.

Beantwoord

Ik kan niet bellen en internetten in het buitenland. Wat nu?

  • 3 March 2019
  • 9 reacties
  • 307 Bekeken

Ik ben gisteren aangekomen in Italie, maar kan niet internetten of bellen (en dus ook niet appen, sms-en, mailen). Alle instellingen staan goed en ik heb al alles meerdere malen geprobeerd: aan-en uitzetten, APN instellen, netwerk laten zoeken etc., maar niets werkt. Ik ben in een grote stad, dus niet bepaald in de middle of nowhere. Ben hier alleen, dus totaal onbereikbaar voor iedereen en ik kan zelf ook niemand bereiken en Google maps kan ik niet gebruiken om mijn weg te vinden. Netwerken worden wel gevonden, maar bij elk netwerk wordt aangegeven: kan nu geen verbinding maken. Hoe kan dit opgelost worden?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 March 2019, 16:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hoi @Yara33

Loop onderstaande lijst even na. Wie weet helpt dit je verder.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hoi @Yara33

Loop onderstaande lijst even na. Wie weet helpt dit je verder.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Zoals ik gisteren al aangaf: alles wat je beschrijft, heb ik al meerdere malen geprobeerd en ingesteld, maar het helpt niet. Ik krijg hier gewoon geen Italiaans netwerk. Ook de wifi van mijn verblijfsadres kan niet geïnstalleerd worden. Heb inmiddels veel spijt van mijn overstap naar Simyo. met mijn vorige provider heb ik nooit eerder problemen in het buitenland gehad, daar was het een kwestie van dataroaming aanzetten en klaar. Dat ik hier meer handelingen moet uitvoeren: geen probleem, maar als het dan niet werkt (en getuige de eerdere reacties in dit forum, ben ik niet de enige) en je in je eentje onbereikbaar in het buitenland zit, is dat enorm frustrerend. En nee, ik ben niet in de gelegenheid mijn simkaart in een ander, simlockvrij toestel te doen helaas.
Reputatie 7
Badge +9
Ook de wifi van mijn verblijfsadres kan niet geïnstalleerd worden.
Wifi staat los van je mobiele provider, dus dat zou je altijd moeten kunnen doen. Dat kan niet aan Simyo liggen!

Het is goed dat je contact opneemt met Simyo. Een moderator zal er zo snel mogelijk achteraan gaan om je verbinding in het buitenland opgang te helpen.
Ik weet echt niet wat het is, ben geen deskundige helaas. Toen ik de wifi van mijn verblijfsadres eergisteren probeerde te installeren, kwam dat adres niet naar voren in de lijst en handmatig intoetsen werkte ook niet. Op het openingsscherm van mijn telefoon (LG K8) staat nog steeds mijn woonplaats in Nederland en bijbehorende temperatuur weergegeven. Ik heb alle opties die Simyo aangeeft op hun website al meerdere malen geprobeerd: alle instellingen staan goed (o.a. bellen en internettten in buitenland en dataroaming staan aan), APN meermaals ingesteld en opgeslagen, netwerken gezocht - worden wel gevonden, maar kan vervolgens met geen enkel netwerk verbinding maken, telefoon ook meermaals uit-en weer aangezet, maar niets helpt), dus ik weet het echt niet meer. Aangezien ik dus ook niet kan bellen, zal contact opnemen met een Simyo operator niet gaan lukken - een openbare telefoon heb ik hier nog nergens gezien. Ik ben vaak in het buitenland geweest en heb nooit enig probleem ondervonden, ook niet met dit toestel. Maar dit is mijn eerste keer in het buitenland met Simyo als provider - en heb in het Simyo prum kunnen lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem helaas. En ik heb nog wel voor hun gekozen vanwege de goede beoordelingen....
Kun je een telefoonwinkel bezoeken? Zou kunnen dat de telefoon toch het probleem is. (Testen)
Een andere telefoon aanschaffen wellicht.
Zoals ik al schreef: ik heb met dit toestel nooit eerder problemen gehad in het buitenland bij mijn vorige provider, dus een nieuw toestel aanschaffen is dan wel erg rigoureus - dat vind ik nu geen optie - en wellicht heb ik straks met een Italiaanse telefoon weer problemen in Nederland....
Beste Yara33 lees mijn reactie nog eens goed door
🙂
Reputatie 7
Badge +9
@Friesian, een kruistest lijkt mij pas wenselijk nadat eventuele resets van moderatoren niet werken. In het buitenland is het niet gemakkelijk om een kruistest te doen.

@Yara33, op het forum kom inderdaad dit soort topics, waar internet in het buitenland het niet doet, vaker voor. Veelal zie is ook wel dat het opgelost wordt. Ik zou de reactie van een moderator afwachten. Ik verwacht dat deze vandaag of uiterlijk morgen langs komen.

Op het openingsscherm van mijn telefoon (LG K8) staat nog steeds mijn woonplaats in Nederland en bijbehorende temperatuur weergegeven.
Zonder internet kan die widget natuurlijk geen nieuwe locatie en temperatuur ophalen.

Dat je wifi niet werkt staat echter los van dat je ook roaming niet werkt. Voor de wifi van je verblijf, kun je het beste met personeel/eigenaar van dat verblijf contact opnemen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Yara,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik hebt in het buitenland! Goed dat je alle stappen al doorlopen hebt! Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Zoals Groentjuh al zegt, staat wifi hier verder los van. Maar je zou wel verbinding moeten kunnen maken met een buitenlands netwerk om vervolgens te internetten, bellen en sms'en.

Laat je me weten of het zo wel lukt?

Groetjes,
Jihane

Reageer