.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?

  • 15 July 2017
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

Ik krijg geen internet in duitsland en belgie.Dat is lastig want mijn navigatie werkt dan ook niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2017, 15:59

Bekijk originele reactie

6 reacties

Staan de buitenland opties aan op je MijnSimyo? MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen.
Staat roaming aan op je telefoon? Instellingen > mobiele netwerken.

Staan de internetinstellingen correct op je telefoon? > https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186

Vergeet niet je telefoon te herstarten na elke aanpassing.
Ik heb alles aan en open staan. Nadat ik een abbonement heb genomen bij Simyo heb ik een link gekregen en daarna werkte mijn i Phone se niet meer zoals hij het zou moeten doen.Geen 4G in Duitsland en Belgie.Ik woon in de grensstreek,en dan gerbruik ik de navigatie online.Als ik de grens over kom naar Nederland werkt alles weer perfect.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marinoconcu,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je soms wel internetverbinding maakt in het buitenland. Op 4 juli bijvoorbeeld, en ook op 7 en 9 juli. Dat betekent dat het toch wel mogelijk moet zijn.

Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Daarmee heb ik de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om te controleren of dataroaming aanstaat op je mobiel. Ja? Mooi! Dan gaan we verder naar de geavanceerde internetinstellingen (APN) instellingen. Die vind je door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. daar kun je een nieuwe APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als je dat hebt gedaan, dan raad ik je aan om handmatig netwerken te selecteren op je toestel. Je doet dat door te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je dan uit de lijst met netwerken kiezen, tot je een netwerk tegenkomt met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Ray, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ben deze week in Belgie onderweg geweest.De Navigatie deed wat ik ervan verwacht.Hopelijk zijn de problemen opgelost.Alvast bedankt voor jullie moeite.
Bedankt voor je terugkoppeling.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marinoconcu,

Dat is mooi om te horen! :$

Super bedankt voor de terugkoppeling.

@ Ray, :D

Groetjes,
Asma

Reageer