.

Beantwoord

Ik heb problemen met het netwerk bij terugkomst in Nederland, wat kan ik doen?

  • 3 June 2015
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

Hallo,

Ik heb al regelmatig enkele maanden problemen met het telefoonnetwerk.
Ben recent van een S3 naar een LG G3 overgestapt, dacht dat het eerst aan telefoon lag maar nu nog steeds aanhoudend problemen.
Het probleem: ik woon op het smalste stukje van Limburg. In 5 min. ben ik in België, en ook zo snel in Duitsland. Hier kom ik dus vaker. Ik heb hier geen data aanstaan. Enkel eens accidenteel een telefoontje en dat is het. Hij registreert zich prima en snel op het buitenlands netwerk. Echter, als ik dan weer terugkom in Nederland is het een ramp om weer terug op Nederlands netwerk te komen. Zelfs als ik bijvoorbeeld van België naar Eindhoven rijdt, waar Nederlands netwerk toch erg sterk zou moeten zijn. Verhelpen opnieuw opstarten, uitzetten of handmatig zoeken naar een netwerk niet. Dat laatste helpt wel eens, maar alleen vier streepjes dan: om te bellen en SMS'en, maar geen data. Terwijl die functie wel aan staat.

Waar ligt dit aan? Bij Vodafone nooit problemen gehad.
icon

Beste antwoord door Ernst 4 June 2015, 10:56

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Refurb, welkom op het Simyo forum :)

Wat jij omschrijft komen wel weleens vaker voor. En lijkt over het algemeen vrij eenvoudig op te lossen. Zou je je telefoon eens kunnen instellen met dit als voorbeeld.
Ik heb namelijk het idee dat je APN niet optimaal ingesteld staat voor ons netwerk.
Ook raad ik je aan om je netwerkselecties op automatisch te zetten, Dus automatisch zoeken naar het KPN netwerk en automatisch zoeken naar GSM/WCDMA etc.

Kun je laten weten of dit je helpt?

Reageer