.

Beantwoord

Ik heb geen service in het buitenland. Wat kan ik doen?

  • 17 July 2017
  • 4 reacties
  • 326 Bekeken

Beste Simyo,
Ik ben gister aangekomen in Frankrijk, maar heb sindsdien geen service. Ik heb bellen in buitenland aan staan en ook handmatig geprobeerd een aanbieder te zoeken, maar hij pakt geen van de aanbieders. Telefoon ook al een keer uit en aan gedaan. Wat kan ik nog meer doen?
icon

Beste antwoord door Samantha 18 July 2017, 12:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Same here, alleen dan in Italië, en al sinds begin Juni, toen ik in Nederlands mijn nieuwe prepaid simkaart heb geactiveerd (en gebruikt). Volgens mij heeft die simkaart het hier in Italie nooit gedaan (hoewel mijn NL telefoon grootste deel van de tijd heeft uit gestaan). Heb nu alleen wel even mijn NL nummer nodig, dus hoor graag of hier wat aan gedaan kan worden!

- Mijn vorige simkaart deed het hier overigens wel-
Badge +7
Hoi Maaikeverberne,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je simkaart geen verbinding kan maken met het Franse netwerk! Je hebt alle instellingen juist staan. Daarom heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk heb je daarna wel een verbinding.

Onze roamingspartners in Frankrijk zijn SFR, Orange France, Bouygues Telecom en Free Mobile. Lukt het via een van deze partners wel om een verbinding te krijgen?

Als je hierna nog steeds geen service hebt, kun je het beste een kruistest uitvoeren. Je stopt jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak hiervan ligt, bij je simkaart of bij je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna beter verder helpen.

@markvdk, Wat jammer dat jij deze problemen ook hebt! Ik zie dat je hier in mei al contact met ons over hebt gehad. Iemand anders zou je simkaart mee naar Nederland nemen. Ik zie ook dat er daarna verbruik in Nederland heeft plaatsgevonden. Daarom heb ik ook jouw simkaart een reset gegeven. Kun je je telefoon ook 10 minuten uitzetten? Als dit niet werkt, wil ik jou ook aanraden om een ander netwerk te zoeken en anders een kruistest uit te voeren.

Houden jullie ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Hai Samantha, het is net gelukt. FYI - Ik moest handmatig een andere mobiel netwerk selecteren (en het enige netwerk waar geen slotje bij stond -dus die waarschijnlijk automatisch geselecteerd was-) kon geen verbinding mee gemaakt worden.

Hoe dan ook; het werkt!
Bedankt
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Markvdk,

Dat is mooi om te horen! :D

Als je geen netwerk kunt verkrijgen, dan helpt het vaak om handmatig netwerk te zoeken. Dit is hier weer een goed voorbeeld van.

Ik wens je alvast een ontzettend fijn weekend toe. :$

Groetjes,
Asma

Reageer