.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in Frankrijk. Wat nu?

  • 31 July 2017
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Ik krijg op geen enkele manier een internet-verbinding in Frankrijk. Volgens mij staat alles goed ingesteld.
Kunnen jullie dit verhelpen?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 August 2017, 12:59

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. De instellingen staan zowel op mijn simyo als de telefoon goed en toch krijg ik geen verbinding met internet.
Om te bellen naar de klantenservice moest ik 8 min wachten...
Ik heb hier ook last van, maar omdat het de eerste keer sinds een jaar is dat ik deze simkaart gebruik (net teruggeruild vanuit Frankrijk naar NLD, nu op vakantie in Luxemburg) weet ik ook niet of de simkaart überhaupt nog werkt, hoe kan ik dat testen?
Daar had ik dus ook last van, terwijl blijkbaar de rekening maar bleef oplopen?! Heel vreemd!
Kan een moderator kijken naar mijn probleem? Inmiddels mijn vijfde dag in Frankrijk zonder internetverbinding.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Roba,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt in Frankrijk! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je je buitenlandopties netjes aan hebt gezet via Mijn Simyo. Ik heb deze instellingen een reset gegeven voor je, wat inhoudt dat ik ze opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan is het tijd dat we samen naar je telefooninstellingen gaan kijken 🙂 Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Heb je ook je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen) al bekeken? Je kunt dat doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je dan een nieuwe APN toevoegen met deze gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook is het altijd verstandig om handmatig naar netwerken te zoeken. Je kunt dit doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je dan uit dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij dit handmatig kunt doen. Je mag alle netwerken uittesten!

Kom je er zo uit? Hou je me op de hoogte?

@ Kruin, welkom op 't Forum! Oh, jee! Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega en dat het nu wel gelukt is! Fijn!
@ Lorijn, ook jou wil ik verwelkomen op het Forum! Ik zie dat je intussen wel internetverbinding hebt gemaakt in Luxemburg. Kan ik daaruit opmaken dat het probleem opgelost is?
@ Steuer, hoi! Ik snap dat je dat vervelend vindt. Je hebt ook in dit topic gereageerd met min of meer dezelfde reactie. Daar heb ik toen op gereageerd. Let je er ook op dat dit topic nu over een ander onderwerp gaat? Deze mensen kunnen namelijk niet internetten, maar jij kon dat wel gewoon. Het is niet handig om op topics te reageren met een probleem dat compleet losstaat van het gespreksonderwerp. Zullen we dus in het andere topic verder?

Als er nog andere vragen zijn hoor ik dat graag!

Groetjes,
Jihane

Reageer