.

Beantwoord

Ik heb geen internet buitenland. Wat nu?

  • 18 April 2018
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo,
Ik heb geen internet in het buitenland.
Ik heb alle adviezen geprobeerd, is het mogelijk dat jullie resetten?
Groetjes
Martijn
icon

Beste antwoord door franswon 18 April 2018, 19:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Martijn8844,

Vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt.

Ik zal proberen je te helpen:


Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martijn8844,

Welkom op het Simyo Forum! 😉

Het is natuurlijk wel zo handig als je ook in het buitenland kunt gaan internetten, goed dat je even contact hebt gezocht! In je berichtje geef niet aan welke adviezen je precies al geprobeerd hebt, wat het lastig maakt voor mij om te beoordelen waarom het nog niet werkt. Ik raad je aan om de goede tips van franswon heeft geplaatst uitprobeert.

Ook heb ik voor de zekerheid alvast je simkaart gereset. Als je straks je telefoon 5 minuten uit laat staan en daarna weer opstart dan is de reset afgerond. Je kunt kijken of je daarna aan de slag kunt.

Laat je ons weten of het zo gelukt is?

Bedankt voor je uitgebreide hulp franswon!

Groetjes,
Thomas

Reageer