.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?


Ik zit in Spanje en heb roaming aan staan en ook internet en bellen in het buitenland en alhoewel ik wel een sms kreeg welkom in Spanje etc heb ik toch geen internet? Wat gaat er mis? Ik heb ook het toestel al opnieuw opgestart maar helaas nog steeds geen resultaat. Kunt u mij verder helpen?
Robin
icon

Beste antwoord door Jihane 3 August 2017, 11:17

Bekijk originele reactie

19 reacties

Ik en mijn vrouw hebben precies hetzelfde. Heel vervelend.
Ik heb precies hetzelfde maar dan in België al een.paar keer geweest en geen internet
Dan lijkt er toch bij symio iets mis te gaan..... in ons gezin 4 verschillende providors maar alleen symio doet het niet in het buitenland???
Voor mij vergelijkbaar met het bovenstaande. Familie van 6, enige met Simyo bundel en geen internet alhoewel internet in buitenland via instellingen en de website gewoon aanstaat. Enorm hinderend gezien internet voor mij noodzakelijk is. Hoor graag van Simyo wat hier inderdaad mis gaat
Ik kom net terug van vakantie, roaming deed het wel in noord frankrijk maar niet in midden frankrijk.. die van mijn vriend (kpn) deed het wel..
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb geen 3g/4g in Duitsland, Tsjechië, Frankrijk...
Bij ons ook allemaal hetzelfde probleem, we hebben geen idee waardoor het komt en hoe dit op te lossen.
Reputatie 5
Badge +6
Hey iedereen,

ook al snap ik dat jullie dit nu allemaal melden, echter is het niet echt handig.
Als nu een moderator komt moet die dus 8 mensen/vragen tegelijk beantwoorden.
De volgende keer als je iets hebt is het makkelijker een eigen topic te maken.

Voor nu kan ik alleen zeggen als jullie prepaid hebben moet ik jullie teleurstellen, dan kan het gewoon niet.

Voor meer info: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186 kijk hier. Als het dan nog niet ,lukt zal een moderator jullie aansluitingen moeten resetten, normaal gesproken werkt dat als al de andere instellingen goed staan.

Een moderator komt niet altijd direct, ook hierbij zou ik ervan uitgaan dat die pas morgen reageert.

Groet Paul.
Hoe kan ik een moderator vragen om mijn aansluitingen te resetten? Ik heb alles geprobeerd, 'geen service' (internet) in Zweden. Terwijl de rest met andere providers wel service hebben.
Idem voor mij hier in Spanje. Gewisseld met andere telefoon en probleem blijft. Sim van telfort werkt wel. Alle FAQ handelingen doorgenomen en gedaan. Probleem blijft
Reputatie 7
Badge +6
He Paul doe je zo je best 😲
Zeg beste provider van Nederland., waar blijft de moderator?
Doorgaans is de reactietijd 1 werkdag. Helaas kan dit door de vakantiedrukte en de vele vragen wat langer duren. Iedereen wordt geholpen alleen wat later dan verwacht.
Ik had hetzelfde. Het toegangspunt stond automatisch op knp/hi 4G internet. Dit doet het prima in Nederland maar dus niet in het buitenland. Ik heb handmatig het toegangspunt veranderd in portal. mm. Daarna opnieuw opgestart en ik had internet in het buitenland. Dus probeer dit eerst even. Misschien helpt dit.
Het moet zijn portal. mmm. nl volgens richtlijnen van Simyo
Dat één dag niet haalbaar is begrijp ik nog, maar vier? If you Kom op Simon.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Robin!

Welkom op 't Simyo Forum!

Als eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor de late reactie. Vanwege drukte reageren we iets langzamer dan jullie van ons gewend zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat je 't onhandig vindt dat je geen internetverbinding hebt in Spanje. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je ook hebt gebeld met de telefonische klantenservice. Mijn collega heeft toen meerdere resets uitgevoerd op je aansluiting, waarmee hij instellingen opnieuw heeft aangemeld op 't netwerk. Ik zie nu in je verbruik dat je vanaf 1 augustus tot de dag van vandaag heel regelmatig verbinding maakt met het internet.

Kan ik daaruit opmaken dat het probleem is opgelost? Ik ga uit van wel! Maar als het toch mis gaat, dan kun je altijd aan de bel trekken.

Ik zal hieronder nog advies toevoegen voor als het internet niet werkt in het buitenland. Houden jullie er rekening mee dat je alleen kunt internetten in het buitenland met een Sim Only abonnement? Met een Prepaid aansluiting is dat geen optie die bestaat.

Zo is het verstandig om te controleren of je 'dataroaming' aan hebt gezet op je mobiel. Als dat niet aanstaat, kun je namelijk geen verbinding maken met een buitenlands netwerk om te internetten. Ook zijn de geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen) van belang. Je kunt die nakijken door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook heel handig is het handmatig kiezen van een ander netwerk op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt uitkiezen. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je een netwerk tegenkomt dat wel werkt.

@ Mouthman, ook jou wil ik verwelkomen op het Forum! Wat vervelend dat je niet meteen kon internetten! Bij jou zie ik nu ook dat je internetverbinding hebt gemaakt in Spanje. Is het dus opgelost? 🙂 En hoe zit het met de aansluiting van je vrouw?
@ Dolfijn, goed je erbij te hebben! Ik zie dat je eergisteren via Facebook contact hebt gezocht met de klantenservice. Mijn collega heeft toen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Ik zie nog geen internetverbinding in het buitenland terug. Wil jij nog alle stappen die ik hierboven heb uitgelegd doorlopen? Lukt het daarna wel?
@ Klasen, welkom! Bij jou zie ik ook internetverbinding geregistreerd in Spanje. Is alles goedgekomen? Hoe zit dat met je gezinsleden?
@ AML, welkom op het Forum! Wat jammer dat je niet op alle plekken evenveel bereik had. Ik raad je aan om op zulke momenten handmatig netwerken te zoeken, zoals ik hierboven heb omgeschreven. Het kan zo zijn dat je telefoon dan even niet verbindt met het handigste netwerk. Laat je me weten of dat werkt?
@ Rgroeneveld, welkom! Wat onhandig dat je niet meteen overal kon internetten. Ik zie nu wel dat je internetverbinding hebt gemaakt in Zwitserland. Werkt alles dus weer?
@ Tuan.033, ah, ik zie dat jij ook internet hebt verbruikt in Italië. Probleem opgelost dus? :)
@ Jelle1998, welkom op het Forum! Ik zie dat jij op 30 juli internet verbruikt hebt in Duitsland. Kan ik daaruit opmaken dat het weer werkt?
@ Tinus, welkom! Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt. Daar kun je niet mee internetten in het buitenland. Wel kun je ermee bellen en sms'en! Gaat dat lukken zo?
@ Jimbo, ik ben blij dat het nu wel werkt 😃
@ PaulH,Ron H en Ray, dank voor de hulp!!

Laten jullie het weten als er nog andere vragen zijn? :)

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +6
Fijn Jihane,

zeker in deze vakantie dagen ben jij en zijn de andere moderatros hard nodig. Zeker als er dan een topic komt met 8 vragen ingaand op hetzelfde probleem.

Groet Paul
Reputatie 6
Badge +7
Hoi PaulH,

Dat klopt helemaal! Kan mij voorstellen dat als onze klanten in het buitenland niet kunnen internetten, dit erg vervelend is.

Wij doen onze best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden!

Groetjes,
Asma

Reageer