Heb wel wifi, maar geen internet via mb, terwijl alle instellingen goed staan. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Jos R
Inmiddels als wel internet buiten Wifi om? Zo nee;
Hieronder een algemene checklist, loop deze even na bij verbindingsproblemen:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
De nieuwe APN wordt: internet
De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuweinternet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Inmiddels als wel internet buiten Wifi om? Zo nee;
Hieronder een algemene checklist, loop deze even na bij verbindingsproblemen:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
De nieuwe APN wordt: internet
De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuweinternet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Hoi Jos R,
Welkom op het Forum!
Balen dat je internet niet werkt! Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie dat alle instellingen op je simkaart goed staan. Ook de instellingen voor in het buitenland, dat is mooi! Je hebt 9 juli even internet verbinding gehad in Portugal. Daarna heeft het internet niet gewerkt.
Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset. Dat houdt in dat alle instellingen van je simkaart vernieuwd worden op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset voltooien.
Laat je het ons weten of het internet werkt in Portugal?
@Ray Bedankt voor de checklist!
Groetjes,
Ashweeta
Welkom op het Forum!
Balen dat je internet niet werkt! Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie dat alle instellingen op je simkaart goed staan. Ook de instellingen voor in het buitenland, dat is mooi! Je hebt 9 juli even internet verbinding gehad in Portugal. Daarna heeft het internet niet gewerkt.
Voor de zekerheid heb ik je simkaart gereset. Dat houdt in dat alle instellingen van je simkaart vernieuwd worden op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset voltooien.
Laat je het ons weten of het internet werkt in Portugal?
@Ray Bedankt voor de checklist!
Groetjes,
Ashweeta
Heb telefoon een kwartier uitgezet om reset te voltooien en internet werkt!! Dank je voor de service simyo!
Hoi Jos R,
Hartstikke mooi dat je nu kunt internetten in het buitenland! :)
Bedankt dat je nog even laat weten hoe het afgelopen is. Fijne tijd nog in het heerlijke Portugal!
Groetjes,
Thomas
Hartstikke mooi dat je nu kunt internetten in het buitenland! :)
Bedankt dat je nog even laat weten hoe het afgelopen is. Fijne tijd nog in het heerlijke Portugal!
Groetjes,
Thomas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.