jullie telefoon? Deze optie kun je aanzetten via Instellingen > Netwerkverbindingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Roaming. Zet jullie telefoon even uit- en aan nadat deze instelling is aangepast.

Mocht deze optie al aanstaan, dan kun je het beste de internetinstellingen handmatig nalopen. Klik hier voor de juiste internetinstellingen.

Laat je mij weten of het hiermee is verholpen?

@franswon, thanks for the support! :D

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Dank je hartelijk voor je input, de tip om de internetinstellingen handmatig na te lopen met de link bleek dé oplossing te zijn.
Heel erg blij mee!

Groet,

Henk
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Le Beau Reve,

Wat fijn dat het allemaal is gelukt! Graag gedaan namens mijn collega :)

Ik wil je er nog wel op wijzen dat verbruik in het buitenland altijd buiten je bundel valt. In Frankrijk kost internetgebruik € 0,06 per MB, voor alle buitenlandtarieven verwijs ik je graag door naar deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Veel plezier nog in Frankrijk 🆒

Groetjes,

Reageer