.

Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland, wat nu?

  • 10 August 2016
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Hoe komt het dat ik in duitsland niet kan bellen en niet gebeld kan worden, alleen noodoproepen. Terwijl dat bij mijn instellingen wel aan staat ,dat ik in het buitenland kan bellen. Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen want ik zou wel graag bereikbaar zijn.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 August 2016, 15:41

Bekijk originele reactie

7 reacties

Heb je (data)roaming op het toestel aan staan?

Kun je wel netwerken vinden als je handmatig zoekt?
Hallo Raytje,
Nee ik heb geen (data) raming aan staan.
Ik kan wel netwerken vinden als ik handmatig zoek maar dan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Maar ik heb wel vier streepjes bereik.
Roaming moet wel aan 🙂
Hallo Raytje,

Ik heb geen abonnement op Internet maar ik kan wel op wifi ook hier in Duitsland. Ik dacht dat als je roaming aan zet je dan ook voor Internet moet betalen en dan kunnen de kosten hoog oplopen of is dat niet zo? Want mijn dochter heeft hetzelfde abonnement als ik en zij heeft roaming ook niet aan staan maar zij kan wel bellen en gebeld worden hier in Duitsland Hoe kan dat dan?
Reputatie 7
Badge +10
tHoi Marleen1960,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik hebt in Duitsland! 😞 Dat is echt niet de bedoeling. Ik zie dat jij die instelling op Mijn Simyo netjes aan hebt staan. Ik heb de buitenlandoptie voor jou een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Dit lost wellicht het probleem op!

Zoals Raytje zegt, is het wel de bedoeling dat 'dataroaming' aan staat. Je hoeft je geen zorgen te maken over hoge internetkosten in het buitenland, gelukkig 🙂 Ik zie staan dat de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' uit staat bij jou. Je kunt dus geen data verbruiken, totdat je die optie aan zet!

Mocht het toch niet werken, wil ik je vragen om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te plaatsen en vice versa. Kun je dan wel gewoon bellen? Of lukt het dan nog steeds niet? Met deze informatie kunnen we gerichter naar een oplossing zoeken!

Hou je me op de hoogte?

@ Raytje: Dank voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Bedankt voor je reactie ik heb gedaan wat je schreef en ik kan nu wel bellen nogmaals heel hartelijk bedankt.

Ook Raytje nog bedankt voor al je reacties.

Groetjes Marleen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marleen1960,

Wat fijn om te horen! :D

Laat je 't me weten zodra je andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer