.

Beantwoord

Ik heb geen mobiel internet in het buitenland, wat is er mis?

  • 29 August 2016
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Badge
Ik ben met mijn nieuwe samsung s6 in het buitenland en kan nu niet mobiel internetten ondanks dat ik dat heb ingeschakeld op Simyo.
Dataroaming staat uit en kan ik ook niet aanzetten. Ik heb het hard nodig, ik ben nu afhankelijk van de krakkemikkige wifi's in hotels en daar heb ik niet genoeg aan. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door PaulH 29 August 2016, 08:37

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Monkie,

Je weet zelf al wat het probleem is dat is mooi. Als je Android hebt waar ik van uit ga dan kan je proberen dataroaming zo aan te zetten:
Instellingen>meer>mobiele netwerken>gegevensroaming zet deze aan dus dat de slider aan de rechterkant staat.

Als dat dus niet lukt kijk dan nog even je APN instellingen na.

Net vriendelijke groet,
Paul.
Badge
Dank je Paul, via de instellingen kom ik bij roaming maar daar kan ik niets wijzigen ik kan dat niet aanklikken. Hoe moeten de applicatie instellingen staan?
Badge
Dank je Paul, ik heb de APN instellingen gevonden en aangepast en ik kan nu roaming aan- en uitzetten.
Mvg
Monkie
Reputatie 5
Badge +6
Als mijn antwoord jouw oplossing was, dan gelieve mijn reactie als antwoord te markeren.

Alvast bedankt.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Monkie,

Wat onhandig dat je mobiele internet niet meteen werkte in het buitenland.

De buitenlandinstellingen op je aansluiting staan goed, maar om te kunnen internetten in het buitenland is het noodzakelijk dat dataroaming op je telefoon aanstaat. Goed om te zien dat het met de hulp van PaulH is gelukt om deze functie in te schakelen 😃

Veel plezier nog op vakantie!

Groetjes,
Sean

@PaulH, bedankt! Hij is gemarkeerd hoor 🆒

Reageer