.

Beantwoord

Ik heb geen service in Oostenrijk. Hoe los ik dat op?

  • 31 July 2018
  • 5 reacties
  • 315 Bekeken

Hallo,

Ik ben nu in Oostenrijk en heb geen verbinding tot een netwerk en mobiele data.
Op forum gezocht en diverse settings gecontroleerd. Telefoon uit en aan zetten heeft ook niet gewerkt.

Heb een Sony Xperia Z5 die vorig jaar prima in dit mooie landje werkte, maar dit jaar zie ik alleen “geen service”...

Bij het handmatig zoeken naar een netwerk komt alleen T mobile als optie (andere zijn forbidden), maar als ik die selecteer gebeurt er niets.

Wat zie ik over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Ray 31 July 2018, 09:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi @Pigna

Vervelend dat je geen service hebt.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Hallo,

Nogmaals de instellingen doorgenomen en gecontroleerd. Maar helaas geen resultaat.
Heb geen optie tot kruischeck omdat simkaart grootte afwijkt.

Heb een Sim-only abonnement.

Een reset op afstand is welkom 🙂
Een moderator zal hier in de loop van de dag reageren :)

In ieder geval fijne vakantie.
Dank je voor je hulp Ray. We wachten af...
Reputatie 6
Badge +4
Hi Pigna,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂

Oostenrijk is een mooi land, dan wil je natuurlijk wel bijvoorbeeld je vakantiefoto's kunnen sturen naar het thuisfront over mobiel internet! Onhandig dat dit nu niet werkt. Met de checklist van Ray kun je het meeste al ondervangen, maar ik lees dat het nog niet heeft mogen baten. In je gegevens zie ik ook dat je alle instellingen goed hebt staan in Mijn Simyo. Daarom heb ik inderdaad je simkaart even gereset. Zet jij straks je telefoon 15 minuten uit en daarna weer aan? Als het goed is kun je daarna weer aan de slag.

Hou je ons hier op de hoogte?

Bedankt wederom Ray! 🙂

Reageer