Skip to main content

.

'Ik heb een probleem met bellen in het buitenland. De simkaart meldt zich niet automatisch aan, terwijl buitenlandbellen wel Aan staat in de instellingen. Het ligt niet aan het netwerk, want mijn 2e Simyo simkaart doet het wel. Wat kan het zijn?'.
Aanvulling: normaal gesproken had ik hier nooit problemen mee. Dit is de 1e keer dat dit zich voordoet.
Hallooo ... gaat Klantenservice nog reageren ???
Hallo S. Westveen,



Goed om je op het Simyo Forum te zien! Excuses voor de late reactie, op dit moment is het wat drukker vanwege de vakantieperiode. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.



Wat ontzettend vervelend dat je problemen hebt met het bellen in het buitenland. Ik kan me voorstellen dat je ook buiten Nederland graag bereikbaar bent voor iedereen.



Om verbinding te kunnen maken met een buitenlands netwerk is het van belang om 'roaming' aan te zetten in je telefoon. Om te kijken of er wellicht iets mis is met je aansluiting heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat er geen blokkades actief zijn op het netwerk van jouw simkaart. Voor de zekerheid heb ik de optie voor 'bellen in en naar het buitenland' in je Netwerkinstellingen gereset. Je kunt deze instellingen terugvinden op Mijn Simyo via Instellingen > Netwerkinstellingen. Zet je telefoon voor vijf minuten uit om deze reset goed door te voeren op het netwerk. Mocht je hierna nog geen verbinding kunnen maken met het netwerk, laat je telefoon dan handmatig een ander beschikbaar netwerk selecteren. Pas hiervoor eventueel je netwerkmodus aan naar 2G.



Laat je het me weten of het is gelukt op een ander netwerk?



Groetjes,

Els
Bedankt Els, het is gelukt. Ik heb de telefoon uit gezet en weer aan, en nu meldt de simkaart zich wel gewoon aan. Overigens had ik dit allemaal al een keer gedaan, maar toen zonder resultaat. Dus wat het probleem nu was?? Wel jammer dat het zo lang heeft geduurd.
Hoi S. Westveen,



Wat fijn om te horen dat het inmiddels is gelukt! Dat is goed nieuws. :D



Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt waarom het nu pas werkt. Els heeft de optie 'Bellen in en naar het buitenland' voor je gereset. Ik denk dat dit de oplossing voor jouw probleem was.



Het is nu wat drukker dan normaal, vandaar dat reactie op zich liet wachten. 😞 Ik wens je in elk geval een heel fijn verblijf toe in het buitenland.



Als je andere vragen hebt, dan hoor ik het graag.



Groetjes,

Asma

Reageer