Skip to main content

.

Ik heb momenteel geen ontvangst met mijn telefoon in Italië.

Ik heb mijn instellingen na gelopen op de telefoon. Mobiel netwerk ingesteld op KPN en wachtwoord GPRS.

de telefoon uit geschakeld en in geschakeld.



dit heeft nog niet gewerkt.

de instellingen op simyo na gelopen en daar staat op aan. Internet in het buitenland aan

bellen in het buitenland aan.



kun je mij hiermee verder helpen?
Staat (data) roaming aan?



Probeer gprs i.pv. GPRS.



Handmatig netwerk zoeken al geprobeerd?



Is het mogelijk een kruistest uit te voeren? Jouw simkaart in een ander toestel en andersom.
Ray,

bedankt voor de tip.

Ik heb het wachtwoord aangepast in kleine letters. En de telefoon opnieuw opgestart.

Nu heb ik weer bereik en internet.



top zeer blij mee.
Graag gedaan en fijne vakantie.
Hi Roy80,



Wat fijn dat het inmiddels gelukt is om in Italië bereik te krijgen. Ik wil je nog heel veel plezier wensen :)



Bedankt voor je tips en hulp, Ray!



Groetjes,

Niels
Ha, nu heb ik bereik en internet maar ze kunnen mij niet bereiken.

Er komen geen sms berichten binnen.

En als ze mij bellen krijgen ze direct de voicemail. En ik krijg dan geen bericht binnen van een gemiste oproep.



Wie kan mij hiermee helpen?
Probeer eens handmatig een ander netwerk te zoeken. Kan zomaar zijn dat het aan de lokale provider ligt.
Hi Roy80,



Oei, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Als je je simkaart opnieuw in je toestel plaatst, wat gebeurt er dan? En als je Ray's suggestie opvolgt? Ik hoor het graag :)



Bedankt voor je reactie, Ray!



Groetjes,

Niels
Ik heb de telefoon uitgezet de simkaart eruit gehaald. De simkaart weer in de telefoon geplaatst daarna de telefoon aan gezet.



Vervolgens heb ik mijn voicemail gebeld en op # gedrukt zodat ze mijn toegangs code per sms zouden sturen maar de sms komt niet binnen. Dit heb ik bij verschillende providers geprobeerd.



Met een andere telefoon geprobeerd mij te bellen maar krijg gelijk de voicemail erop.



Wat kan dit zijn?
Ik heb even ##002# gedaan zie in de bijlage de resultaten volgens mij zijn alle doorschakelingen eraf.


Hoi Roy80,



Wat een vreemd probleem. Ik zie op dit moment namelijk wel gewoon verbruik. Je bent dus sowieso verbonden met een netwerk. Ik heb je ook zelf even geprobeerd te bellen maar krijg ook meteen je voicemail te horen. Bij een doorschakeling zou ik dan omgeleid moeten worden naar een ander nummer. Dat is nu in ieder geval niet het geval.



Eigenlijk lijkt het probleem erg op een 'niet storen' functie die aanstaat. In die gevallen heb je wel gewoon netwerk, kun je internetten en uitgaand bellen maar krijg je niets binnen. Als ik bovenin je scherm kijk op je screenshot, dan zie ik geen melding van deze functie maar ik heb ook weleens een klant gesproken waarbij op de achtergrond deze functie toch nog aan stond. Zou je deze instelling eens op willen zoeken, als deze aanstaat dan zet je deze natuurlijk uit, maar als deze uit staat kun je hem ook even aan zetten en een paar minuten later weer uitzetten. Op deze manier waren toen de problemen in ieder geval verholpen!



Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,



Kevin
Dag Kevin,



Ik heb jouw raad opgevolgd.

Zie in de bijlagen de instellingen



ik heb voor de zekerheid de FaceTime en iMessage nu ook maar uit geschakeld.

Ik had gelezen dat dit ook met de berichten te maken kan hebben.



Kan het misschien nog te maken hebben met dat dit een nieuwe simkaart is en dat er nog een deel van de oude actief is?



dit zal wel vreemd zijn omdat ik omdat ik zondag 23-7-2019 nog wel berichten heb ontvangen op deze telefoon.




Hoi Roy80,



Jammer dat dit ook niet gewerkt heeft! Dat de oude simkaart nog gedeeltelijk actief zou zijn is niet mogelijk. Vanaf het moment van activatie van de nieuwe simkaart, komt namelijk de gehele oude simkaart te vervallen.



Zou je eens met iemand willen wisselen van simkaart? Dus jouw simkaart in een goed werkend toestel, en de nu werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kunnen we hopelijk achterhalen of dit een probleem van de simkaart of van je toestel is.



Ik hoor graag hoe dit is verlopen!



Groetjes,



Kevin
Dag Kevin,



ik heb een andere Sim kaart in mijn telefoon gedaan. Daarmee kan ik bellen en gebeld worden op deze telefoon.



Met mijn simkaart in de andere telefoon bleef het zelfde probleem. Kan wel bellen maar niet gebeld worden.



Nu heb ik de simkaart terug in mijn telefoon maar het probleem is nog niet verholpen.



Ik kan wel bellen en internetten maar niet gebeld worden of berichten ontvangen.



Groeten Roy
Hoi Roy,



Dankjewel voor het uitvoeren van de kruistest! Dit is namelijk ook een voorwaarde van KPN zodat uitgesloten is dat het een probleem van het toestel is.



Ik ga morgenvroeg meteen even bellen met de netwerkspecialisten van KPN. Hopelijk kunnen ze wat dieper in het systeem zien wat hier aan de hand is. Ik kom er morgen dus op terug! Tot dusver onze excuses voor al het ongemak!



Groetjes,



Kevin
Hoi Roy,



Zojuist gesproken met de netwerkspecialisten van KPN. Het bleek dat er een inkomende blokkade stond op oproepen tijdens roaming. Omdat wij deze optie eigenlijk niet hebben, was deze voor ook niet zichtbaar. We hebben dit nu voor je aangepast. Nadat je toestel opnieuw is ingesteld zal alles weer werken.



Onze technische afdeling gaat uitzoeken met KPN hoe dit heeft kunnen gebeuren. In ieder geval onze excuses voor het ongemak!



Groetjes,



Kevin
Dag Kevin,

heb je al contact gehad met KPN?



Momenteel ontvang ik wel informatie berichten van 1200 als ik de grens over rijd. Dus dat is goed.

Maar ik krijg van de voicemail als van andere mensen nog geen berichten binnen.



Ook kunnen ze mij nog niet bellen.

Ik kan zelf wel bellen.



Groeten Roy
Hoi Roy,



Heb je het laatste berichtje van Kevin gelezen? Hij had inderdaad contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Het bleek dat er een inkomende blokkade stond op oproepen tijdens roaming. Omdat wij deze optie eigenlijk niet hebben, was deze voor ook niet zichtbaar. We hebben dit nu voor je aangepast. Nadat je toestel opnieuw is ingesteld zal alles weer werken, heb je dit al gedaan?



Onze technische afdeling gaat uitzoeken met KPN hoe dit heeft kunnen gebeuren. In ieder geval onze excuses voor het ongemak!



Groetjes,



Daisy
Dag Daisy,



Ik heb mijn Telefoon 40 min uitgeschakeld en toen weer aan gedaan.

Nu ontvang ik de berichten van mij voicemail en van andere personen. Dat werkt weer goed.

Bedankt daar voor.



alleen als ik gebeld word dan krijgen ze gelijk mijn voicemail eraan.

Mijn telefoon gaat dan niet over.





Moet ik hier nog iets aanpassen?

Ik heb het al geprobeerd in het menu van voicemail maar kan daar geen instelling vinden waar ik dat in moet aan passen.



Groeten Roy
Hey Roy,



Fijn dat er in ieder geval iets verbeterd is!



Naar aanleiding van je bovenstaande berichtje heb ik even opnieuw onze netwerkspecialisten gebeld en schijnbaar staat er achter de schermen tóch nog een blokkade op je aansluiting. Helaas kon degene die ik net sprak dat niet zelf oplossen, maar moest het doorgestuurd worden naar een andere afdeling. De verwachting is dat het vandaag of morgen is opgelost en ik zal je van terugkoppeling voorzien als ze het gefixt hebben! Excuses voor het ongemak in ieder geval, even volhouden nog!



Groetjes,



Bas
Dag Simyo,



ik kan nu berichten ontvangen en kan gebeld worden.

Volgens mij is het nu gefixt.



Bedankt voor de hulp.
Hoi Roy,



Goed dat alles weer naar behoren werkt! E divertiti in Italia!



Groetjes,



Bas

Reageer