.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in Spanje. Wat nu?

  • 3 February 2019
  • 2 reacties
  • 206 Bekeken

Sinds twee weken kan ik niet internetten vanuit mijn bundel. Ik heb een 4G anonnent, maar een 3G iPhone
icon

Beste antwoord door Jihane 4 February 2019, 16:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Kon je dat eerst wel in Spanje?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anna,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lastig dat je niet kunt internetten in Spanje! Lukt het wel om te bellen en sms'en, of gaat dat ook niet? Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jij netjes je buitenlandopties aan hebt staan. Ik heb deze opties een reset gegeven, waarmee de instellingen vernieuwd worden op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, ben ik benieuwd naar je telefooninstellingen. Een aantal instellingen zijn van belang om ervoor te zorgen dat je kunt internetten. Als eerste is het goed om 'dataroaming' aan te hebben staan op je mobiel. Soms heet deze optie 'roaming'. Dan is het ook goed om te kijken naar je APN instellingen. Je kunt deze instellingen wijzigen/bekijken door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Dit verschilt per telefoon, en op deze pagina kun je precies vinden waar je je APN gegevens in kunt zien. Je kiest uit welke telefoon van jou is, en onder het kopje 'Internet' klik je dan op 'Handmatig instellen'.

Je voegt dan een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Nog steeds geen internet? Dan kun je 't beste handmatig netwerken zoeken op je mobiel. Deze optie vind je onder je instellingen. Op deze pagina (dezelfde als daarnet!) vind je onder het kopje 'Netwerk selecteren' de optie 'Handmatig een netwerk selecteren'. Daar lees je precies hoe je er komt!

Laat je me weten of dat zo lukt?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer