.

Beantwoord

Ik kan geen verbinding maken in het buitenland. Wat nu?

  • 3 September 2017
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb bij mijn Simyo buitenland optie aan staan, roaming in de telefoon staat ook aan. Ik heb een aantal keren geswitcht en opnieuw opgestart. Ook handmatig zoeken naar netwerk.

Heeft allemaal geen effect, de telefoon weigert verbinding te maken met het netwerk.

Ik had hetzelfde een maand geleden in Tenerife ook, en nu in Spanje zelf weer.

Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 September 2017, 15:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Keston82,

Staat je toegangspunt (APN) op portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs?

Als dit al zo stond laat het dan even weten, dan kan een moderator je simkaart een reset geven.

Heb je de mogelijkheid hebt om een kruisproef te doen, jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere in die van jou? Zo zie je waar de oorzaak ligt, de simkaart of (de instellingen van) de telefoon.

Hou je ons op de hoogte?
Hij staat goed ingesteld, goede APN. Heeft vorige maand ook gewerkt.

Wisselen kan ik niet, andere telefoon heeft een micro sim.
Reputatie 7
Badge +9
Dan even wachten tot een moderator je simkaart een reset geeft.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Keston,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen verbinding kunt maken met een buitenlands netwerk! 😞 Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Op die manier kunnen we achterhalen waar de kern van het probleem zich bevindt: in de simkaart of in het toestel.

Je hebt aangegeven dat je andere netwerken hebt geprobeerd. Wat voor melding kreeg je daarbij? Wat ging er precies mis?

Laat je het me weten?

@ Franswon, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer