.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?

  • 17 May 2019
  • 4 reacties
  • 210 Bekeken

Geachte moderator,

ik heb de toestelhulp opgevolgd en APN gekozen, alles ingesteld, maar mijn internet op mijn samsung s5 plus werkt niet in het buitenland (net weer in Belgie getest en daarvoor in Duitsland.) Zouden jullie mijn buitenland opties een reset willen geven.

Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 May 2019, 15:55

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Lexiflex,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen internet hebt in 't buitenland! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetopties. Hiermee worden je instellingen vernieuwd op het netwerk! Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane
Dank Jihane: ik ga testen of het werkt, een dezer dagen en kom erop terug of het functioneert of niet.

Kan het liggen dat ik geen internet verbinding heb in het buitenland doordat ik nog een oude simkaart heb?
Net gekeken in Belgie. Heb de apn instellingen overgenomen van een andere forum (ww=gprs met kleine letters) en registreerde goed op proximus. Ik heb zelfs 4g gekregen. Alllerlei apps geprobeerd en alles lijkt gewoon goed te werken. Dus super! Alles is opgelost.

Harstikke bedankt! (dit is dus nog met de oude simkaart die ik zelf heb geknipt in mini formaat zodat die geschikt is voor de Samsung galaxy s5. Dat werkt dus nog prima.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Lexiflex,

Wat fijn dat je nu uiteindelijk weer gebruik kan maken van internet in het buitenland. En dat zelfs met een oude simkaart :)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer