.

Beantwoord

Ik heb totaal geen service op Sardinië. Hoe kan dat?

  • 16 August 2017
  • 4 reacties
  • 763 Bekeken

Hoi,ik zit alleen op sardinie(italie)en mijn toestel geeft aan "geen service"dus geen enkel netwerk wat ik ook doe,ik heb een huawei p8 lite en heb keer op keer de instellingen in mijn simyo en op het toestel zo ingesteld als vermeld.,Internet vind ik niet zo'n probleem want er is overal wifi maar bv pech met de huurauto vind ik wel heel vervelend,groeten van Sardinië
icon

Beste antwoord door Asma 17 August 2017, 17:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Pieteraart007,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je geen service hebt in Sardinië! 😞 Het is erg begrijpelijk dat je bij eventuele pech graag wilt kunnen bellen.

Volgens onze gegevens staat de optie 'Bellen in het buitenland' al aan op Mijn Simyo. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk netwerk kunt verkrijgen, heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk registreert.

Als je hierna toch geen netwerk kunt verkrijgen, dan kun je handmatig naar een netwerk zoeken via je telefoon.

Het is goed om te weten dat je helaas niet kunt internetten in het buitenland met een Prepaid simkaart. Gelukkig kun je wifi wel blijven gebruiken. :$

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,bedankt voor het resetten maar het heeft helaas niet geholpen,alle instellingen in mijn simyo en tel staan nog altijd goed, toestel aan/uit gezet ,handmatig naar een netwerk gezocht kon uit heel veel kiezen maar kreeg.geen verbinding blijft aangeven vooorkeur AUTOMATISCH ZOEKEN,heb je nog andere tips voor me dan hoor ik het graag,oja ik moet wel vermelden dat ik het ook vaak in nederland heb gehad,geen service en als ik dan actie wil ondernemen doet hij het zomaar weer.Groetjes uit een zonnig Sardinië
Reputatie 1
Badge +2
Ik kom ook net een week geleden van Sardinië. Ik had ook een zeeeeer slechte verbinding. Alleen in grote en bekende plaatsen had ik 4g. In het dorpje waar ik was, had ik helemaal nauwelijks tot geen data verbinding. Af en toe, heel erg af en toe, als ik me handmatig aanmeldde op I Tim netwerk kreeg ik wel eens 1 streepje. M.a.w. Ik denk niet dat het aan Simyo ligt, maar echt aan de plaats waar je bent op Sardinië
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pieter,

Wat onhandig dat het nog niet werkt! Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je volledige simkaart. Daarmee heb ik de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo kom je erachter of dit probleem bij je simkaart of in je toestel ligt.

Laat je het me weten?

@ Alexnero, dankjewel voor je toevoeging! Je hebt gelijk - het netwerk in het land heeft hier ook heel veel invloed op.

Groetjes,
Jihane

Reageer