Skip to main content

.

Ik ben in zweden en ondanks dat ik, denk ik, alle instellingen van de hulppagina's heb geprobeerd, lukt het me niet om verbinding te krijgen. Wat kan ik nog proberen?
Hoi @djmr



Vervelend dat je geen verbinding hebt.



Hieronder een algemene checklist, loop die even na.



Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen

Staat roaming AAN op je toestel.

Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.



Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.



Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.



Sim-Only:



Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?

Staat data-roaming AAN op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :

APN - portalmmm.nl

Gebruikersnaam - KPN

Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)



De nieuwe APN wordt: internet



De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.



Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.



Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.



Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Hou je ons op de hoogte?
Dag Raj,



Bedankt voor de snelle reactie 🙂 Zoals gezegd had ik de standaardlijst van troubleshooting opties voor sim only al geprobeerd. Dus apn, kpn, gprs, opnieuw opstarten, handmatig netwerken zoeken, alle opties die moeten staan op 'aan', oftewel alles wat ik via dit forum en google kon vinden. Ik kan geen ander toestel uitproberen helaas.



Hartelijke groet, Denise
En nou doet je y het ook al niet.



Een moderator zal je aansluiting bekijken en indien nodig resetten.



Die gaat hier dan ook reageren.
Hoi djmr,



Van harte welkom op het Simyo Forum! :)



Wat onhandig (of besvärlig zoals ze in Zweden zeggen) dat je niet kunt internetten daar. Ik heb direct je gegevens erbij gezocht om te kijken wat er aan de hand kan zijn. In Mijn Simyo heb je alles al goed ingesteld, als in je telefoon ook alle instellingen kloppen (zie de checklist die Ray stuurde) dan kan het zijn dat je simkaart een duwtje in de rug nodig heeft. Ik heb je simkaart daarom gereset, dat helpt vaak. Kun je jouw telefoon straks 15 minuten uitzetten en daarna weer aanzetten om de reset te voltooien? Met een beetje geluk kun je hierna weer aan de slag!



Hou je ons op de hoogte?



@ Ray dankje voor het meedenken!!



Groetjes,

Thomas
Probleem opgelost, bedankt!
Probleem opgelost, bedankt!



Fijn om te lezen dat het nu allemaal werkt! Dankjewel voor het terugkoppelen.



Veel plezier nog in Zweden! 😃



Groetjes,

Thomas

Reageer