.

Beantwoord

Ik krijg een sms'je met een ander datatarief. Wat zijn de internetkosten in Denemarken?

  • 7 May 2017
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Ik kreeg zojuist een sms'je van 1330:
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 4.84 EUR/MB.

Op jullie website staat dat data ongeveer 6ct per mb kost. Is dit een verouderde email service? Ik heb nl 11 mb gebruikt in Denemarken in de veronderstelling dat de simyo website accuraat was. Dank.
icon

Beste antwoord door Samantha 8 May 2017, 12:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

De info in het bericht is in iedergeval fout. Maar volgens mij moet je wel even dat ja smsen.
Reputatie 7
Badge +9
Zit je daadwerkelijk in Denemarken of zit je op een boot/cruiseschip?
In Denemarken zou het tarief inderdaad € 0,0605/MB moeten zijn. Op een boot kan die €4,84/MB best kunnen kloppen en dat geval heb je bijna €60,- buiten je bundel staat, waarna jouw internet wordt geblokkeerd tenzij je het opheft via SMS.
Badge +7
Hoi Lexy,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat deze tarieven verwarrend zijn. Het tarief voor internetten in Denemarken, is inderdaad € 0,06 per MB. Je internetverbruik is ook tegen dit tarief verrekend. Dit kun je terugzien bij je verbruik op Mijn Simyo.

Deze sms'jes worden verstuurd vanuit het KPN netwerk. Als het netwerk de juiste zone even niet kan vinden, wordt in het sms'je het tarief van € 4,84 per MB weergegeven. Dit is een niet bestaand tarief. Hieraan kun je zien dat er een foutje heeft opgetreden bij het KPN netwerk. Geen zorgen, Denemarken valt in zone 1, dus de kosten van € 0,06 per MB worden in rekening gebracht. Als het netwerk later wel de juiste zone vindt, zul je zien dat hier weer € 0,06 per MB staat.

Daarnaast zijn er tarieven voor de maritieme zone, zoals Groentjuh aanhaalt. In deze zone zijn de kosten van internet altijd € 5,00 per MB, dus dit is bij ook niet van toepassing. Als je dit bedrag straks ergens terugziet, moet je wel even opletten. Dit bedrag klopt namelijk wel.

Als je weer verder wilt gaan met internetten, kun je 'Ja'' sms'en naar 1330. Let er wel op dat je deze maand verder geen nieuwe waarschuwingen meer krijgt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Groentjuh, Heel erg bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer