Skip to main content
Goedenavond,



mijn ouders zijn momenteel in italie en die kunnen mij wel bellen maar ik kan hen niet bellen.

het nummer dat ik probeer te bellen is +316102400xx telkens als ik dat probeer krijg ik direct een piep piep en daarna houd het op.

alles in mijn simyo staat aan, de telefoon is al meerdere malen opnieuw gestart, internet werkt wel en ze kunnen ook wel weg bellen alleen niet gebeld worden.



M.v.g. Roy ter Grote
Hoi Frans ter Grote,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wat onhandig dat je ouders niet gebeld kunnen worden in Italië! Ik kan me voorstellen dat dat helemaal niet fijn is. Ik heb ze zelf ook even geprobeerd te bellen, maar ik kreeg helaas precies hetzelfde.



Daarom heb ik de simkaart een reset gegeven. Hiermee wordt er een nieuwe verbinding met het netwerk gemaakt. Vraag aan je ouders of ze hun telefoon ongeveer 10 minuten uit kunnen zetten. Kunnen ze daarna weer gebeld worden?



Als dit niet werkt, kun je ze dan vragen of ze de niet storen-functie aan hebben staan in de telefoon? Bij een Android zie je een rondje met een streepje erin, bij een iPhone zie je een maantje. Of dit aan staat, kun je ook zien in de Instellingen van de telefoon.



Ook kunnen ze proberen om naar ##002# te bellen. Hiermee worden eventuele doorschakelingen uitgezet. Let er wel op dat hiermee ook de voicemail wordt uitgezet. Om dit weer aan te zetten, kunnen ze naar 12331 bellen. Dit kan pas weer zodra ze in Nederland zijn.



Daarnaast raad ik ze aan om de simkaart even in een andere telefoon te stoppen, en een andere simkaart in hun telefoon te doen. Op deze manier kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart, of door de telefoon. Met deze informatie kunnen we jullie daarna verder helpen.



Laat je weten of het is gelukt?



Groetjes,

Samantha

Reageer