.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?

  • 8 July 2017
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

hallo

ik was vandaag in belgie nu had ik roming aanstaan en via mijn simyo had ik internet in het buitenland aan staan.
tot mijn verbazing kreeg ik geen smsje en werkte mijn internet niet in het buitenland.
wat kan hier de rede van zijn aangezien in over een kleine maand op vakantie ga en ik op vakantie ook wil genieten van internet in het buitenland

met vriendelijke groet
robvandenboogaard
icon

Beste antwoord door Jihane 10 July 2017, 15:24

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rob,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je internetoptie. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, gaan we samen naar je telefooninstellingen kijken. Je geeft aan dat dataroaming aanstaat - dat is heel goed! Wil je ook kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen)? Je komt daar door op je toestel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als dit niet werkt, wil je dan handmatig buitenlandse netwerken zoeken? Dit doe je door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je vinkt dan uit dat je telefoon automatisch naar netwerken zoekt, zodat je uit een lijst met netwerken kunt kiezen. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je een netwerk met voldoende dekking te pakken hebt.

Mocht je hierna nog steeds geen verbinding kunnen maken, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer