.

Beantwoord

Ik heb geen internet in buitenland. Hoe los ik dat op?

  • 27 September 2018
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Sinds een paar dagen zit ik voor een vakantie in Duitsland. Ik heb vanaf het begin geen internet. Heel af en toe glipte er dinsdag wel eens een Whatsapp doorheen, maar vanaf gisteren is het helemaal niks. Ik heb aan de hand van eerdere topics hier mijn instellingen doorlopen (ook een specifiek topic voor de Lenovo P2 die ik heb), en daarna telkens mijn telefoon herstart, maar telkens zonder resultaat. Bij een eerder verblijf in Spanje werkte internet bij Simyo zonder problemen. Wie heeft de oplossing?
icon

Beste antwoord door Thomas 27 September 2018, 11:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

Probeer eens handmatig ander netwerk selecteren, herstart telefoon. Mocht dit niet helpen zal een moderator een reset uitvoeren.

Graag een terugkoppeling.
Reputatie 6
Badge +4
Hi FrankB81,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Wat balen dat je opeens geen/slecht internet in Duitsland hebt zeg! Met de tip van Friesian weet je in ieder geval zeker dat je met een Duits netwerk verbondenbent. 🙂 Slim dat je al op het forum gezocht hebt naar de juiste instellingen, ik zie wel dat her-en-der nog oude settings te vinden zijn. In de huidige situatie stel je de APN wat anders in:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Kun je kijken of het hiermee weer werkt? Ook heb ik je simkaart gereset voor het geval dat. Als je jouw telefoon 10 minuten uit zet straks dan is de reset voltooid. Hierna kun je testen of het beter gaat.

Hou je ons op de hoogte?

Dank voor't assisteren Friesian! :)

Groetjes,
Thomas
Bedankt Thomas en Friesian, ik ben weer verbonden met het 4G netwerk.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi FrankB81,

Ook namens Friesian heel graag gedaan! 🙂 Fijn dat je weer kunt internetten als normaal!

Fijne tijd daar nog!

Groetjes,
Thomas

Reageer