Goedemorgen, op 26 aug jl. ben ik vertrokken naar het buitenland voor een vakantie van 3 1/2 week. Bellen/internetten in het buitenland stond/staat aangeschakeld. Op 27 aug. heb ik in het buitenland nog een belletje uit Nederland ontvangen; vanaf die dag heb ik meerdere malen geprobeerd om te bellen naar Nederland, wat echter niet is gelukt.
Er zou -volgens mijn S3 I9305- sprake zijn van oproepblokkering; ik heb het apparaat langdurig bekeken en zo ongeveer alle knopjes, die evt. te maken zouden hebben met een blokkering aan- en uitgezet; ik heb meerdere malen getracht te bellen en/of berichten te versturen, maar helaas bleef de oproepblokkering "oppoppen". Whatsapp voldeed (gelukkig) naar behoren in de hotels en gelegenheden met WiFi. Eerst op 20 sep. jl. -bij aankomst op Schiphol- had ik weer de mogelijkheid te bellen.
Blijft bij mij dus de vraag: wat is/was er aan de hand?
Deel 2 van het probleem:
de Simyo-site was benaderbaar, maar het saldobedrag bleef staan op € 15,= (afgerond) en dit was de opgave van 27 aug. Pas op 20 sep. veranderde het bedrag (vanwege het gepleegde telefoontje). Ik heb in het buitenland nog even overwogen om MijnSimyo opnieuw te installeren, maar liep hierbij al direct tegen een irritant verplicht installeren van ITunes aan. Zoals in de "pc-wereld" waar spam en/of niet gevraagde installaties de pc invliegen, wordt ik hier geconfronteerd met een bijverschijnsel, waar ik geen prijs op stel.Ik wil op MijnSimyo kunnen zien wat de stand van zaken is m.b.t. mijn abbo, zonder opgedrongen poespas.
Gaarne antwoord op beide delen van het probleem.
Met vriendelijke groet,
R.A.
Bladzijde 1 / 1
Hoi R.A.,
Graag ga ik in op de twee vragen die je stelt.
Vraag 1:
Je hebt op 16 augustus én op 12 september de optie Bellen in en naar het buitenland heel snel uit- en weer aangezet. Of het op 16 augustus gewerkt heeft is voor mij niet meer na te gaan, maar aangezien je op de 27e wel gebeld bent, lijkt dat in orde te zijn.
Dat je later niet meer kon bellen zal niet aan de netwerkinstellingen hebben gelezen, want die zijn in de tussentijd niet gewijzigd. Zoals gezegd; op 12 september heb je op Mijn Simyo Bellen in en naar het buitenland. De netwerkinstellingen van die wijziging staan goed; je kunt bellen in en naar het buitenland als het aan ons ligt.
Je hebt op 18 augustus een vervangende simkaart gekregen omdat je oude het niet meer deed. Deze heb je nog niet geactiveerd en je gebruikt dus nog je oude simkaart. Kan dit het probleem met je bereik in het buitenland veroorzaken, misschien?
Vraag 2:
Bedoel je met "MijnSimyo opnieuw te installeren" de Simyo app opnieuw installeren? Als je die verwijderd hoor je die vanuit de Cloud zonder iTunes weer te kunnen installeren. Nadat je deze verwijderd hebt staat er in de App store ook een wolkje bij de Simyo app. Als je vanaf een laptop of PC via iTunes de Simyo app wilt installeren en daarna op je iPhone wilt zetten, moet je inderdaad daar iTunes op hebben. Dit is wel aardig omslachtig.
Dat je beltegoed tussen 27 augustus en 20 september niet is gewijzigd lijkt me logisch. Je beltegoed is op 27 augustus €15,13 geworden na een gesprek en een sms in je vakantieland.
Op 20 september heb je weer gebeld in Nederland waarna je beltegoed op €14,95 is gekomen.
Is dit zo duidelijk voor je?
Graag ga ik in op de twee vragen die je stelt.
Vraag 1:
Je hebt op 16 augustus én op 12 september de optie Bellen in en naar het buitenland heel snel uit- en weer aangezet. Of het op 16 augustus gewerkt heeft is voor mij niet meer na te gaan, maar aangezien je op de 27e wel gebeld bent, lijkt dat in orde te zijn.
Dat je later niet meer kon bellen zal niet aan de netwerkinstellingen hebben gelezen, want die zijn in de tussentijd niet gewijzigd. Zoals gezegd; op 12 september heb je op Mijn Simyo Bellen in en naar het buitenland. De netwerkinstellingen van die wijziging staan goed; je kunt bellen in en naar het buitenland als het aan ons ligt.
Je hebt op 18 augustus een vervangende simkaart gekregen omdat je oude het niet meer deed. Deze heb je nog niet geactiveerd en je gebruikt dus nog je oude simkaart. Kan dit het probleem met je bereik in het buitenland veroorzaken, misschien?
Vraag 2:
Bedoel je met "MijnSimyo opnieuw te installeren" de Simyo app opnieuw installeren? Als je die verwijderd hoor je die vanuit de Cloud zonder iTunes weer te kunnen installeren. Nadat je deze verwijderd hebt staat er in de App store ook een wolkje bij de Simyo app. Als je vanaf een laptop of PC via iTunes de Simyo app wilt installeren en daarna op je iPhone wilt zetten, moet je inderdaad daar iTunes op hebben. Dit is wel aardig omslachtig.
Dat je beltegoed tussen 27 augustus en 20 september niet is gewijzigd lijkt me logisch. Je beltegoed is op 27 augustus €15,13 geworden na een gesprek en een sms in je vakantieland.
Op 20 september heb je weer gebeld in Nederland waarna je beltegoed op €14,95 is gekomen.
Is dit zo duidelijk voor je?
Beste Ernst,
Bedankt voor jouw reactie op mijn vragen; het blijft een rare zaak mijns inziens.
Netwerkinstellingen heb ik gecheckt en o.m. op 12 sep alle instellingen nagelopen, hoewel ik al wist, dat deze goed waren. Dat update van beltegoed vanuit buitenland iets langer duurt, zal een gegeven zijn; wat mij intrigeerde was het feit, dat zelfs op 19 september het beltegoed, nog steeds gemeten op 27 aug., werd aangegeven. Ik zou toch denken, dat -hoewel het bedrag hetzelfde bleef- de peildatum 27 aug ondertussen zou zijn veranderd. Het gebruik van de nieuwe simkaart heb ik uitgesteld, omdat vlak voor mijn vertrek er problemen waren met het toestel; na uittesten bleven er 2 mogelijkheden over, t.w. een defecte simkaart of een defecte simkaart-reader. Voor de zekerheid is de nieuwe simkaart aangevraagd, om te voorkomen, dat het toestel bij vertrek niet gebruik gereed zou zijn.
Na uittesten bleek de simcardreader defect te zijn; hiervoor is een nieuwe reader in het toestel geplaatst en bleef de oude kaart in gebruik. Immers, bij in gebruik nemen van de nieuwe simkaart zou allerlei informatie opnieuw moeten worden geïnstalleerd en een dag voor vertrek zijn er best zaken, die meer prioriteit hebben!
Zoals eerder opgemerkt, een rare zaak; bij een vorige vakantie naar dezelfde regio werkte deze simkaart wel.
Ik zal in een later stadium misschien de Simyo app opnieuw installeren; op dit moment is de noodzaak hiervoor niet (meer) aanwezig.
Nogmaals bedankt voor jouw antwoord,
R.A
Bedankt voor jouw reactie op mijn vragen; het blijft een rare zaak mijns inziens.
Netwerkinstellingen heb ik gecheckt en o.m. op 12 sep alle instellingen nagelopen, hoewel ik al wist, dat deze goed waren. Dat update van beltegoed vanuit buitenland iets langer duurt, zal een gegeven zijn; wat mij intrigeerde was het feit, dat zelfs op 19 september het beltegoed, nog steeds gemeten op 27 aug., werd aangegeven. Ik zou toch denken, dat -hoewel het bedrag hetzelfde bleef- de peildatum 27 aug ondertussen zou zijn veranderd. Het gebruik van de nieuwe simkaart heb ik uitgesteld, omdat vlak voor mijn vertrek er problemen waren met het toestel; na uittesten bleven er 2 mogelijkheden over, t.w. een defecte simkaart of een defecte simkaart-reader. Voor de zekerheid is de nieuwe simkaart aangevraagd, om te voorkomen, dat het toestel bij vertrek niet gebruik gereed zou zijn.
Na uittesten bleek de simcardreader defect te zijn; hiervoor is een nieuwe reader in het toestel geplaatst en bleef de oude kaart in gebruik. Immers, bij in gebruik nemen van de nieuwe simkaart zou allerlei informatie opnieuw moeten worden geïnstalleerd en een dag voor vertrek zijn er best zaken, die meer prioriteit hebben!
Zoals eerder opgemerkt, een rare zaak; bij een vorige vakantie naar dezelfde regio werkte deze simkaart wel.
Ik zal in een later stadium misschien de Simyo app opnieuw installeren; op dit moment is de noodzaak hiervoor niet (meer) aanwezig.
Nogmaals bedankt voor jouw antwoord,
R.A
Hoi R.A,
Het is natuurlijk super vervelend dat je ineens niet meer kon bellen in het buitenland. Zoals Ernst in zijn bericht heeft aangegeven, stond bij ons in het systeem alles juist. Helaas kan ik niet met terugwerkende kracht het netwerk laten nakijken. Dit kan ik alleen bij onze netwerkspecialist nakijken op het moment dat jij daadwerkelijk in het buitenland bent. Mocht je in de toekomst nog eens problemen hebben met het netwerk, laat het dan weten als je daar bent. Dit kan via deze weg of bijvoorbeeld via Twitter of e-mail.
De peildatum van jouw verbruik wijzigt past op het moment dat er opnieuw verbruik gemeten wordt. Als jij na 27 augustus pas weer op 20 september gebruik maakt van jouw aansluiting, zal dit dan pas aangepast worden. Wanneer jij geen gebruik maakt van jouw simkaart, blijft de peildatum staan op 27 augustus. De peildatum geeft namelijk het 'laatst gemeten verbruik' aan. Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Het is natuurlijk super vervelend dat je ineens niet meer kon bellen in het buitenland. Zoals Ernst in zijn bericht heeft aangegeven, stond bij ons in het systeem alles juist. Helaas kan ik niet met terugwerkende kracht het netwerk laten nakijken. Dit kan ik alleen bij onze netwerkspecialist nakijken op het moment dat jij daadwerkelijk in het buitenland bent. Mocht je in de toekomst nog eens problemen hebben met het netwerk, laat het dan weten als je daar bent. Dit kan via deze weg of bijvoorbeeld via Twitter of e-mail.
De peildatum van jouw verbruik wijzigt past op het moment dat er opnieuw verbruik gemeten wordt. Als jij na 27 augustus pas weer op 20 september gebruik maakt van jouw aansluiting, zal dit dan pas aangepast worden. Wanneer jij geen gebruik maakt van jouw simkaart, blijft de peildatum staan op 27 augustus. De peildatum geeft namelijk het 'laatst gemeten verbruik' aan. Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Goedemorgen Angela,
Bedankt voor jouw reactie; het is een aanvulling, op wat Ernst al had geantwoord.
De enige mogelijkheid, om Simyo te bereiken, was inderdaad via e-mail; in een voorkomend geval zal ik via deze weg jullie op de hoogte stellen.
Bedankt nogmaals voor de respons van jullie beiden,
R.A.
Bedankt voor jouw reactie; het is een aanvulling, op wat Ernst al had geantwoord.
De enige mogelijkheid, om Simyo te bereiken, was inderdaad via e-mail; in een voorkomend geval zal ik via deze weg jullie op de hoogte stellen.
Bedankt nogmaals voor de respons van jullie beiden,
R.A.
Graag gedaan R.A. 🙂 We proberen zo volledig mogelijk te zijn op het forum. Vandaar de aanvulling op het antwoord van Ernst. Zo kunnen andere forumleden hun antwoord ook vinden als ze dezelfde vraag hebben. Uiteraard vinden we het fijn als je ons op de hoogte houdt via de weg. Dan weten wij precies hoe het ervoor staat.
Groetjes,
Angela
Groetjes,
Angela
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.