.

Beantwoord

Ik heb geen service in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 2 September 2017
  • 5 reacties
  • 233 Bekeken

Ik heb nu alle tips die hier vermeld staan geprobeerd maar ik heb nog steeds geen service in het buitenland. Ik word hier niet echt blij van dus hoop dat jullie het kunnen oplossen. Ik heb een iPhone 5
icon

Beste antwoord door Asma 3 September 2017, 16:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Liesbeth69,

Van harte welkom op het Forum!

Oh jeetje, erg onhandig dat je geen service hebt in het buitenland!

Ik heb je aansluiting er gelijk even bij gepakt en zie dat de buitenlandinstellingen goed aanstaan. Voor de zekerheid heb ik deze instellingen voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan adviseer ik je om handmatig naar een netwerk te zoeken.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Helaas werkt het nog steeds niet. Handmatig netwerk zoeken had ik vanmorgen geprobeerd en dat werkte toen even maar nu ook niet meer....... In het appartement heb ik WiFi maar als ik onderweg ben kan ik dus niet eens bellen mocht er iets gebeuren. Ben hier niet blij mee......
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Liesbeth68,

Wat balen dat het nog steeds niet naar behoren werkt. Je geeft aan dat het wel even heeft gewerkt nadat je handmatig een ander netwerk hebt geselecteerd, dat is wel een goed teken! Het lijkt er op dat je netwerk dus niet geblokkeerd is.

In welk land bevind je je precies en welke netwerken heb je al handmatig geselecteerd? Het kan zijn dat je buiten Nederland niet overal een volledige dekking ontvangt. Het wisselen tussen netwerken kan dan een oplossing bieden, helaas hebben we geen invloed op de dekking in het buitenland. We zijn hierbij afhankelijk van lokale providers.

Wat je nog kan proberen is om je netwerkmodus van 4G terug naar 2G/3G te zetten, krijg je dan een beter ontvangst? Zo niet, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij plaats je jouw simkaart in een andere telefoon en test je vervolgens een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we achterhalen waar het probleem precies zit.

Laat je me weten wat hier uit komt?

Groetjes,
Els
Ik ben in Oostenrijk en heb alle aanbieders geprobeerd. A1, A3 en vodafone. En ik had hem direct al teruggezet naar 3G. Heb geen mogelijkheid om de simkaart over te zetten dus dit was het dan. Jammer van Simyo, volgend jaar maar een andere provider dan...... in ieder geval bedankt voor de reacties
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Liesbeth68,

Jammer om te horen dat het nog steeds niet is gelukt om netwerk te verkrijgen!

In het buitenland zijn wij afhankelijk van de dekking van onze roamingpartners. Dit geldt ook voor alle andere providers binnen Nederland. Hier kunnen wij helaas weinig aan doen.

Alleen als je een kruistest uitvoert, dan kunnen wij nagaan of het misschien toch aan je simkaart ligt. Zonder deze test is dat helaas niet te achterhalen. :(

Groetjes,
Asma

Reageer