Hallo,
Ik ben momenteel in Duitsland en mijn internet werkt niet. De APN-instellingen heb ik reeds gecontroleerd en hierna werkt het nog steeds niet. Een maand geleden ben ik in Kaap-Verdië geweest en toen werkte mijn internet wel.
Ik heb een Nexus 5. Hoe zorg ik ervoor dat mijn internet wel werkt?
Alvast bedankt!
Els
Bladzijde 1 / 1
Controleer voor de zekerheid of op Mijn Simyo je buitenland instellingen (bellen, mobiel internet) goed staan. Verder kun je proberen handmatig een Duits netwerk te kiezen.
Heb je roaming op je telefoon aanstaan?
ga naar instellingen meer netwerken>roaming die moet aanstaan.
Wat gek dat je daar wel internet had...
Groet Paul
ga naar instellingen meer netwerken>roaming die moet aanstaan.
Wat gek dat je daar wel internet had...
Groet Paul
Hoi Evanoverbeek,
Welkom op het Simyo forum :)
Wat vervelend dat je geen internetverbinding krijgt in Duitsland! Ik heb je internetinstellingen nagekeken, en deze staan juist. Toch heb ik deze voor de volledigheid een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd. Hopelijk werkt het dan weer naar behoren :)
Mocht dit toch niet werken, raad ik je aan om handmatig een netwerk te kiezen in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere netwerken. Kies het netwerk dat voor jou het beste werkt. Heb je ook gecontroleerd of je roaming aan hebt staan?
Als je hierna nog steeds geen verbinding krijgt met internet, raad ik je aan een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak ligt, bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we je daarna iets gerichter helpen.
Laat je weten of je weer een verbinding hebt kunnen krijgen?
Groetjes,
Samantha
@Scotsman en PaulH, ontzettend bedankt voor het meedenken 😃
Welkom op het Simyo forum :)
Wat vervelend dat je geen internetverbinding krijgt in Duitsland! Ik heb je internetinstellingen nagekeken, en deze staan juist. Toch heb ik deze voor de volledigheid een reset gegeven. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd. Hopelijk werkt het dan weer naar behoren :)
Mocht dit toch niet werken, raad ik je aan om handmatig een netwerk te kiezen in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen dan meerdere netwerken. Kies het netwerk dat voor jou het beste werkt. Heb je ook gecontroleerd of je roaming aan hebt staan?
Als je hierna nog steeds geen verbinding krijgt met internet, raad ik je aan een kruistest uit te voeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar de oorzaak ligt, bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we je daarna iets gerichter helpen.
Laat je weten of je weer een verbinding hebt kunnen krijgen?
Groetjes,
Samantha
@Scotsman en PaulH, ontzettend bedankt voor het meedenken 😃
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.